13.4.08

Üzümlü elmali gül kurabiye

ÜZÜMLÜ ELMALI GÜL KURABIYE
250 g margarin veya tereyagi
1 cay bardagi yogurt
1 cay bardagi pudra sekeri
3 su bardagi un
1 paket kabartma tozu
ICI ICIN
5 tane elma
1 cay bardagi toz seker
biraz findik veya ceviz
1 tatli kasigi tarcin
YAPILISI
Margarin,yogurt ve pudra sekerini karistirin.Üzerine un ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin ve karistirmaya devam edin.Ele yapismayacak bir kivama gelince kadar yogurun.Üzerini örtüp dinlendirin.
Elmalari soyun cekirdeklerini cikartip rendeleyin.Bir tencerede elma rendesi, toz sekeri,tarcin,üzüm ve kirilmis cevizleri ekleyip kisik ateste suyunun cekmesini saglayin.Sogumaya birakin.
Hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar koparin ve merdane yardimi ile cay tabagi genisliginde acin.Hamurun ortasina ic harcindan bir kasik koyup hamurun kenarlarini 1 cm uzunlugunda 6-7 yerinden kesin.Sonra yapraklari birer birer etrafini saracak sekilde ic harca dogru kapatin.
200 dereceli firinde üzerileri hafif kizarana kadar pisirin.Soguyunca pudra sekeri serpin.
Yüksek isida pismesi iyi sonuc veriyor.
Tarif OKTAY USTA nin kitabindan...Her tarifinde oldugu gibi sonuc yine mükemmeldi.....

24 yorum:

sevimin sayfasi dedi ki...

kurabiyeler süper görünüyorlar
cok begendim
ellerine saglik canim benim

Eya dedi ki...

Arkadaşıııııım, aklımdakini yapmışsııııın.Harika...bende hep düşünüyordum yapmayı, hemen senden kaptım tarifi.Ellerine sağlık.Nefiiis, güzel bir hafta diliyorum...sevgiler

zehra

Disalce dedi ki...

aaa benimde eski tariflerimin içinde var bu kurabiyeden...oktay ustadan almıştım...

seninkide harika görünüyor....

ellerine sağlık canım......

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevim'cim cok tesekkürler...


Zehra'cim bizimde cok hosumuza gitti.Ben hep farkli hazirlardim.Sigara böregi gibi sarardim.Ama böylesi daha da hos oldu.Bende sana iyi bir hafta diliyorum.


Disal'cim tabiki her zaman oldugu gibi Oktay ustanin tarifleri.Adamin kitaplarindan ne yaptiysam hep memnun kalmisimdir.Allah razi olsun ondan.Misafirlarime karsi beni hic mahcup etmedi

meleginmarifetleri dedi ki...

Serapcım güller ne hoş olmuşlar öyle süper görünüyorlar ellerine sağlık.
İyi bir hafta diliyorum hoşçakal

Adsız dedi ki...

Harika görünüyorlar,ellerine saglik.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ablacigim kurabiyeler cok hos
2-3 tane yollada tadina bakayim,
yok yok 5-6 tane yolla anca anlarim
tadini
sevtap

Adsız dedi ki...

Üzümlü-elmalı-şeftalili-gül-kurabiye:mubareğin ismi destan gibi
Serap'cım..A'dan Z'ye tarifi aldım,
hemen de yapacağım.Ama sonucu sana
bildirmiycem işte.:)Öpüldünüz..
Özlem Su

sevgi dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor bu güller.Eminim tadıda çok güzeldir.
Ellerinize sağlık

Leziz Sofralar dedi ki...

kurabiyelerin görüntüsü harika ellerinize saglik,eminim lezzetide bir o kadar sahane olmustur...
Sizlere afiyet olsun sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canim benim ellerine saglik, harika olmus bu gul kurabiyeler, çok SIKLAR bayildim, sayfani guller daha da çok guzellestirdi, opt çok


kelebeklisaniyeler.blogcu.com

gezgincigencler dedi ki...

çok çok güzel görünüyorlar canım tadı zaten malum:))ellerine sağlık


sevgiler

Adsız dedi ki...

Serab'ım yalnız ben şekillere bittim valla bravo görsel sunum beni çok etkiliyor sanatına sağlık!

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,

Ellerinize sağlık nefis ve çok şık görünüyor.


sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aman da aman kardes yorum birakmis...........Yasasin!

Melek'cim ziyaretin icin tesekkürler.

Özlem'cim seftali yoktu icinde ama olsun!

Sevgi hosgeldin,

Huriyecim sende hosgeldin.Nasilsin bakalim?

bir dilim bir tutam dedi ki...

Senem'cim tesekkürler,

Seval'cim lezzeti bildigimiz elmali kurabiye ,sadece sekli degisik.

Edacim gercektene seklilleri benimde hosuma gitti.Yenmese bile ki yeniyor!tabakta seyretmesi bile hos.

Pastamaxi dogru söylüyorsun tadi bildik tat,

Bengisu ziyaretin icin tesekkürler.
Sana kocaman selamlar.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ellerinize sağlık,nefis görünüyor...
sevgiler,öpücükler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nefis olmuşlar doğrusu, özel davetlerde sofrada çok şık olur ;)

DAMLA dedi ki...

Sevtap gibi ben de istiyorum bunlardan!...

elifin tarifleri dedi ki...

Bir kaç blogda daha görüp çok beğenmiştim bu kurabiyeleri, sizinkiler de çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık...

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

Serap hanım kurabiyeleriniz harika görünüyor , görüntüsü gibi eminim tadıda harikadır. Ben kayınvalidemin günü için bir yerde yemiş olduğu tarif anlatımı üzerine bu tatlıyı yapacağımı söyledim kendisine google'den arama yapınca bu fıstık kurabiyelere rastladım diyorum ki acaba içersindeki malzemeyi salt ceviz tutup üzeri şerbetlenebilir mi?

Cevabınız bana acil lazım inşallah blogunuza sıklıkla uğruyorsunuzdur.

Selamlarımla

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili apsuva....bu kurabiye icin birsey söyliyemiyecegim cünkü serbetli denemedim...Ama bir sonraki GÜL TATLISI serbetli bir tatli..Bu tarifi hazirlayabilir ortasina ceviz koyabilirsin.Sevgilerimle

Hayatın Tatları dedi ki...

süperler bunlar. Bayıldım. Hemen yapılacaklar listesindeler. İnşallah en yakın zamanda bende yapar blogumda yayınlarım. Ellerinize sağlık..

Hayatın Tatları dedi ki...

yaptım....
süper oldular sana çok teşekkür edyorum bu güzel tarif için. ama benimkiler pişlerken biraz yayıldılar sence neden olabilir?