5.6.12

Limonlu sorbe

Havalar ısındı artık, soğuk birşeyler yapalim ve yiyelim….. diyemiyeceğim…Çünkü hala evde kazaklarla oturuyor ve kalorifer yakıyoruz.

Eh.. peki bu neyin nesi derseniz?  Içimden öyle geldi.

Canim soğuk birşeyler yayınlamak istedi derim.
Dışarıdaki soğuğa inat derim….Resimlere bakıp ic cekeceğiz artik.

Bu tarifi geçen yaz Tuz Biber dergisi için hazırlamıştım.Buyrun sizde hazirlayın.Biz yiyemiyeceğiz...
7157678797_3b7c006e30_c
MISKET LIMONLU SORBE
Malzemeler:
8 Misket limonu
600 ml su
300 g şeker
1 yumurta beyazı
Arzuya göre yeşil gıda boyası
Yapılışı:
Misket limonlarını iyice yıkayıp kabuklarını rendeleyin.Daha sonra sularını sıkın.
Şeker su ve kabuk rendesini bir tencereye alıp şeker eriyene kadar kaynatın ve soğumaya bırakın.Bir süzgecten geçirin.
Yumurta beyazını kar haline getirin.Soğuyan şerbete limon sularını ve yumurta akını ekleyip karıştırın.Bu aşamada arzu ederseniz yeşil gıda boyası takviyesi yapabilirsiniz.
Genişce bir kaba boşaltıp buzluga koyun.Saat başı çıkarıp çatal yardımı ile kazıyarak karıştırın.Bu sayede iyice kristalleşmis olacak.
3-5 saat sonra ikrama hazırdır
Nane yaprakları ve dilimlenmis limon ile süsleyin.
5765247447_88733c2cfd



13 yorum:

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim, kizim icin biraktigin yorumuna candan tesekkür ediyor, bu sahane sorbe tarifin icin de ellerine saglik diyorum... Bundan sonra insallah deneyecegim bu sahane tariflerini... Artik bollll bol vaktim olacak insallah...:) Sevgilerimle,

muhabbetsofrasi dedi ki...

vallahi ben iki günde özledim o kazak giydiğimiz günleri..
sıcak sevmeyen biri için kabus günleri :(


bu buzlar boğaz şişirmez mi ????

hanife dedi ki...

eline sağlık hiç denemediğim bir lezzet izlemeye aldım sevgiler..

zeymurancafe dedi ki...

cok guzel gorunuyor ama ben bunu kendı dogal rengınde yapmayı tercıh ederım ellerıne sağlık

peynir hösmelimi dedi ki...

Ayyyyh görünce bile üsüdüm valla.Bu ne havadir anlamadim canim.Kalolifer acik seninde dedigin gibi.
Havalar insallah isinirda bizde yapariz insallah.
Ama harika görünüyor ellerine saglik.

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok güzel görünüyor yazın o sıcak günlerinde çok iyi gider,ellerinize sağlık:))

casminella dedi ki...

Ellerinize sağlık. Müthiş görünüyor.

Pasta sarayim dedi ki...

Baayiiildim...ne güzel bir renk tutturmussun Serap'cigim,harika görünüyor.Ben maalesef kedinin cigere baktigi gibi bakarim;))cünkü cok cabuk hastalaniyorum.Ama olsun gözüm gönlüm bayram etsin degilmi ya?
Ellerine saglik caniim...

ehlikeyfchef dedi ki...

çok güzel bişey bu,aldım tarifi ellerine sağlık...

LEZiZ DÜSLER dedi ki...

Görüntü ve renk muhtesem, bunu denemek icin illa sicaklarimi beklemek lazim. OOOO isimiz var o zaman desene. Ben dayanamam denerim hemen :-)

HD TV izle dedi ki...

Harika Tarifler için teşekkürler..

Unknown dedi ki...

nefis olmuş eline sağlık. çok renkli çok güzel olmuş. sevgiler

oyun sahane dedi ki...

Tarifi aldım güzel olmuş yorumsuz gecmek istemedim elinize sağlık:)