8.3.11

Hellim peynirli patlican dilimleri

Bu peynirli patlicanlari " hersey tadinda" programinda görüp not almistim.Daha sonra bir kac kez yaptim.Patlicanlarin cok azicik yaglanip kizarilmasindan dolayi gönül rahatligi ile yiyebileceginiz bir acilis yemegi diye düsünüyorum.Patlicanlari bir gün önce hazirlayip ertesi sabah peynir ve domatesi ile birlikte firina verince,iste kahvalti sofrasina da yakisir bir tat...Bunu firsat bilerek tarifimi sevgili Hümeyranin düzenledigi Kahvaltim etkinligine yolluyorum.
                                    Hellimli patlican

HELLIM PEYNIRLI PATLICAN DILIMLERI
Malzemeler:
Patlican
Domates
Hellim peyniri
Siyah zeytin
sarimsak
biraz zeytinyagi ve tuz
Yapilisi:
Patlicanlari alacali soyun ve 1 er cm lik dilimler halinda kesin.Sarimsagi tuz ile ezip zeytinyagina katin.Daha sonra bu yagi patlican dilimlerinin iki yüzüne firca yardimi ile sürün.Ister teflon tavada ,ister izgara tavasinda ve orta ateste patlicanlari arkali önlü bir kac kez cevirerek hafifce kizartin.
Domatesleri dilimleyin.Hellim peynirini ince seritler halinde kesin.Zeytinleri cekirdeklerinden ayirin.
Patlican dilimlerinin üzerine domates,hellim ve en üste yarim zeytini koyup kizgin firinda peynir hafifce eriyene kadar tutun.
 

20 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim enfes görünüyorlar, sunum sekilleride cok hos! sicacik sevgiler..

Adsız dedi ki...

Mis gibi kokmustur bunlar piserken kesin Serapcim ellerine saglik...

Magia da Inês dedi ki...

Amiga!
Feliz dia das mulheres.
Uma linda semana!
Beijos.
♫♫.•*¨*•♫♫¸
ღ°ºBrasil♫º
♥º

keskinli dedi ki...

canim enfes bir baslangic yemegi olmus ellerine saglik

bu arada profiline erisilemiyor yani hani yorum yazinca adina tiklayinca bloguna yönlendiriyor ya kullanici proili uygun degil diye yazi cikiyor ayarlarlami oynadin???
haberin olsun dedim sevgiler öptüm...

Unknown dedi ki...

patlıcanların yagda kızarmıyor olması beni mutlu etti.elllerine saglık.

sarımutfak-hande dedi ki...

ay çok güzel bir fikir bende deneyeyim
ellerine sağlık canım

hdidem95 dedi ki...

evrencim ellerine sağlık bitanem çok lezzetli görünüyor sakıncası yoksa sana birşey soracağım ben bloğuma resim ekleyemiyorum kapatıldığı günden beri haliyle tarif giremiyorum nasıl düzeltebilirim çok tşkler sevgiler

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler..

nesrin dedi ki...

Inanirmisin, ben patlicanlari özledim. Yaz gelsin artik. Ellerine saglik Serap ablacigim.

mine dedi ki...

pek leziz ve değişik gözüküyorlar ellerine sağlık

yemekbiraşk dedi ki...

sunumu da çok başarılı hem göze hem mideye olmuş bu patlıcan dilimleri elinize sağlık

Eya dedi ki...

Ay Patlicanin her cesidini cok severim..bu gercekten tam brunch sofralarina yakisir bir lezzet arkadasim...ellerine saglik, sevgilerimle

zehra

sevimin sayfasi dedi ki...

patlicani cok severim, birde böyle güzel sunuldumu diyecek yok
ellerine saglik canim

fatma dedi ki...

Sebzelerin arasinda sevdiklerimin basinda gelir.Patlicanin her yemegini
severim.Bu tarifin de istah acici görünüyor,ellerine saglik Serapcigim.
Sevgiler....

Unknown dedi ki...

Serapcigim bu harika bir lezzet olmus,,, Kahvalti icin gercekten hem degisik, hem de lezzetli bir cesit olur... Ellerine saglik arkadasim...

Unknown dedi ki...

Çok hoş bir sunum olmuş
Nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Serap'cigim,
Ellerine saglik, harika gorunuyuor. Elmali kek de oyle.
Bu arada seni hep merak ederdim, fotografinda kim oldugu buldum sanirim:)

Sevgiler ve guzel bir hafta sonu dilegimle...

Adsız dedi ki...

eski blog imajın daha güzeldi serap.

belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba canım patlıcan olan her yemeği zevkle yerım muhteşem olmuş elıne sağlık

Adsız dedi ki...

ilginc bilgiler icin tesekkurler