6.9.10

Kabak begendili Pilic sote

Sevgili NARINCE nin düzenledigi "kabak" etkinligi icin.....................
Kabak bayildi

                   KABAK BEGENDILI PILIC SOTE
MALZEMELER:
2 kabak
2 tavuk gögsü
2 domates
3 kirmizibiber
1 sogan
bir iki dis sarimsak
2 corba kasigi un
1 su bardagi süt
siviyag
1 cay bardagi rendelenmis kasar
tuz,karabiber,muskat
HAZIRLANISI:
1) Kabaklari soyup rendeleyin.Üzerine biraz su koyup pisirin.
2) Tencereye yagi koyup eritin üzerine unu ekleyin ve kavurun.
3)Daha sonra iyice süzülmüs kabaklari ekleyin.
4)Tuz karabiber ve soguk sütü katip koyulasmasi icin kaynatin.Muskatla tatlandirin.Daha sonra kasar rendesi ekleyin.
5)Tavuk gögüsünü küp küp dograyin.
6)Kuru sogan ve sarimsagi ince dogranip tencerede sivi yag ile kavurun.Tavuklar ekleyin bir iki cevirdikten sonra ardindan dogranmis domates ve biberleri ekleyin.Tuzunu ve karabiberini katip pisirin.
7)Ikram ederken tabaga kabak begendi alip kasigin tersi ile düzeltin, ortasina pilic soteyi alin.

Bu tarifi yillar önce Oktay ustanin yemek kitabinda görmüstüm.O gündür bugüne özel davetlerimde masama sıkca gelir.

35 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Canım arkadaşım ruhlarımız bu kadar bir olur. bende 1 haftadır bugün yarın bu tarifi yapayım diye debeleniyorum bir türlü kısmet olmadı. :) ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

Serap Hanım,
kabak beğendi fikri çok hoşuma gitti doğrusu ellerinize sağlık..
sevgiler..

aleyna dedi ki...

çok sağlılı ve lezzetli bir yemek olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler

nesrin dedi ki...

Ablacigim nefis bir yemek olmus. Ellerine saglik. Sevgiler...

Birsel ve İrem dedi ki...

Kabak tadında, muhteşem bir tarif olmuş:)) Ellerinize sağlık, sunum mükemmel. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canim benim, öncelikle yemegin sahane lezzetli görünüyor, valla oruclu oruclu bu bloglarda dolasmamak lazim geldigini bir kez daha anladim... Balik isine gelince, balik tutmak tatamen kismet isi... Bizde de ayni oldu, bazen 5-6 tane kocaman kocaman kefal yakaliyorduk, bazi günler ise hic... Sen moralini bozma.... Firsat buldukca denemeye devam et... Harika stres atiyor insan.... Sevgilerimle, öpüyorum...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

AY BUNU YAPABİLİRİM KABAĞIM VAR DOLAPTA BENDE NE YAPSAM DİYORDUMM.
ELLERİNE SAĞLIK.NEFİS GÖRÜNÜYOR..:))
SEVGİLER

Gizemli Tatlar dedi ki...

Sunum muhteşem olmuş, eminim tadı da öyledir.Ellerine sağlık.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Değişik bir kabak yemeği olmuş... Eminim tadı da güzeldir... Ellerine sağlık Serapcığım, sıcacık sevgiler...

Cafe Pepela dedi ki...

Ahh..
Canımcığım,cici ablam ellerine,gönlüne sağlık!
Bu kadar olur yani:) Aslında şaşırmadım bu güzel tevafuğa neden dersen,geçenlerde technicolor kitchen'dan baklava muffin ve aynı hafta gazeteden not ettiğim kadayıf mantısı yaptım,öylece gezerken baktım sen de yapmışsın evvelden..Şuan aklıma gelmeyen birkaç tarif daha var,seçimler bir olduğu kadar gönüllerde bir olsun inşallah..
Kabak beğendi enfes görünüyor! Çok şık,çok net..Ben yayında da anlattığım üzere,tek kelime ile bayılıyorum bu yemeğe,hem pratik hem leziz üstüne bir de şık olduğunu düşündüğüm için etkinliğe beraber katılalım istedim:)
Fotoğraflar her ne kadar içime sinmese de çorbada tuzumuz bulunsun bakalım.
Şimdiden cici bayramlar diliyorum
Muhabbetle

Adsız dedi ki...

Ben teşekkür ederim,ne zaman istersen katılabilirsin,sevgiler.

durutarifler dedi ki...

Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran, gerçekten güzel ve bereketli bir bayram dilerim.

fatma dedi ki...

serapcigim....dün yeni tarifini gördüm önce deneyeyim dedim sonra yorumumu yazarim.harika oldu tarifi bizlerle paylastigin icin cok tesekkür ederim canim.ellerine saglik yeni tariflerini dört gözle bekliyorum .kucak dolusu sevgiler

dokuzuncubulut dedi ki...

Kabak beğendiyi çoook severim... Tavukla da çok yakışmış.
Ellerine sağlık Serapcım, sevgiler...

sevimin sayfasi dedi ki...

kabagida cok severim tavuguda, tam benlik bir yemek oldugu icin en kisa zamanda denemek istiyorum...
süper görünüyor
ellerine saglik canim

eda dedi ki...

Sevgili Serap hanım-hergün tıkladıgım blog olarak- bugün actım bu tarifi gördüm aksam birseyler karalayıp bayramınızı kutlamak istemiştim-Ama bir baktımki benden önce davranıp sayfama güzel mesajınızı bırakmışsınız-COK TESEKKÜRLER-Mütevazi olmak ayrıcalık ve özel bir kişiliğe mahsus siz,bunu koruyan olarak en güzel bayramlarda hep var olun diyorum-Ailenizle ve bizlerle :))nice bayramlar diliyorum sevgili arkadasım-

kalpkurabiye dedi ki...

Bayramı tatil değil bayram olarak yaşayacağımız bir bayram olması dileğimle...
iyi bayramlar dilerim...

Sevgiler,

Deniz..

yeşim dedi ki...

Kainatın yaratıcısı ve alemlerin Rabbi yüce Allah'a sonsuz şükürler olsun! Ramazan Bayramı bereketiyle, bolluğuyla gelsin, tüm insanlık için hayırlara vesile olsun.sevgilerimle..

Limonlu Kek dedi ki...

Yaptığın bütün ibadetlerin Allah katında kabul görmesini umud ederek, ailenle bereber huzurlu ve mutlu, çok güzel bir Bayram geçirmeni diliyorum. Bayramın kutlu olsun....

nesrin dedi ki...

Searp abla yemege her baktigimda icim aciliyor. Nefis bir görüntü tekrar söylemeden gecemeyecegim. Bayramin kkutlu olsun. sevgiler...

HUYSUZBALIK dedi ki...

Patlıcan beğendiye bayılan biri olarak bunun tadını da merak ettim. Nasıl kabak tadı geliyor mu içinde? Sevmem de o bakımdan :) Bayramınız kutlu olsun bu arada. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ben de senin bayramini kutluyorum canim. Tüm sevdiklerinle birlikte nice mutlu bayramlara insallah.
Isvicre'den de Berlin'e selamlar.

My Smitten World dedi ki...

Hayirli bayramlar canim... selamlar :)

Dilek'ce dedi ki...

Sevgili Serap,
sana da gönlünce sevdiklerinle gecirecegin bereketli bir Bayram diliyorum!
Zinnurdaki yorumunu gördüm. Ben cilek salatasi ni ilk Alfred Biolekte görmüstüm yillar önce, sonra Tim Mälzer yaparak daha genis kitleye ulastirdi:)
Sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

Sofranız afiyetli, paranız bereketli,
kararlarınız ise isabetli, yuvanız muhabbetli,
Kalbiniz merhametli, bedeniniz sıhhatli,
yüzünüz mutlu, bayramınız kutlu olsun
Serapcim mutlu bayramlar, kocaman öpücükler gönderiyorum Berline

Sevgilerimle Sevim

mintinin dünyası dedi ki...

ellerine sağlık süper olmuş arkadaşım.sunum şahane.hayırlı bayramlar diliyorum arkadaşım .ankaradan sevgiler

leyla dedi ki...

Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, yüzün ve gülün hiç solmasın. Bayramın kutlu olsun...

sevgilerimle leyla

Unknown dedi ki...

Serapcim bayramini en icten dileklerimle kutlarim canim.Sevdiklerinle birlite saglikli mutlu nice bayramlara..
Kocaman sevgıler.

çeşnici Handan dedi ki...

Şeker tadında bir bayram geçirmeni dilerim. Bu arada yarışma birinciliğimle ilgili bırakmış olduğun yoruma teşekkür ederim. Sevgiler.

Egeden Tarifler dedi ki...

Merhaba benim de çok sevdiğim bir lezzet, elinize sağlık. İyi bayramlar dilerim.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

nefis görunuyor ellerıne sağlık.şeker tadında bır bayram diliyorum Berlin'e sevgiler:)

Tijen dedi ki...

Serap'cığım,
Ben de senin ve ailenin bayramını kutluyorum. Nice bayramlara.

Tuba dedi ki...

Serap'cim ellerine saglik, tarifin harika gozukuyor. Arkadasim, bayramini kutluyor, sevdiklerinle beraber nice guzel bayramlar diliyorum. San Diego'dan Berlin'e kocaman sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

bayram dönüşü anca fırsat buldum bende senin geçmiş bayramını kutlarım canım bu yemeğe bayıldım ellerine sağlık sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

Oktay Ustanin bu tarifini bende senelerdir severek uyguluyorum.. ellerine saglik canim sunumuyla herseyiyle mükemmel görünüyor... kocaman sevgilerimle..