5.5.12

Cikolatali pasta


güllü pasta 3

ÇIKOLATALI ANNELER GÜNÜ PASTASI

Bu pastayı yabancı bir blogta gördüm.Anneler günü için kendime yapmaya karar verdim..
(Annem maalesef yanimda değil…! yoksa o na yapmak isterdim..)
Fakat anneler günü öncesi  ve o gün biraz yoğun olacağimdan bu hafta sonu yiyebilmek  için hazırladım.
Yapması ve süslemesi çok  zevkli idi..Tabiki yemesi de…

Blog yazari kekin  aile sırrı olduğunu belirtmiş.Bende kendi çikolatali kek tarifimi kullandim.
                                                                          
Kek için malzemeler
120 g bitter çikolata
200 g tereyaği
4 yumurta
150 g şeker
bir tutam tuz
200 g un
50 g badem / ince çekilmiş
2 yemek kaşığı kakao
yarim paket kabartma tozu
6 yemek kaşığı süt
Iç kreması için malzemeler
200 ml  krema
2 paket krema sertleştirici
1 paket vanilya şekeri
50 g şeker
250 g labne peyniri
1 kase çilek
Uzeri için
225 g labne peyniri
100 g tereyaği
65 g kakao
500 g pudra şekeri
biraz kırmızı boya

güllü pasta 2
Gelelim yapilişina.
Işe pastayı pişirmek ile başlıyoruz..Ama ilk önce fırını 180 derecede ısıtıyoruz…

 *   Çikolatayı bıçakla ufak ufak kesin.Tereyağı ile birlikte bir kaba koyun.Bu kabı içi sıcak su dolu başka bir kabın üzerine koyup çikolata ve tereyağının iyice erimesini sağlayın.
*   Bir kenarda soğuması için bekletin.
*   Yumurtaları bir tutam tuz ve şeker ile çırpın.Erimiş çikolatalı tereyağlı karışımı katın.Unu,kabartma tozu ve kakaoyu eleyerek ekleyin.Çekilmiş bademi ve sütü katıp karıştırın.
*   Fırına verip yaklaşık 1 saat pişirin.Kürdan testi yapmayı ihmal etmeyin..!
*   Piştikten ve soğuduktan sonra ikiye kesin.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*   Iç kreması için kremayı sertleştirici ile çırpın. Labne peynirini, vanilya şekeri ve şeker ile karıştırın  çırlımış kremaya yedirerek ekleyin.Bu karışımın yarısını pastanın birinci katına sürün.Üzerine dilimlenmiş çilekleri dizin.
*   Ikinci katı koyup kremanın geri kalanını ve çilek dilimlerini de ekleyip son katı koyun.
    Yaklaşık 1 saat buzdolabında bekletin.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*   Üzerinin kreması için labne peynirini,oda sıcaklığinda tereyağı ile karıştırın.Pudra şekerini yavaş yavaş ekleyin ve şekerin iyice erimesini sağlayın.
*  1 dolu yemek kaşını ayırın.Buna kırmızı boyayı ekleyin.Diğerine kakaoyu ekleyin.
*  Çırpılan krema hafif yumuşak olacağından şekil vermeden sıkma torbasina koyup  bir müddet  buzdolabinda bekletirseniz daha izi sonuc alacaksiniz... ...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*  Buzdolabından çıkardığınız pastayı  kakaolu karışımdan çok ince bir tabaka kaplayın.Düzgün olması şart  değil sadece güllerin yapışabilmesi için.
*   Diğer kremayı bir sıkma torbasına koyun.Ucuna yarsa büyük yıldız duyu takın.Sonra pastayı süslemeye başlayın.Gülleri yapmak için ortadan başlayarak dışa dogru çalışın.
*  Kırmızı boyalı kremadanda bir gül sıkın.

Serap diyor ki….
Gülleri yapmak için bir tabağın üzerinde bir kaç gül denemesi yapın.Hoşunuza gidene kadar ve büyüklüğüne karar verene kadar deneyin.

Pastaya iç  kremasını sürerken kenarlardan 1 cm lik boşluk bırakın ki ilerde bunlar yanlardan fışkırmasın.Çünkü o zaman  çikolatali kremaya karışır ve hoş olmaz.

Krema ve serleştirici bulamazsaniz toz krem şantiyi üzerindeki talimata göre  hazirlayabilirsiniz.

güllü pasta 3
güllü pasta 1
Kimden blog 1

63 yorum:

Eya dedi ki...

En sevdigim model...bende cok yapiyorum bu sekilde kremayi, ellerine saglik arkadasim. Harika görünüyor. Sevgilerimle

zehra

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık çok nefis görünüyor

Pasta sarayim dedi ki...

Tek kelime ile harika olmus.Ellerine
emegine saglik,caniim süpersin.

Unknown dedi ki...

Bayildimmmm... Cok ama cok güzel ve zarif olmus Serapcigim, ellerine saglik.. Sevgilerimle,

perilersofrasi dedi ki...

Cok guzel bir susleme ve eminim sahane bir lezzet.Eee kendinede yaptigina gore afiyet bal seker olsun. Insanin kendine deger vermesi ne kadar guzel:))

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Bencede harika olmus Serap hanim,ellerinize emeginize saglik,simdiden Anneler Gününüzü kutluyorum gönülden,banada iyi fikir verdiniz bende kendime pasta yapayim! bi sakincasi yoksa sizinkinin aynisi olsun! tabii becerebilirsem,insallah diyelim,keyifli pazarlar...

PaSaSofraM dedi ki...

ellerinize saglik harika bir pasta olmus su güleri bir ben yapamadim galiba varmidir bunun bir ince noktasi. paylasirsaniz cok sevinirim

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

harika olmuş, ellerine sağlık...

LaMa dedi ki...

enfes olmus, annelere de bu yakisir!
ellerinize saglik

Erguvan Vakti dedi ki...

Çok harika olmuş,şimdiden kutlu olsun anneler gününüz.

Unknown dedi ki...

Canım harika bir pasta olmuş elleri
ne sağlık.Şimdiden Anneler günün kutlu olsun sevgiler.

Delfina ; dedi ki...

Serapcım renk uyumu harika olmuş,bu model en sevdiklerim arasında...

u.aydin dedi ki...

harika bir pasta cok da guzel bir goruntu olmus,ellerine saglik,sevgilerle.

Unknown dedi ki...

İnanılmaz görünüyor. Ellerinize sağlık!

PaSaSofraM dedi ki...

cevabiniz icin cok tsk.ediyorum ilk firsatta tekrar denicem:)

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim süper ötesi bir görüntü...
cok ama cok güzel
ellerine saglik canim

Unknown dedi ki...

SA HA NE !!!! Bir kaç sorum vardi ama benim sana :) Keki ikiye kesin yazmissin. AMa pasta 3 parçaya kesilmis? 3 kesilecek ikiyemi? Ellerin dert gormezsin bu ara

LEZiZ DÜSLER dedi ki...

Muhtesem olmus Serapcim, görüntü harikaaa ellerine saglik canim. aynneler günün simdiden kutlu olsun.

*YildizlarinLezzeti dedi ki...

acaip güzel olmus.. harika ötesi, eline saglik canim

Ada Deniz dedi ki...

çok çok güzel görünüyor:)))

füsun dedi ki...

harika olmuş bayıldım görüntüye ellerine sağlık anneler gününe yakışır doğrusu hoşcakal

Adsız dedi ki...

Merhaba canim.
Uzun bir aradan sonra buradayim yine.Özel nedenlerden dolayi 7 aydir yoktum ortalarda.
Artik geri döndüm.Pastani görüncede dayanamayip yazdim.Ellerine saglik harika olmus.
Sevgilerle.Peynir hösmelimi.
Not:Adresime giremiyorum da o yüzden adsiz oldu.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aylacim güzel yorumun icin tesekkürler…..Pasta sorusuna gelince

Pastayi iki kere kesince otomatik olarak üce ayriliyor..Öyle degil mi?

Eger üc kez kesersen 4 e ayrilir ve pastan 4 kat olur.Bu da senin istegine bagli.Tabiki sen üc kez kesebilirsin…
Berlinden sevgiler

Unknown dedi ki...

Cevabin için tskler Serapçim. Bosluguma geldi evet haklisin, ben "ortadan ikiye kesin" gitti kafam :D Neyse çok saol, en kisa zamanda deniyecegim :)

Şeker Tadında dedi ki...

tarif çok güzel
elinizden de süsleme çok düzgün çıkmış
tek kelimeyle harika ellerinize sağlık

ehlikeyfchef dedi ki...

ne güzel süslenmiş bu pasta :)bende kendimemi yapsam,ama bu kadar güzel yapamam gülleri,ellerine sağlık,çok güzel olmuş

Adsız dedi ki...

çok güzel, elinize sağlık. şöyle bir link buldum, nasıl yapıldığını gösteren bir video linki. belki ilgilenenlerin işine yarar. http://www.youtube.com/watch?v=5c85y0fRNVY&feature=related
sevgi ve hürmetle
pinar

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Ne güzel süslenmiş bir pasta. Ellerine sağlık maharetli arkadaşım. Sevgiler....

yoldy35 dedi ki...

Yazılarınızı gityat.com ' da paylaşabilir, sitenizi tanıtabilir ve kendi kanalınızı kurabilirsiniz. Sizi de aramızda görmek bizi çok mutlu eder.

Oglak Kizlari dedi ki...

Haytım, nefis gözüküyor. Ama çok işi var. Ben gelip yesem.

Tembel anne Çiğdem

lezzettabağı dedi ki...

Eee bende anne olduğuma göre bu pastadan bir dilim de bana düşer değil mii çok beğendim çok.. buna bakarken bir taraftan da kadife pasta yapıp da üzerine beyaz gülleri konduruverdim .anneler günün şimdiden kutlu olsun..

sare dedi ki...

Çok, çok, çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.
İçerik ve fotoğraflar muhteşem...
Anneler gününüz kutlu olsun, sevgiler.

Hülya dedi ki...

Harika...Bayıldım
Ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Çok şık olmuş afiyetle yemişsindir.Bende sana krema sertleştiriciyi soracaktım...tr de satılıyomudur acaba..yada markası varmı...ellerine sağlık bizimle paylaştığın için teşekkürler...sevgiler

Mor Menekşe dedi ki...

Ellerine kollarına sağlık ya , görüntü şahane , eminim tadıda şahanedir

bir dilim bir tutam dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
bir dilim bir tutam dedi ki...

Positif PembemTebrikler….Pastan mükemmel olmus…Fatma abladan destek görmen beni cok mutlu etti…O nu bizzat taniyor olmaktan gurur duyuyorum…
Bu arada krema sertlestiriciyi sormussun.TR de varmi bilmiyorum…Acaba Dr.Oetkerin varmidir bilemiyorum..Ama tarifimin altindada belirttigim gibi eger bulunmazsa toz krem sanriyi kullanabilirisin.O biraz dah sert oluyor...
Sevgiler

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

tanıştığıma memnun oldum
bende anneyim hepimizin kutlu olsun çok ince ve zarif düşünce teşekkürler o dilimi aldım mmmmmm misssss.
bana da beklerim..:))))
muhabbetle kalk.

PEMBE MASALLAR ATOLYESİ dedi ki...

harika görünüyor paylaşımın için teşekkürler:))

Ferkay dedi ki...

Serapcım bitanem bu negüzellik böyle ellerine sağlık canım.
Kocaman öpüyorum o güzel yanaklarından.
Sevgiler..

mandalincikmazi dedi ki...

Serappppp
sen buna pastamı diyorsun canım ya
bu bir şaeserrrrr
bayıldım ki ne bayılma ayılamadım gözlerim yerinden pörtledi ellerine yüreğine sağlık canım muhteşemmmmmmmmmm....
harikasın......
Gördüğüm en güzel pasta...

LEZZETİKRAM dedi ki...

görüntü muhteşem,anneler gününe çok yakışan bir pasta olmuş elinize sğlık
sevgiler

durutarifler dedi ki...

Bunu yapmasakda kendimiz hediye olarak alsak olmaz mı?
Nefis olmuş gerçekten

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Olağanüstü bir görüntü..ellerinize sağlık. Sayfamda isteğe bağlı bir ödül var. İsterseniz alabilirsiniz.
Şimdiden anneler gününüzü kutlarım.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Cok güzel bir pasta olmus.

AslıASLI dedi ki...

Harika bir görüntü gerçekten, ellerinize sağlık..

aslı dedi ki...

Serap Hanım, çerezli kekiniz süpper görünüyor, ama anneme bu pastanızdan yapmaya karar verdim. enfes görünüyor. ne kadar güzel bir düşünce. ellerinize sağlık. sevgiler aslı

ozguluntarifleri dedi ki...

Tum tariflerine bayiliyorum ama Serapcim bu pastan beni mahvetti:)))
muhtesem gorunuyor lzzetini dusunemiyorum bile harikasin arkadasimmm.Anneler gunun kutlarim canim kucak dolusu sevgilerr.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

oyyy bu goruntu ne boyle bayildim
cikolatayla aram olmadigi halde cok hosuma gitti
ellerine saglik bu guzel pasta icin

Pasta Delisi dedi ki...

ya bu harika bir pasta olmuş ellerinize sağlık...
http://pastadelisi.blogspot.com/

Meryem dedi ki...

Cok guzel bir susleme ve eminim sahane bir lezzet.Eee kendinede yaptigina gore afiyet bal seker olsun. Insanin kendine deger vermesi ne kadar guzel:)

Adsız dedi ki...

Yeni kesfettim blogunuzu ve büyülendim cok güzel elinize emeginize saglik.. Bende denemek istiyorum insallah önümüzde ki günlerde sadece bir sorum olucak labne peyniri dediginiz "mascarpone" mi acaba ve hangi kakao (dieses nesquik oder back kakao) tesekkürler..

Afranur

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Afranur bloguma hosgeldin….Ayrica yorumun icin de tesekkürler..
Sorularina gelince "Labne peynir" Mascarpone degil…!
Saniyorum Almanyadan yaziyorsun…
Labne peynirinin Almanyada adi Frischkäse hani şu Buko veya Philalephia vs….
Kakao ise pişirilen saf kakao…senin tabirin ile back kakao.
Nesquik kullanmamani öneririm…rengi böyle yakalayamazsin..Ayrıca cok da tatli olur..
Umarim yardimci olabilmişimdir.

Adsız dedi ki...

Tesekkür ederim Allah razi olsun.. Burda labne peyniri diye sorunca italyan peynirini söylüyorlar yani mascarpone'yi... Beni aydinlattiginiz icin cok coook tesekkür ederim..

Adsız dedi ki...

merhaba pastanız çok güzel duruyor ellerinize sağlık.yalnız bir sorum olacaktı nasıl bir duy kullandınız kapalı yıldız duy mu yoksa açık yıldız duy mu?markası ve sayısı ne söyler misiniz?duy alacağım da bunun gibi güller yapmak istiyorum.ondan:)
Kübra

bir dilim bir tutam dedi ki...

Kübracim yildiz duy kullandim…Benimki kapalimi acik mi bilemedim.Yani uclari cok hafif ice dogru ama cok hafif…
Markasi "kaiser".Tabiki ben yurtdisinda yasadigim icin Türkiyede ne markalar var bilemedim…
Büyüklügü ise sana kalmis…Cok büyük ve iri güller yapmak istersen büyük kullanabilirsin…Ben normalini kullandim…Umarim yardimci olabilmisimdir..Assagida sana bir video lnki veriyorum..

http://www.youtube.com/watch?v=S5iQH3WUHm0

Poğaça Tarifleri dedi ki...

harika ötesi muhteşem bir görüntü.

Unknown dedi ki...

Merhaba.. Pastanız çok güzel ellerinize sağlık
Benim sormak istediğim bişey var..
Kremayı çok beğendim, parlaması çok hoşuma gitti, yapmak istedim ama beceremedim.. Çok sıvı oldu, peynirle tereyağını mikserle mi karıştırdınız?
Ben mikserle karıştırdım belki o yüzden sıvı oldu..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Fatime tesekkür ederim…Labne ve tereyagini karistirdiktan sonar buzdolabinda biraz bekletmen gerekecek….ki kendini biraz toparlasin….Ben cirptiktan sonra hemen sıkma torbasina koyup buzdolabinda 1 saat bekletiyorum…O sürede zaten sertlesiyor…buzdolabindan cikarip hemen sıkıyorum…
önemli bir detay oldugunu düsünüyorum ve tarifide düzeltiyorum..
Umarim birdahaki sefer daha iyi sonuc alacaksin..

Unknown dedi ki...

Çok teşekkür ederim Serap hanım..

Adsız dedi ki...

Merhaba, öncelikle muhteşem bir pasta olmuş ellerinize sağlık. Bugün denedim kremaların TADI enfesti. Ancak dış kreması bir türlü sertleşmedi. Bırakın Gül formu vermeyi Tepecik bile oluşturamadım. Sebebi ile ilgili bir yorumunuz yahut öneriniz olur muydu ? Teşekkür ederim. Sevgiler ....

Adsız dedi ki...

Merhaba ben dış kremasının cıvık oluşu ile ilgili bir yorum yazmıştım ki ona şunu eklemeyi unuttuğumu fark ettim. Krema 2 saat kadar buzdolabında kaldığı halde sertleşmedi :/ bir de krem tartar ile krema sertleştirici aynı şey mi onu Öğrenmek isterim . Şimdiden teşekkür ederim tekrar :) sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Merhaba,
Yorumunuz icin tesekkürler..Bu pastada yani kakaolu olan dis kremasi aslinda cok iyi sonuc veriyor .Kac kez yaptim…Kremayi Tereyagi pudra sekeri ve konulan kakao kivaminindan dolayi bayagi sertlestiriyor..Bu pastayi kakao eklemeden pembe sari ve mor olarakta yaptim .Bunun icin biraz gida boyasi ekledim.Ve kremayi buzdolabinda beklettikten sonra sekil verecek hale geldi…Kakaoludaki gibi cok sert olmadi ama yinede gayet güzel sekil verebildim..Yanliz büyük bir etken disaridaki sicaklik…Bir defasinda disarisi cok sicakken acik renkte yaptigim kremada bende sikinti cekmistim ama buzdolabinda epey beklettikten sonra sorun cözüldü..Yaparken gözden kacirdiginiz bir sey oldumu acaba..?