4.11.10

Meksika usulu acili Fasulye

chili con carne
MEKSIKA USULÜ ACILI FASÜLYE-chili con carne
Malzemeler:
300 g kiyma
800 g haslanmis kirmizi fasulye(meksika fasulyesi)
biraz salca
5-6 domates
3-4 kirmizi ve sari etli biber
2 aci sivribiber
100 g konserve misir
1 sogan
3-4 dis sarimsak
tuz,karabiber,kimyon,kekik,pul biber
siviyag
etsuyu
Biraz ketcup
° Domateslerin kabuklari soyup yemeklik dograyin.
° Kirmizibiberleri zar seklinde sivri biberleri ince ince dograyin.
°Tencereye yagi alip ufak dogranmis soganlari hafif kavurun.Daha sonra kiymayi ekleyin.Salcayida katip iyice yedirin ve kavurun.
°Daha sonra domatesleri ,dogranmis sarimsagida ve biberleri ekleyip üzerine et suyunu katip tencerenin kapagini kapatin ve 10 dakika pisirin.
°Dometesler pisince fasulye ve misiri,tuz ve karabiberi,kekik,kimyon ve pul biberi ekleyip bir kac dakika daha pisirin.
° Arzu edenler ketcup ekleyebilir
°Yanina beyaz ekmek ile ikram edin.

37 yorum:

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK BİGÜN DEMEK İSTİYORUM AMA MARKETE GİDİNCE BİDE UNUTMASAM..:))

Adsız dedi ki...

Acı yemekleri severim.Güzel bir yemek.Ellerinize sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

canım serapcığım öncelikle sevgi ve özlem dolu merhabalar canım
yazdığın nazik içten temennilerinede teşekkürler ediyorum. çok hoş ama çok hoş bir etkinliğin var, başarılar dilerim, dilerim bende bir anı olarak yetişebilir ve bir şeyler yapabilirim (mutfaktan çok uzağım ! )
Tarifin her zamanki gibi farklılık ve lezzet yüklü, ellerine sağlık canım, harika gerçekten.
sevgiler..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ooo harika nefisss görünüyor.. ellerine saglik canim.. kocaman sevgilerimle..

Cafe Pepela dedi ki...

Fazla söze ne hacet,şu tabağa dalasım geldi! :)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Ceylan Meksika fasulyesi yerine barbunya veyahutta kuru fasulyede kullanabilirsin.
Ugradigin icin tesekkürler

Basakcim yorumun icin tesekkürler

Nunucum bir ugrayip iki satir yazmis olmam beni cok mutlu etti.
Tesekkürler sevgiler

Hasretcim sagol canim..

Pepelam sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

Seap Hanım;
elleriniz dert görmesin lakn hiç bana göre değil acı yemekler:))
sevenlere pek güzel bir öneri:))

My Smitten World dedi ki...

hmmm Chili Con Carne :) bayiliriiiim :)) ellerinize saglik....

nesrin dedi ki...

Serap abla, ellerine saglik. Cok severim, hem de acili.

Saglıklımutfak dedi ki...

Meksika fasulyesini hiç tatmadım. Acıyı sevmeme rağmen yiyemiyorum .Ama iştah açıcı gözüküyor ellerine sağlık canım.

YeMeK vAkTi dedi ki...

mm ellerine sağlık gerçekten nefis görünüyor

Unknown dedi ki...

Canim benim.... Oglum bayiliyor bu yemege... Ben de SIK SIK yapiyorum... Senin de ellerine saglik... Cumartesiye birsey kalmadi... Insallah gelebilirsin... Sevgilerimle, görüsebilmek dilegiyle...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis bir yemek olmuş
ellerine sağlık arkadaşım

sevimin sayfasi dedi ki...

cok severim acili acili mmmhhhh....nefis görünüyor canim
ellerine saglik

Sevgi Küçük dedi ki...

Ellerine sağlık. Sunumda çok güzel olmuş. :)
Sevgiler

eda dedi ki...

Selamlar yine benim damak tadımda hep var olmasını istediğim bir tarif sevgili arkadasım-Ellerinize saglık..
Siz için sayfamda iki tarifim var umarım begenirsiniz.. kolaylıklar diliyorum-
Sevgiler arkadasım-

fatma dedi ki...

Etkinlik icin yogun calismalarina ragmen, blogunada tarifler hazirlaman takdire sayan Serapcigim.Seni kutluyorum.Mmmmmmmm fasulyede nefis görünüyor,ellerine saglik canim arkadasim.

meleginmarifetleri dedi ki...

Ellerine sağlık Serapcım acılı acılı ne lezzetlidir kimbilir:)
Almanya gezimiz sadece gezmek ve teyzemize ziyaretten ibaret..

Eya dedi ki...

Offf cok severim, acili acili...ellerine saglik arkadasim...sevgiler

zehra

keskinli dedi ki...

serapcim favori yemegimdir enfes bir lezzet ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar canim

Unknown dedi ki...

Canım her zamanki gibi harika elle
rine sağlık.Bu arada etkinliğin için tarif bıraktım sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

meksika fasulyesini salatalara koyuyorum ama yemeğini yememiştim değişik olmuş denemek lazım ellerine sağlık

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Serap cığım,
Güzel yorumuna kahkahayla güldüm:)) Canım yaa,çok tatlısın, iyi ki arkadaşımsın...
Acılı fasulyen de tam benlik olmuş.
Mutlu haftasonları dilerim..

yemekbiraşk dedi ki...

elinize sağlık rengarenk güzel bir yemek olmuş
sevgiler..

dokuzuncubulut dedi ki...

Çok ama çok severim. Bol acılı diye herhalde:))) Görünce bile canım çekti. Benim de çok sık yaptığım, nefis bir tariftir. Ellerine sağlık arkadaşım.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Serap'cigim,

Ellerine saglik, her zaman ki gibi harika olmus.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta sonu diliyorum.

meleginmarifetleri dedi ki...

Serapcım duyurduğun için çok teşekkür ederim acaba bizimkiler biliyormudur ayrıntıları hakkında bilgin varsa bana yazarmısın...

mintinin dünyası dedi ki...

ellerine sağlık sevgili arkadaşım.inanılmaz derecede güzel ve lezzetli görünüyor.mintiden kocaman sevgiler...

mintinin dünyası dedi ki...

balım sevgilki serapım sana karşı nasıl mahçubum anlatamam.sana gönderecek bir tane bile yalancı tarifim yok yahu.inan çok üzülüyorum.seni desteklemek istiyorum.ama daha vakit var bu dar xzamanda sırf senin için bebeğime rağmen yalancıktan bişey yapıcam.adı üstünde dimi yalancıktan:))anlayışına sığınıyorum balım.sevgiler...

aslan dedi ki...

Ellerinize sağlık,lezzetli olduğu kadar iştah açıcı bir meze görününüm ötesinde oldukça albenili bir görüntüyede sahip.Meksika acılı fasülyeye köri sosu veya nar ekşisi katılsa daha iyi olmaz mı?
Dostlukla..

aslan dedi ki...

Yukarıda verdiğim yorumda yazmayı unutmuşum. Yalancı yemekler etkinliğine iki adet tarifimle katılıyorum. Bilgilerinizi rica eder,
kolaylıklar dilerim.

pelince dedi ki...

Serapcım şahane bir yemek olmuş,ellerine sağlık..

Kocaman Sevgiler.

kitchenart-ist dedi ki...

Serap hnm, hem blog hem de tarif süper:)Meksika fasulyesi çok sevdiğim bir lezzettir ve sizin yaptığınıza benzer tarzda yaparım bende.Hatta bu yemeği tortilla ekmeğinin arasında hayal ettim:)
Sevgiler

Özgen dedi ki...

Merhaba ellerinize sağlık
Elimde barbunya vardı nasıl değerlendirsem diye düşünüyordum.Onunla yapacağım.Bu arada ben blog dünyasına yeni katıldım.Beni de bu arkadaşliğa dahil ederseniz sevinirim.Ayrıca ben de etkinliğinize bir tarifimle katılmak isterim.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Serapcigim, nihayet yetistim sana... Yalanci tarifim sayfamda...
http://petunyalarim.blogspot.com/2010/11/yalanci-icli-kofte.html

Simdiden güzel bir hafta diliyor, geciktigim icin beni affetmeni rica ediyorum..... Canim benim...

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim demin filize yazdigin yorumu okudum,
hemen sana yorum yazma ihtiyaci gördüm...canim hic unuturmuyum senin etkinligini, türkiyeden misafirim var, halam geldi..gezdir, gelen giden...yani biraz yogunum, bazi günler pc`yi bile acamiyorum, simdi herkes uyuyor hemen bir arkadaslara göz atayim dedim...tarifin hazir canim yarin en gec öbürgün yayinda...
lütfen kusuruma bakma bazi seyler ellimde olmadan gelisiyor

kocaman öpüyorum canim

Adsız dedi ki...

Serap hanımcım bu kadar tesadüf olur.Ben de ilk defa markette kurusunu bulup almıştım.Daha önce konserve olarak alabiliyordum.Bugün yarın yapayım derken sizin tarifinizi görüp hemen yaptım.Ben de daha önce mısır unuyla pankek tarzı ekmekçiklerle servis edilen bir çeşit yemek yapmıştım.Sizin tarifinizde de taze mısır var ve yiyince fasulyeye çok yakıştırdım.Demek bu fasulyenin ayrılmazı mısırmış ben buna karar verdim.Canım ellerine sağlık,tarif için tşk ederim.Bundan sonra ara ara yaparım artık sayende.İyi günler dilerim.
CEVVER