24.5.11

Acili portakal soslu ve cevizli tavuk gögsü

5751759709_74b454dba1_z
ACILI, PORTAKAL SOSLU VE CEVIZLI
TAVUK GÖGSÜ
Malzemeler:
2 portakal
100 ml tavuk bulyon suyu
150 g krema
1 aci biber
600 g tavuk gögsü
30 g ceviz ici
60 g bal
tuz,karabiber,taze kisnis
Yapilisi:
°Portakal suyunu sıkın (yaklasik 200 ml olacak)
°Tavuk suyu,krema,ve portakal suyunu bir tencereye koyup kısık ateste kremamsi olana kadar kaynatin.(yaklasik 20 dakika)
°Aci biberide ince ince kesip sosa katin.Daha sonra atesten alip sogumasi icin bir kenara birakin.
°Tavuklari 1 cm lik dilimlere ayirin.Tuz ve karabiber serpip az yagli tavada iki tarafinida 2 ser dakika pisirin.
°Cevizi mutfak robotunda biraz ufalayin,icine bali katin.
°Bu karisimi tavuk gögüslerinin bir yüzüne sürün ve firin tepsisine yerlestirin.
°220 °C dereceli firinda 6-8 dakika pisirin.
°Ikram ederken tabaga acili sos ile birlikte tavuk etini koyup üzerine taze kisnis serpin.
5752313922_b2c514238f

28 yorum:

Aycan dedi ki...

Çok çok güzel bir tabak.Ellerinize sağlık.

Selamlar;

Unknown dedi ki...

Degisik bir tarif olmus, eminim lezzetlidir. Ellerine saglik

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık muhteşem bir
lezzet olmuş sevgiler...

Lezzet sarayı dedi ki...

çok değişik olmuş tadı nasıl acaba görüntü süperde...

YeMeK vAkTi dedi ki...

bu tarife bakar ancak yutkunurum.Tam benlik olmuuş ama krema yasak bir süre ah o süre dolunca kesin yaparım ellerine sağlık:)

not:bu arada tavuk suyu yeni çıkanlardanmı ev yapımı mı merak ettim??yeni çıkandansa nasıl beğendinmi?

sevimlimutfak dedi ki...

Çok değişik bir tarif. Lezzetininde harika olduğuna eminim. Ellerine sağlık, sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

hmm enfes görünüyor, sunum harika!! ellerine saglik canim..sicacik sevgiler..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Aylin soruna evet diyebiliyorum cünkü Tr den yeni geldim ve o jel seklinde tavuk sularini görünce cok sevindim.
Ben Almanyada bunlari (bilhassa sebzelisini)kullaniyorum.Burada sebzeli ve dana etliside var ama olsun Belki ileride Türkiyeyede gelir.Ben cok memnunum.

Bu arada bir seye deyinmeden de gecemiyecegim..Masallah Türkiyemizde de yok yok..
Burada satilan ürünleri oradada görünce cok mutlu oluyorum...Yasasin..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık fotoğrafa bayıldım ben....

Eya dedi ki...

Nasil da birbirne uyumlu ayrintilar bir arada...nefis bir tarif arkadasiiiim...ellerine saglik, sevgiler

zehra

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

süper bir lezzet...neden ben yapmadım diye düşündüm...ceviz-krema -tavuk....mükemmel...ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

off çok hoş değişik nefis bir şey ellerine sağlık
sevgiler

mine dedi ki...

ellerine sağlık çok şık bir tarif olmuş

Pasta sarayim dedi ki...

Bu özel tarifler ancak sende olur.
Eminim cok lezzetlidir.Kesinlikle denemeye deger.Ellerine saglik canim.

Ferkay dedi ki...

Sevilcim ellerine sağlık harika görünüyor..
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik Serapcigim.. Tabak nefis görünüyor... Sevgilerimle, öpüyorum yanaklarindan,,

kalpkurabiye dedi ki...

acı ve portakal nasıl bir uyumdur meaktayım doğrusu:)
ellerinize sağlık Serap Ablacım..
sevgiler..

durutarifler dedi ki...

Çok değişik bir tarif olmuş. Ellerine sağlık.
Sevgiler

mimosacafe dedi ki...

görüntü harika. etle beraber tatlı ekşi sosların iyi gittiğini düşünüyorum. ellerine sağlık. nefis bir tarif olmuş. sevgiler.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Tarifler çok güzel ve değişik:)

Ellerine sağlık

sevgiler

ÇİĞDEM dedi ki...

Mmmm daha bu gün tavuk yapmışken olmadı amaaaaa..Neyse en kısa zamanda deneyeceğim. Ellerine sağlık canım enfes bir tabak olmuş...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba,
iste yine geldim sigindim araniza sizlerin. Sizler de beni acik kollarinizla karsiladiniz bu yüzden cok mutluyum, biraz önce bunu Zehra'da da dile getirdim. Inanilmasi güc ama gercek oldu benim dönüsüm hepiniz icin. Sizler bu zaman icerisinde yine cok güzel yazilar ve tarifler paylasmissiniz. Sessiz sedasiz izliyordum yine de sizleri.

Bu arada, annecigin ve babacigin "Goldene Hochzeit" icin gecikmeli tebriklerimi iletiyorum ve kocaman bir wowww ve maaasallah diyorum. Mutluluklari gercekten gözlerinden okunuyor!

Bu nefis soslu tavuk gögsü icin de ne diyebilirim. Cok enteresan bir kombinasyon, üzerindeki cevizlerle kimbilir nasil bir lezzet yakalamissindir, eminim müthistir. Ellerine saglik diyorum ve hemen kaciyorum yine fazla bir hikayeler yazdim umarim kusurma bakmazsin güzel arkadasim:))

sevimin sayfasi dedi ki...

ayyyy serapcim ben altdaki süper ötesi kurabiyelere takildim...cooook güzel, annen ve babana daha nice saglikli yillar diliyorum, sizleri bir arada görünce cok sevinmislerdir...
ayrica portakali tavugun cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik canim

Öznur dedi ki...

Çok farklı bir şeye benziyor ellerine sağlık canım.. Tarifkolik..

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok farklı ve nefis bir tavuk yemeği, ellerinize sağlık, afiyet olsun.
Sevgilerimle...

TATESAL dedi ki...

Süper bir sunum harika bir lezzet ellerine sağlık canım...

seda dedi ki...

Serap ablacigim hersey herzamanki gibi cok güzel ve lezzetli görünüyor. Yalniz ben önceki yazindaki 50.yil kurabiyelerine bayildim. Ne kadar güzel olmuslar öyle nasil yaptin fotografisini falan herseyi kendin mi yaptin? Sevgiler...

Narince dedi ki...

Çok leziz, ellerine sağlık sevgili Serap.