12.6.11

Karpuz salatasi

Nihayet sicaklar yüzünü gösterdi...Hem Türkiye'ye(biraz gecte olsa) hemde Almanya'ya yaz iyice geldi..Havalarin isinmasi ile birlikta sofraya gelen yemeklerde bir o kadar sogudu...Sicak yemeklerin yerini zeytinyaglilar ve salatalar aldi..
Son günlerde  maalesef Almanyadaki EHEC hastaligi yüzünden mutfagimiza sokamadigimiz yasakli seylerin basinda sicak günlerin vazgecilmezi domates,salatalik ve salatada giremeyincede bol bol meyva yedik.
Durum böyle iken yeni arayislar sayesinde bir yemek kitabinda rastladigim karpuz salatasini sizinle paylasmak istiyorum.Zaten kültürümüzde olan "karpuz peynir" ikilisine sogan, limon ve zeytinde girince muhtesem bir tat cikiyor ortaya..Kesinlikle deneyin!
karpuz salatasi
KARPUZ SALATASI
Malzemeler:
500-600 g cekirdeksiz karpuz
biraz beyaz peynir
bir kac tane siyah zeytin1
1 kirmizi sogan
1/2 limon suyu
Tane karabiber ve nane yapraklari
Yapilisi:
°Kirmizi sogani piyazlik dogradiktan sonra limon suyuna yatirin.Biraz tuz serpip 15 dakika bekletin.
°Zeytinlerin cekirdeklerini cikarin.
°Peyniri ve karpuzu küp küp dograyin.
°Bir kaseye karpuz,peynir ve zeytinleri alin üzerine limon suyuna yatirilmis soganlari suyu ile birlikte dökün,fazla hirpalamadan karistirin.
°Tane karabiberi ögütücüden cekip üzerine serpin.
°Nane yapraklari gelisi güzel dograyip bunlarida ekledikten sonra salataniz hazir...

Karpuzla ile ilgili diger tarifim
 
    KARPUZ ŞIŞ   Tikla..!


19 yorum:

nesrin dedi ki...

Serap abla, merhaba. Ben de bu salatayi cok sevdim. Arada yaparim.

Pasta sarayim dedi ki...

Oleeey...tam seni düsünürken yayinini yaptin canim benim hemde
icimi nasilda acti bilemezsin.Renkler harika,karpuz peynire bayilirim,hele böyle sunum olursa gözümü kirpmadan önce bir seyreder sonra yerim.Sebzelerden yana dedigin gibi sikinti yasadik
umarim en kisa zamanda asilir.
Iyi pazarlar canim benim.

Unknown dedi ki...

Şahane fikir :)
Yaz sofralarının vazgeçilmezi karpuz,bu kadar güzel hazırlanabilirdi..
Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle..

Yasemin dedi ki...

Ayni anda ben de karpuz ile ilgili yazi yazmisim:)Senin karpuz yazini gorunce de bir karpuz sevdalisi daha dedim:)Karpuzu hic soganla dusunmemistim.En yakin zamanda denemem lazim:)

yildiz dedi ki...

EHEC bakterisi tam da bizim oldugumuz bölgede cikti.Gerci ben
yaz sebzelerinde olmayacagini bildigim icin hic kisitlama getirmedim.Bol sirkeli su da yikadim ve de yedik.Allaha sükürler olsun ki kaynagi bulundu da herkes rahat bir nefes aldi.
Karpuzun her hali güzeldir,ellerinize saglik

muhabbetsofrasi dedi ki...

değişik bi tarifmiş

yapsam evdekilerin tepkisi nasıl olur acaba :D

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık üçünün lezzetinin birarada uyumunu biiyorum çok lezzetli olyor çok güzel düşünmüşsün sevgiler...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tam sıcak havalara uygun.İzmirde daha Adana karpuzu yok İrandan geliyormuş ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Serapcim, cok degisik bir tarif bu. Diger malzemeler neysede soganla karpuz nasil olurki ??? Denemek lazim...

Ferkay dedi ki...

Çok güzeldir eminim bende tatlıyla tuzluyu bir arada yemeyi seven birisi olarak tam benlik bir salata olmuş Serapcım.
Ellerine sağlık canım,öpüyorumm..

keskinli dedi ki...

serapcim bizde arayislar icersindeyiz dogrusu bu tarif sahane oldu ellerine saglik hem sicaklara hemde hastaliktan korunmaya karsi sahane olmus ...öptüm

zeymurancafe dedi ki...

ohh ne güzel buz gibi,ne de güzel görunuyor,ellerınıze sağlık

www.sendepisir.com dedi ki...

Salata delisi olan ben karpuzla salata yapıldığını ilk kez duydum. Çok da merak ettim hemen deneyeceğim. Paylaşım için teşekkürler..

Unknown dedi ki...

Ohh, sükür ugrayabildim... Ne hos bir salata bu Serapcigim,,, Benim damak tadima tam uyar... Mutlak deneyecegim... Ellerine, fikrine saglik... Sevgilerimle,

marifet ellerimizde dedi ki...

merhabalar ..ben bu blogu nasıl kacırmısım ..bayıldımm..gercı tumunu gezemedım ancak cok guzel tarıflere rastladım hemen ızlmeye aldım .umarım sıksık gorusruz.sevgıler...zeynep

mimosacafe dedi ki...

cok hos bir fikir! kesinlikle neden olmasin. mutlaka deneycegim. sevgiler.

hatice dedi ki...

ferahlatıcı ve nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

Allah Allah serapcım karpuzun içinde yüzeriz Türkiyede ama hiç salatasını düşünmedik ama soğan ve karpuzu bir araya getiremiyorum kala da:) bilmemki denesemmi? ben sabit fikirlib irisi olarak karpuz ve peynirde mi kalsam:)
Ama sizin oralarda durum vahim gerçektende buradan da haberlerden duyduğumuza göre çok dikkatli olmalısınız.
Öptüm kendinize iyi bakın..

yeşim dedi ki...

tadını çok merak ettim.iftar için bu gün hazırlayacağım.ellerine sağlık serapcım...