13.11.07

ISPANAK FRITTATA Firinda ispanak

Ohne Titel
Ispanak frittata birkac davette yedigim, hatta bir kac versiyonu da olan bir cesit omlet yemegi.. Hatta yemek demeyelim börek gibi bir sey.Hani "beyazi" olmayan unsuz börek de diyebiliriz.Dilim dilim kesilebilen hem sicak hemde soguk yenen degisik bir tarif.
Malzemeler
1 kg ispanak
1 sogan
300 g tavuk salami veya sosis(bana gelen misafirler vejeteryan oldugu icin ben koymadim)
1-2 Kirmizi biber veya domates o da yoksa domates kurusu
biber,tuz ,biraz hint cevizi(muskat)
Yapilisi
6 yumurta
1 fincan kasar rendesi
10 yemek kasigi yulaf ezmesi

bulamayanlar baglayici bir sey koyabilirler yani 1-2 kasik un yada 1-2 patates rendesi yada biraz pirinc
YapilisiIspanaklar ayiklanir yikanir ve iri iri dogranir,bir tencerede susuz olarak hafif öldürülür.(fazla suyu varsa hafif sikin)
Sogan dogranir ve tavada kavrulur. Minik dogranmis salamlar da eklenir.Domates veya biber, tuz karabiber,muskat eklenir.
Yumurtalar,yulaf ezmesi ve peynir rendesi hafif cirpilir.
Hepsi bir kapta harmanlanir.
Yaglanmis bir tepsiye yayilip biraz düzelterek bastirilir.
180 ° dereceli firinda 30-35 dakika pisirilir.
Yukarida belirttigim gibi ben salam veya sosis koymadim.Böyleside güzel oldu.Hatta ince ince kiyilmis pastirma da olu mu diye düsünüyorum niye olmasin

FRITTATA Italyanca'da tavada ,tepside kizartmak demek.




15 yorum:

Adsız dedi ki...

Yine hafif-sağlıklı ıspanak fırında
tarifi.. e tabii incecik olmanın
sırları canım.ellerine sağlık.
Naciye Özkasım

Beyza dedi ki...

Serapcim,
bu ne güzel yemek. Yulafli filan cok da saglikli. Kesin denemeliyim :) Ellerine saglik.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Ispanaklı yemeği oğlum yemezdi.Ona
Temel Reisin çizgili dergisini
aldım.Şimdi 'demir'li ıspanak yemekleri ailemizin vazgeçilmezi:)
Ellerinize sağlık,Hayal

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Hayal,benim kizlarda kücükken ispanaga bayilirlardi.Büyüdüler simdi burun kirin ediyorlar.Ne ilginc degil mi?

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

slm:)
sağlıklı vede hafif çok nefis görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Çok sağlıklı ve doyurucu bir tarif,
ellerine sağlık.Pınar Tugsavul

reality dedi ki...

Çok güzel olmuş Serap,Sevgi.

Aybike Ceylan dedi ki...

Serap'cigim,
Ellerine sgalik, benim aklim hala asagidaki cigerde:)
Sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aybike,cim sen en iyisi en kisa zamanda bir yerlerden hindi cigeri bul...pisir ve muhakkak bana bildir.Bak aklima simdi geldi!bir kerede minik minik dograyip kizartip pilava da karistirmistim...Ne dersin???

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik, hem nefis gozukuyor hemde çok lezzetlidir, hemde çok hafif.

sevgiler

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık,bana çok değişik
ve hoş bir tarif gibi geldi.Daha
önce hiç denemediğim..Özlem Su

meleginmarifetleri dedi ki...

serapcım ellerine sağlık çok değişik bir tarif bencede salam yada sosis yerine pastırma daha çok yakışır bence ıspanak ve pastırma birbirine çok yakışıyor ama bu bir alman tarfiyse onun için sosis vardır almanyada gazetede okuduğum kadarıyla300 tana sosis çeşidi varmış resimlerinide gördüm bazıları çok kötü geldi bana özellikle sakatatlardn yapılanı tam emin değilim ama almanyanın bir bölgesinde pek meşhurmuş. amma da konuştum dim neyse çok güzel bir çeşit ama lezzetindende bahsetseydin biraz:) iyi haftasonları dilerim canım hoşçakal

bir dilim bir tutam dedi ki...

Melek,cim salam ve sosis hakkinda yazdiklarin cok dogru.hele bie salamlari varki......Icine domuz kani koyuyorlar.Adi da "kan salami".Bölge bölge degisik salamlari da meshur.
Zaten bir sürü salam sosis cesidi,
onlarca ekmek cesidi ve Patates cesidi var.

Adsız dedi ki...

Serapcigim,ne guzel bir ispanak
yemegi,bir dilim alabilirmiyim?
Bu hafta sonu icin sana ve aileye
ne sarki hediye ettim:Candan Ercetin-Annem..Sevgiler..
Fatma (Canada)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Fatma,cim tesekkürler.Bende sana sayfamda cikan ilk sarkiyi armagan ediyorum...:-) Sevgiler