29.5.13

TAZE BEZELZE KAVURMASI

Son bir senedir yemekli misafirlerime  sıkca çıkardığım bir garnitür…Taze bezelye…bazen sade, bazen peynirli,kimi zaman cevizli,ama herzaman şahane bir lezzet…
Peynirli sultani bezelye
TAZE BEZELYE KAVURMASI

Taze  bezelye -Sultani bezelye
biraz tuz ve karabiber
1-2 kaşık sıvı yağ

Tavaya yağı alıp ısınması  bekleyin.Daha sonra bezelyeleri atıp sürekli harmanlayarak kızartın…Yaklaşık 5-7 dakika sonra bezelyeler  çıtır çıtır olacaklar…
Tuz ve kararbiber serpin…

Serap diyor ki…Ince kıyılmış sarımsak ile kavrulursa güzel bir tat ortaya çıkıyor…
Arzuya göre üzerine kavrulmuş susam veya ceviz veya tulum peyniride serpebilirsiniz.

Hazirlama süresi 10 Dakika...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Gecenlerde bir yerde yemistim...Tadina hayran kaldim...Simdide nasil yapildigini ögrendim tesekkürler...Sevgi.L

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize sağlık hiç yapmadım çok merak ettim tadını. Nefis görünüyor. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

İnce kıyılmış sarımsakla çok değişik bir alternatif taze bezelye kavurması. Resimden lezzeti yansıyor, ellerinize sağlık.