19.3.08

Pekmezli un helvasi

Bugün kandil ve disarida lapa lapa kar var...Evet yanlis duymadiniz...Mart kapidan baktiriyor ya....Daha henüz kazma ,kürek yakmadik ama eksinin üstüne de cikamiyoruz. Olsun biz mayisda da az kar görmedik.......

Canimda acayip tatli istiyor.Coktandir denemek istedigim pekmezli bir helva tarifi ariyorum.Oktay Ustanin kitabi imdadima yetisiyor.Eh hava böyle olunca birde kandil ise hemen mutfaga girilip helva pisirilir diye kollari siviyorum.

Sonrada havaya inat bu helvalari renkli renkli süslüyorum.Nasil...?

PEKMEZLI UN HELVASI
(kendini cikolata sanan helva)
100 g tereyagi
yarim cay bardagi siviyag
150 g un
2 su bardagi soguk su
1 su bardagi pekmez
1 su bardagi seker(ben yarim kullandim)
YAPILISI
Tencereye sivi yag ve tereyag konup un eklenir ve hafif ateste iyice kavrulur.Bir kapta soguk su ve pekmez karistirilir.Kavrulan unun üzerine dökülüp suyunu cekene ve pürüzsüz olana kadar karistirilir.Altini kapatip sekeri eklenir.Seker eridikten sonra hafif demlendirilir.Sonra istenilen sekil verilir.Ceviz ile süslenir.

Ben antep fistigi,hindistan cevizi ve badem unu ve dolma fistigi ile süsleyip gördügünüz renkli minik kaplara biber lokmacik hazirladim.Ilk önce disarinin sonrada helvalarimin resimlerini cekip, berbat havayida es gecip oturup bunlari yazdim...............
KANDILINIZ MÜBAREK OLSUN

11 yorum:

Adsız dedi ki...

GUN VARDIR, BIN YILDAN UZUN GELIR BIZE. BIR YIL VARDIR BIR GUNDEN KISA GELIR BIZE. BIRE BIN YAZILAN BU GECEDE DUA EDELIM RABBIMIZ'E
HAYIRLI KANDİLLER....

DAMLA dedi ki...

Ben bunları çikolata sanmıştım. Eline sağlık Serap'cım:)

sevimin sayfasi dedi ki...

mevlid kandilin mübarek olsun canim,

hayirli kandiller

sevgilerimle sevim

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık ve hayırlı kandiller. www.guzelevim.blogspot.com

bir dilim bir tutam dedi ki...

Arkadaslar yorumlariniz icin tesekkürler.Bu gece tüm dualariniz kabul olsun.

Feyza Fidan dedi ki...

Gerçekten çikolata olmuş bunlar Serapcım yaa..Mükemmel bir görüntü..ikram edildiğindede sürpriz bir lezzet olur valla...
Ellerine sağlık canımcım,
geçmiş kandilin kutlu olsun...
Sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş canım bunlar ya ellerine sağlık
sevgiler
öptüm
hande

Adsız dedi ki...

Gercekten de cikolatali gibi görünüyor.Cok sahane olmuslar,ellerine saglik.Gecmis kandilin kutlu olsun.

Adsız dedi ki...

Merhaba canım;
kendini çikolata sanmakta haklı garibanlar, öyle görünüyolar:))ellerine sağlık canım.
sevgilerimle.
sebilay.

Adsız dedi ki...

canim çikolata sandim valla, ay ne hos olmuslar ellerine saglik, opuyorum.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Serap´cim, bu helvayi bir arkadasim yapip getirmisti. Tarifini almaya unutmustum. Tadi harika ve cok lezzetliydi. Tarifini de senden almis oldum.
Sevgilerimi yolluyorum. Bir ortak yanimiz da kedilerimiz. Pasa´yi ve Sultan´i da gidiklarindan öpüyorum. Benim de assy kizim ve Punky oglumun da sayfalari var. Ziyaretini beklerim. Bir gün Berlin´e de gelecegim...


http://sonja-punky.blogspot.com/