11.7.15

Limon soslu makarna


limon soslu makarna



Yaza uygun ferahlatan bir limonlu sos eşliğinde makarna.Tarif Jamie Oliver|e ait.

LIMON SOSLU MAKARNA

1 paket şerit makarna
1 limon suyu ve kabuğunun rendesi
 2 yumurta sarısı (muhakkak taze olmali)
 1 çay bardağı zeytinyağı
 1 çay bardağı parmesan rendesi veya eski kaşar
  birkaç dal taze reyhan veya nane


1)Reyhan yapraklarını çok ince doğrayın.Yumurta sarısı,limon suyu ve rendesi,zeytinyağını karıştırın,reyhanı ekleyin.
2)Makarnayı tuzlu suda haşlayın ve süzün.Suyundan bir fincan ayırın.Bu suyu limonlu sosa istediginiz miktarda katın.
3)Limon sosunu süzülen makarnaya katip karıştırın..
4) Üzerine rendelenmiş peyniri serpin.

Serap diyor ki…..Makarnayi süzdükten sonra suyunun birazını ayırın…Bu nişastali suyu daha sonra makarnaya yapacagınız soslara ekleyin…

Hazırlama süresi  20 dakika



16 yorum:

mine dedi ki...

bayılıyorum jamieye limon koymamıştım hiç makarnaya neden olmasın
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

değişik bir makarna olmuş daha önce limon soslu bir makarna yemedim ama çok merakettim elinize sağlık

Ferkay dedi ki...

Çok güzel görünüyor tadını merak ettim Serapçım.
Yanlış anlamadıysam yumurta sarısı çiğden kullanılıyor galiba değilmi.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

Kuzzine dedi ki...

çok güzel görünüyor , ellerinize sağlık; jamie oliver'ın tariflerine bayılırım, kendisi pişirirken biraz dağınık görünse de ....bir şey sormak istiyorum..yumurtalar çiğden konuyor anladığım kadarıyla, o yumurta tadı limon ve reyhanla iyice bastırılabiliyor mu ?
sevgiler;
çiğdem

hanife dedi ki...

çok değişik bir tarif limonun adı bile içimi ferahlatır eline sağlık

Oglak Kizlari dedi ki...

Serap,

Ben bunu bir ara Belgin ( Limonu çok sever) pişirsem, ne güzel olur.

Eline sağlık.

Düşünceli anne Çiğdem

Adsız dedi ki...

Limon soslu makarna tarifini daha önce Lezzet dergisinde görmüştüm ama denemekten çekindim açıkçası. Oyda limona bayılan bir eşim var. Görüntüsü çok hoş. Denesem mi acaba dedim :) Ellerinize sağlık.

Pasta sarayim dedi ki...

Caniiim...yine muhtesem bir görüntü,
harika bir tarif sunmussun.Ellerine emegine saglik.Güzel bir hafta sonu dilerim:)

ehlikeyfchef dedi ki...

görüntü süper ama yumurtaların çiğ olması sorun olmadımı? denemek isterim,ellerinize sağlık...

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

yine muhteşem bir görüntü, ellerinize sağlık...

bir dilim bir tutam dedi ki...

DEGERLI ARKADASLAR

YUMURTA KONUSUNDA GELEN YORUMLARA CEVAP VERMEK ISTIYORUM.
YUMURTALAR CIG KULLANILIYOR.TAZE OLMASINA TABIKI ÖZEN GÖSTERIN DERIM.

AYRICA LIMON ASITI YUMURTAYI PISIRDIGI ICIN RAHATLIKLA KULLANABILIRISNIZ.

AYNI YÖNTEMDE ÜZERINE LIMON SUYU SIKILIP YENEN BALIKLARDA VAR…

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim süper bir tarif ve süper bir sunum...ellerine saglik canim

u.aydin dedi ki...

gercekten super gorunuyor.ellerine saglik sevgilerle.

Unknown dedi ki...

vovvvv nediyebilirimki görüntü ye beni diyor.Kuzenim ilk italyaya gittiğinde böyle yumurtalı kaşarlı bir makarna öğrenip gelmişti bize yaptı ben ozamanlar orta okula gidiyorum ama herşeyide yapıyorum yazlıkta arkadaşlara yapardım asla yumurta tadıda gelmez kaşar ve biz kekeik koyardık tadı süper olurdu ona limon katma fikri ilginççç denemek lazım...sevgiler

nesrin dedi ki...

Nefis görünüyor Serap abla, ellerine saglik. Sevgiler
Nesrin

yeteneklieller.com dedi ki...

Çok ilginç ve güzel bir bloğunuz var. Yazı için de teşekkürler.
Siteniz çok güzel. Blog arkadaşı olmak isterim. Sitemi ekler misiniz ? Ben de sizi ekliym.