12.9.09

Havuclu irmik helvasi

Havuclu helva                                         

HAVUCLU IRMIK HELVASI

MALZEMELER:

1 poşet Kaymak tadinda santi (Dr Oetker)
200 ml (1 su bardagi )süt

IC MALZEME:

300 g (3 adet) havuc
yarim cay bardagi toz şeker
yarim cay bardagi su
1 cay bardagi iri kiyilmiş ceviz
yarim cay kaşigi tarcin

HELVASI1 Poşet Dr Oetker Irmik helvasi
400 ml(2 su bardagi )su
50 ml (yarim cay bardagi) sivi yag

YAPILISI:
1 su bardagi iyice sogumuş sütün icine 1 poşet Santiyi dökün ve mikser yardimi ile 2-3 dakika cirpin.Strec filme sararak rulo haline getirin.(capi 3-4 cm olsun)
Rendelenmiş havuclari şeker ve su ilave ederek orta dereceli ateşte suyunu tamamen cekene kadar pişirin.Indirdikten sonra ceviz ve tarcini ekleyin.
Sivi yag ve suyu bir tencerede kaynatin.1 poset hazir Irmik helvasini boşaltin ve kariştirmaya devam edin.Tekrar kaynayincaya ocagin altini iyice kisin ve suyunu cekmesini saglayin.Ocaktan indirip ara sira kariştirmak üzere 25-30 dakika dinlendirin.
Helvayi kücük kaselere doldurun.Bir tatli kaşigi yardimi ile orta kismini cikartin ve bu boşluga havuclu karişimi doldurun,üzerini tekrar irmik helvasi ile kapatin.
Servis tabaklarina ters cevirip buzdolabinda beklettiginiz santiden dilimliyerek servis edin.

Serap diyorki: Almanya'da yasayanlar ! Dr Oetkerin bu iki ürünüde Türk marketlerinde bulunuyor.
Ayrica elinizdeki herhangi bir irmik helvasi tarifi ile de uygulayabilirsiniz.

24 yorum:

Unknown dedi ki...

Searpcım harikasın ellerine sağlık enfes olmuş.Bereketli iftarlar dile
rim öpüyorum...

Adsız dedi ki...

lucarelli-breitner.blogspot.com

12 Eylül bayramınızı kutlarım.

Gülşen

müjde dedi ki...

Sunumlarına bayılıyorum.Tek kelimeyle süper.Ellerine sağlık.Ben de beklerim.Sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım gerçekten harika bir görüntü ellerine sağlık....

Sevgi Küçük dedi ki...

acaba burada da var mıdır irmik helvası? vardır aslında o kadar Türk var. bakmam lazım.
tarif ve görüntü süper. hatta haddinden fazla güzel, oruç oruç aklıma düştü! :)
gidebilsem bende dergi alacaktım ama artık kısmet.
ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

kesinlikle canım çekti yaptım denecek türden bir göürnütüü


ellerine sağlık
sevgilerr

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

harika görünüyor ellrine sağlık.sevgilerimle

Eya dedi ki...

Serapcigim...ellerine saglik, cok degisiki bir tat olmus, sevgiler

zehra

sevimlimutfak dedi ki...

Çok şık bir görüntü, tadıda bu kadar güzeldir mutlaka. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

merhaba sevgili serapcığım.
ben hiç dergi almam,ama mutlaka gözüm takılır bayilerdeki kapak resimlerine :)))
zaten sen öylesine başarılısınki her konuda ,hayranlıkla takip ediyorum oldum olası :))
ellerine sağlık canım..
hayırlı ramazanlar..

Adsız dedi ki...

Serap'cım,harika bir görüntü ve sunum eline sağlık,dergi konusunda,demek istediğini anladım,bu tarifleri görünce,sen d benden daha müptelaymışsın.Yine de ciltletmeni öneririm:))
Güzel tariflerde buluşmak üzere sevgiler.

nurdanın mutfağı

Gönül dedi ki...

offff ne kadar güzel görünüyor...ellerine sağlık al beni ye diyor bende alıp gidiyorum iftarda yemek üzere saklıyorum:))) öpüyorum hayatım sevgilerimle

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

merhaba... yorumun için çok teşekkürler... bende ara ara senin bloğunu ziyaret ediyordum... bundan sonra hep görüşmek dileğiyle...kolaylıklar diliyorum... kandilin kutlu olsun...

sevimin sayfasi dedi ki...

canim gine süper bir sunum, süper bir tarif, ellerine saglik
DERTLERIMIZ KUM TANESI KADAR KUCUK, SEVINCLERIMIZ NISAN YAGMURLARI KADAR BOL OLSUN. BU MUBAREK GUNDE SIZINDE HEYBENIZ SEVAPLA DOLSUN. DUALARINIZ KABUL OLSUN.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

Bin damla serilsin yüreğine, bin mutluluk dolsun gönlüne, bütün hayallerin gerçek olsun, duaların Kabul olsun bu gece. Kadir gecen mübarek olsun..

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerinize saglik harika bir tatli olmus.
Benim tatlima gelince 1 paket kullanmistim ben.
Kabartma tozu ile yapilan tatli daha citir citir oluyor.Mayali tombul ve yumusak oluyor.Secim sizin.
Sevgilerle.

durutarifler dedi ki...

Oy oy oy süper. Benim oğlum irmik helvasına bayılır. Onun için deneyeceğim.

Ellerine sağlık. Görüntü süper.
İyi bayramlar

sevgiler

MELİS dedi ki...

Sağlıklı,aydınlık,güzel bayramlar
dilerim.
Sevgiler

şeker pasta dedi ki...

Neşeli 'şeker gibi' bir bayram dileğiyle... Mutlu Bayramlar...

sevimin sayfasi dedi ki...

RAMAZAN BAYRAMINI DOYA DOYA YASAYALIM. HAYIRLI BAYRAMLAR! HER SEYE KADIR OLAN YUCE ALLAH, BIZLERI, DOGRU YOLDAN VE SEVDIKLERIMIZDEN AYIRMASIN! HAYIRLI VE BEREKETLI RAMAZAN BAYRAMLARI DILEGIYLE.
SEVIM

MUTFAKISTAN dedi ki...

eline saglik nefis gorunuyor
Iyi bayramlar.....

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok değişik ilk defa duydum ellerinize sağlık!
***
Hayırlı bayramlar olsun inşAllah..

HADİYE dedi ki...

Merhaba Serap,

Helvalar oldum olası beni çeker.Ellerine sağlık.Güzel bir sunum.

Sevgiler*

Unknown dedi ki...

Serabim, bu aksam blogunda biraz dolandim ve bu harika helva cok ilgimi cekti... Ellerine saglik... Bunu deneyecegim... Ne kadar güzel fotograflamissin, sana bin kez bravo diyorum canim arkadasim benim...Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...