14.5.15

Irmik dilimleri

irmik dilimleri

KIZARMIS IRMIK DILIMLERI

(Alman Tatlisi)

Malzemeler:
1/2 l Süt
80 g Irmik (1,5 kahve fincan)
20 g şeker( 1 yemek kaşığı)
1 yumurta
1 vanilya şekeri
4 kaşık galeta unu
bir tutam tuz
Yapılısı:
Süt,şeker ve tuzu bir tencereye koyun ve kaynamaya bırakın.Kaynadıktan altını kısıp  içine irmiği yavaş yavaş dökerek sürekli  karıştırın.
5 dakika pişirin.Içine yumurtayı yine yavaş yavaş dökerek ve vanilya şekerini ekleyerek karıştırmaya devam edin.
Ocaktan indirip soğuk suyla çalkaladığınız bir kaba boşaltin.(Yüksekliği yaklaşık 1-1,5 cm olsun)
Tamamen soğumasını bekleyin.Bu sayede kesilir duruma gelecektir.

Kabın içinde dikkatlice  dilimlere kesin.Galeta ununa batırın kızgın yağda çok kısa kızartın.

Yanına meyva veya meyvadan hazırladığınıy püre çok yakışıyor.

Serap diyor.ki....!Ben farklı olsun diye kurabiye kalıpları ile kestim….

Hazırlama süresi 20 dakika
Bekleme süresi 3 saat

Bu tarifim Tuz Biber dergisi  Temmuz saysinda yayinlandi...

50 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım benim irmiği çok seven biri olarak ilk fırsatta deniycem.Elleri
ne sağlık öpüyorum.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Görüntü muhteşem ellerine sağlık Serapcım

durutarifler dedi ki...

İrmik pastasına zaten bayılırım. Kıazartınca da değişik bir lezzet olabilir. Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Serapcigim,

görüntüsü gel beni ye demeye yetiyor zaten... en kisa zamanda deneyecegim...

Unknown dedi ki...

Canim benim, demek ki neymis, bir dahaki bulusmayi Berlin`de yapiyormusuz.....

Arkadasim, bu ne hos bir tatli tarifi böyle.... Tam benim damak tadim.... Eminim son derece de lezizdir... Ellerine saglik....

nesrin dedi ki...

Nefis bir sey olmali. Mutlaka denemeöi. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

İrmikli değişik bir tat olmuş. Kızartmak ilginç fikir ellerine sağlık :)

emelce yemek dedi ki...

bendeki alman tarif defterinde de var senelerdir aklimdaydi yapmak sayende yeniden aklima geldi ellerine saglik

fatma dedi ki...

bir tatli sever olarak aman Allahim bu ne diyorum..serapcim ,sen harikasin ellerine saglik mutlaka deniyecegim.sevgiler

www.pemberehber.com dedi ki...

Serapçığım ellerine sağlık. Çok orjinal ve lezzet küpü bir tarif. İrmik helvası tadında olsa gerek. En iyisi deneyeyim bunu :)

aslan dedi ki...

4 kaşık galata ununu nasıl bir kaşık ile koyacağız, çorba kaşığıyla mı,
çay kaşığıyla mı?

Cevap için şimdiden teşekkürler.....

Dostlukla...

Aslan ve eşi

eda dedi ki...

Yine hoş bir sunum ve eminimki taddırda..
Serap hanım sütlü tatlılara bayılıyorum ve bunu ilk fırsatta deneyecegim-Üzerine sıcak soguk olması adına hemen sunmak üzere dondurmada konabilir sanırım..Bu kadar güzel sunumlar varda sizde kilo yok bunu nasıl basaransınız bizede tiyo lütfen:)))sevgiyle kalınız-

nohut oda dedi ki...

degısık bır tarımıs gercekten denenmelı..
elınıze saglık

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aslan bey corba kasigi olacak..Esinize selamlar

bir dilim bir tutam dedi ki...

Edacim vallahi bu güzellikleri yiyebilmek icin spor sart.Bende yillarca düzenli bir sekilde sporumu yapiyorum.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

kızarmış irmik dilimleri çok ilginç
ilk kez duyduğum ve gödüğüm bir tarif
mutlaka denemeli
ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Valla bravo sana canim benim... Hem de burnumun dibinde ve ben bihaberim... Bana da bravo valla... Tarihleri kalenderime yazdim... O zaman burada yani fuarda yapalim sonbahar bulusmamizi.... Yani Münster`de... Harika olur bence... Sence???? Acaba baska yerlerde de oluyor mudur bu fuarlar... Mesela gecen sene Hamburg`ta olmus... Cok ta güzelmis....

Unknown dedi ki...

Serapcigim simdi biraz karistirdim interneti... 13-14 Kasim`da da Hamburg`ta Torten Show var... Ona da gidebilir miyiz acaba??????

Emel Kurt dedi ki...

selam serap her zamanki gibi cok güzel bir tarif, cok hos bir fotograf eminim tadida cok güzeldir deniyecegim. sayende iki yeni blog sahibini tanidim tesekkürler sevgiler.

egeli dedi ki...

bayıldım!!!!!

Rakunt ideas dedi ki...

Ne kadar bildik bir tadın değişik lezzeti ellerine sağlık listeme ekledim yapmak için .BU arada şu soldaki google rekları yüzünden tarifi rahat okuyamadım bilgine.

Serap dedi ki...

Çok orjinal ve hoş bir tarif. Resim her zamanki gibi süperr.Ellerinize sağlık.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

lezzetini çok merak ettim Serapcım, görüntü inanılmaz cezbedici. eline sağlık

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim süper bir tatli tarifi, ben senin sayfandaki tuz biber dergisini acamadim, sorun bendemi acaba???
berlinde blogculari cogalmaya basladi...darisi benim basima belki köln`dende birileri cikar...

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika bir tatlı, ellerinize sağlık. Şeker miktarı az gibi geldi, 1 kaşık şeker yetiyor mu ya da miktarı artırabilir miyiz.? Denemeyi çok isterim. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

Serap Hanım,
çok şık ve çok lezzetli bir tatlıya benziyor denemek istiyorum hakikaten:)) umarım sizin kadar güzel sonuç alırım:))

dogada.blogspot.ru dedi ki...

irmiğin yakışmadığı hiç bir şey yok ne kadar güzel bir tarif elleine sağlık canım sevgiler

dokuzuncubulut dedi ki...

Zaten çok sevdiğim bir tariftir, bu şekilde iyice lezzetlenmiş besbelli. Görüntüsüne bayıldım. Hemen denemek isterim.
Sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Görüntü harika, ellerine sağlık canım kocaman sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

hımmm nefis olmuşl bayıldım..
ellerine sağlık tatlım
afiyet bal olsun

Aybike Ceylan dedi ki...

Serap'cigim,

Bu nasil birsey, harika gorunuyor. Hemen donup okuyorum, ellerine saglik.

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta sonu diliyorum.

PERI dedi ki...

Coook harika olmus.Bu arada sana email gonderdim canim.

pelince dedi ki...

İrmiğin dağılmaması tam bir usta işi,sunum şahane olmuş.. ellerine sağlık..

Sevgiler..

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Merhaba Serap cım,

Böyle ilginç ve güzel tarifleri bulduğun ve paylaştığın için teşekkürler.
Ben de bir beyin fırtınası ile tarife katkıda bulunmak istiyorum. Olur mu bilemem ama irmik diliminin ortasına biraz dil peyniri koysak ve kızardığında içindeki peynir künefede olduğu gibi biraz erise, acaba nasıl olur ? :))
Sevgilerimle...

ss dedi ki...

Merhabalar...Farklı tarifleri mutlaka deniyorum bu da beni dene diyen tariflerden birisi denedikten sonrada yorum yazacağım.benim için eşim beğendi mi tamamdır .ellerinize sağlık.

Cafe Pepela dedi ki...

Nefis görünüyor.
İrmiğe dayanamayan ben,kızartmasını görünce hepten acıkıyorum :) Bayılırım..

Adsız dedi ki...

mutlaka denencekk

ellerine sağlık
sevgiler

Dorina dedi ki...

Hy.I really like your blog , congratulations for your recipes.
I have eaten this dessert ,this summer , in Antalya and i really liked it.

yemekbiraşk dedi ki...

merhabalar Serap Hanım,
nefis bir tatlı olmuş himbeere de çook yakışmış :)
bende nisan ortasından beri blogdayım blogcu buluşmalarınızda söylemeden edemiycem çok hoşuma gidiyor Baselden gece trene binsem uyuya uyuya yanınızdayım :)) katılmayı arzu ederim şaka bir yana ara mesafe yinede çok uzun iki minik bebekle çook zor.. benim içinde kahve için emi..:) buluştuğunuzda, kocaman sevgiler gönderiyorum kabul ederseniz:)
hoşcakalın..

yemekaski.com seçil dedi ki...

görüntü süper ellerine sağlık..

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Serap'cım, tatlı çok ilginç. Kızartma aşamasına kadar olan kısmı ben de yapıyordum fakat kızartmıyordum :) İlginç geldi bana , deneyeceğim.
Evet çok haklılar, Alaçatı çok pahalı bir yer. Üstelik satıcılar doymuş gibi, müşteriye hiç müdaneleri yok :)
Evler kaç para civarında canım orada?

Mimosa Café dedi ki...

yorumlarin ve iyi dileklerin icin cok tesekkur ediyorum serapcim.

irmik dilimlerine bayildim. cok yaratici ve lezzetli gorunuyorlar. ellerine saglik. sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Günaydınlar güzel arkadaşım bu nasıl bir tariftir böyle benim aklımı başımdan aldı yaratıcılık buna derler işte.. tek korkum eğer çok yağ emmiyorsa tadının nefis olacağı ve tam bir ikramlık tatlı olacağı

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

mmmh.. cok ilginc bir tarif..cok merak ettim lezzetini mutlaka denemem lazim :-))paylasimin icin tesekkürler canim.. kocaman sevgilerimle...

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

harika bir sunum ve değişik bir lezzet, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

yahu ciddi tarif vereceğim,yorumumu
neden yayınlamadın ki...

Safiye dedi ki...

evet ne kadar güzel bir foto çok da ilginç bir tat...denemeli...

rumma dedi ki...

Çok ilginç bir tarif canım..Ellerine sağlık , mutlaka denemek isterim.

Hayırlı kandiller..

mandalincikmazi dedi ki...

Tarifi rumma nın sayfasında görüp geldim
harika bir görüntü ellerine sağlık ...
Denenecekler listesine alıyorum.
teşekkürler.
Sevgiler....

Unknown dedi ki...

Merhaba :) Bloğunuzu yeni Keşfettim ve Takibe aldım Sizide Bloğuma Beklerim Gelirseniz Çoook Memnun Olurum ❀◕ ‿ ◕❀.

http://seviimlihbidunyasi.blogspot.com.tr/