12.2.11

iki renkli mozaik pasta

 iki renkli mozaik pasta

Sevgili Minede gördüm bu mozaik pastayi..Degisik sunumlara bayilirim.Hemen vakit gecirmeden bende yaptim..Orjinalinde ortasinda muz ve üzerinde nefis duran bir  kahve sosu vardi.Fakat ben ilkönce sadesini denemeyi tercih ettim.Hmmm bayildim..Icine margarin ve tereyagi girmediginden cok hafif bir tatli Tesekkürler Mine..!
Minenin tarifi burada..


        IKI RENKLI MOZAIK PASTA

                                   Malzemeler:                                                
Koyu renkli kismi icin                            Acik renkli kismi icin
400 g biskuvi                                          250 g biskuvi
2 cay bardagi süt                                    2 cay bardagi süt
1 cay bardagi seker                                1 cay bardagi seker
1/2 cay bardagi sivi yag                          1/2 cay bardagi sivi yag
2 corba kasigi kakao                               1 tatli kasigi granül kahve
80 g bitter cikolata                                   2 yemek kasigi nisasta


                                      Yapilisi:
Ilk önce koyu kismi hazirlaniyor.Biskuvi disinda tüm malzemeler bir tencerede karistirilarak pisiriliyor.
Daha sonra sogumaya birakiliyor..Soguyunca gelisigüzel kirilmis biskuviler ekleniyor.Rahat cikarilabilmesi icin strec folyo ile kaplanan dikdörtgen bir kaliba ücgen bir sekilde yerlestiriliyor.
(kasigin tersinle veya strec folyo yardimi ile egik kismini  düzeltebilirsiniz)
Daha sonra bir 20 dakika iyice sertlesmesi icin buzluga konuluyor.
Bu süre icinde ikinci kismi hazirlayabilirsiniz.
Bunun icinde yine biskuviler haric  tüm malzeme bir tencerede karistirilip muhalebi kivamina gelinceye kadar pisiriliyor.Ocaktan alinip biraz sogumasi icin bekletiliyor.
Kirilmis biskuviler eklenip buzdolabindan cikan kalibin diger yarisina yerlestiriliyor.Yine iyice sertlesmesi icin ya derin dondurucuya ya da ertesi gün yenecekse soguk bir yerde bekletiliyor.
Hepsi bu kadar..Bana hem görüntü acisindan hemde hafif bir tat oldugundan cok hos geldi..
Arzu ederseniz üzerine orjinalideki gibi bir kahve sosu hazirlayabilirsiniz.

43 yorum:

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

mozaik pastasına ezelden bayılırım ama görüntü muhteşem birdahakine bu şekilde yapılması için notlandı ellerine sağlık canım paylaşım için tşkler

LEZZETİKRAM dedi ki...

çok şık olmuş elinize sağlık :)

Aycan dedi ki...

Bende tam bugün mozaik pasta yapsam diyodum :)

Ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

Serap Hanım ellerinize sağlık..
sevgili Mine Abalamda bende görmüş ve denemiştim bu pastayı nefis oluyor:)
mutlu haftasonları dilerim..
sevgiler..

aslı dedi ki...

Serap Hanım, yine döktürmüşsünüz. Ne güzel bir sunum, ne güzel bir tarif. Ben aynısını kakaolu ve havuçlu olarak yapmayı planlıyorum. bana fikir verdiniz, teşekkürler. Sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aslicim senin fikrinde güzelmis..Yapinca bir haber verirsin degil mi?

Sedacim tesekkürler..

Aycan kesinlikle tavsiye edilir..

Denizcim hos geldin...!

Seldacim yorumun icin tesekkürler.

Duru Mutfak dedi ki...

Eminim güzeldir, ben de denerim inşallah bu lezzeti bir gün...

Zehra Gürgen dedi ki...

bende çok severim. aslında evde bisküvi varken yapayım minemin tarifini bende..
ellerine sağlık canım
sevgiler

Güloanne mutfakta dedi ki...

çok hoş olmuş emeğinize sağlık

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Serapcığım beğenmenize çok sevindim ellerine sağlık sade de çok şık olmuş İzmirden Berlin e sevgiler.....

Unknown dedi ki...

Eveeeet bende gôrmûstûm bu tarifi ama hâlaa yapmadim :) Sen ise çok gûzel tutturmussun, ellerin dert gôrmezsin. Nefis olmus. Simdiden hayirli pazarlarrrr

sibelyalcincom dedi ki...

Çok değişik olmuş:)))ellerinize sağlık

fatma dedi ki...

Serapcigim ellerine saglik...Hem görsel olarak, hemde kakao sevmiyenler icin güzel bir alternatif
sunmussun,süper görünüyor...Sevgiler

YELDA dedi ki...

değişik olmuş ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

HARİKA OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK GÖRÜNTÜ ŞAHANE.
SEVGİLERİMLE...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

kardeşim görmesin yap diye tutturur:))
iki renklisi çok güzel olmuş ellerine sağlık arkadaşım

Özgen dedi ki...

Merhaba harika bir yorum ve çok leziz görünüyor ellerinize sağlık bayıldım sevgiler...

Limon çiçekleri dedi ki...

Uzun zamandır yapamadığım bir klasik.Artık zamanı gelmiş diye düşünüyorm.ellerine sağlık bu şekildede çok değişik olmuş.

Yeşim dedi ki...

Gerçekten çok değişik bir mozaik pasta.Ellerinize sağlık.sevgiler...

Unknown dedi ki...

ooffff muhteşem bir sunum olmuş birde çikolata sos eklense tadından yenmez:))
Mozaik yapılmayı bekleyen bisküvilerim vardı mutfakda bu defa aynen bu şekilde yapıcam inşaallah
eline sağlık canım
sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım..
Öptüm by..

Unknown dedi ki...

Cok guzel olmus.

Eya dedi ki...

Seraaaap cigim cok begendim, ellerinize saglik senin de sevgili Mine Hn. in da...hele yag miktari beni daha da mutlu etti, hemen denemem lazim, sevgilerimle

zehra

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim, icinde yag olmadigi icin her zaman tercihim olacak bu pasta... Afiyetler olsun... Sevgilerimle, sevgililer gününü ve Mevlüt Kandilini kutluyorum....

Unknown dedi ki...

çok şık olmuş gerçekten

Güloanne mutfakta dedi ki...

ALLAHIM SEN BU MESAJI OKUYAN KİŞİYİ VE SEVDİKLERİNİ İKİ CİHANDADA HUZURLU VE MUTLU EYLE, HABİBİNE KOMŞU EYLE VE SON OLARAK KANDİLİNİ MÜBAREK EYLE

hunerlieller dedi ki...

Mübarek Mevlid kandilinizi kutlar, herşeyin gönlünüzden geçtiği gibi olmasını temenni ederim. Kandiliniz mübarek olsun.

sevimin sayfasi dedi ki...

Kardeşliğin daimi olduğu, sevgilerin birleştiği, dostlukların bitmediği yine de mutlu, umutlu ve sevgi dolu,rahmetlerin yağmur gibi yağdığı nice kandillere...
sevim

pasta süper olmus...iki renkli iyi bir fikir...
ellerine saglik canim

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canım müthiş olmuş. Kandiliniz mübarek olsun hayırla dolsun kutlu olsun inş selamlar..

Oglak Kizlari dedi ki...

Ben daha tek renklisinde zorlanırken. Yetenek işte. Ellerinize sağlık.

Kıskanç anne Çiğdem

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

enfessss....bildiğimiz nerdeyse en kolay tarifin güzel bir sunumu...ellerinize sağlık.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

çok guzel ellerine saglik ablacim..Kandilin mubarek dualarin kabul olsun insallah sevgilerimle.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Mozik pasta enfes gözüküyor, ellerinize sağlık. Mevlid Kandilinin ülkemize ve İslam alemine mübarek olmasını dilerim. Ayrıca yeni yaşınızı ve Yılmaz beyle sevgililer gününüzü de kutluyorum.
Sevgilerimle..

ayseyaman dedi ki...

sevgili Serap sayfandaki tüm tariflerin sunumları öyle güzelki, ellerine emeklerine sağlık...
hayırlı kandiller
sevgiler

Perilersofrasi dedi ki...

Serapcim cok şık olmuş pastan, ellerıne sağlık canım. 3 haftadır çok yogundum bende, şimdi bıraz rahatlamıs vazıyetdeyım. Hem Kandilin mubarek olsun hemde sevgililer gününü candan kutlarım canım. Kıskandırmak gibi olmasın ama baharı yaşayan Alabamadan sevgıler :)

dokuzuncubulut dedi ki...

Ne güzel olmuş Serap'cığım ellerine sağlık. Görüntüsü, sunumu gerçekten çok hoş olmuş. Bir arkadaşım geçen gün mozaik pasta tarifi arıyordu, linkini yolluyorum ona:))
Sevgiler.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çoook güzel olmuş. Tam kahveye layık bir tatlı:))
Ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Senin de kendilin mübarek olsun Serap'cim.
Iki renkli mozaik pasta da sunum acisindan cok iyi bir fikir oldu benim icin, bir daha ki sefere yaptigimda böyle deneyecegim. Cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgilerimle.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

harika görünüyor serapcığım !!

Aybike Ceylan dedi ki...

Ne becerikli kadinsin sen Serap'cigim, ellerine saglik. gene hersey, hersey HARIKA.

Sevgiler...

Sara dedi ki...

Buna benzer bir pasta yapmistim ama seninki daha tatli gozukuyor. Deneyecegim, tskler!

www dedi ki...

Güzel bir blogunuz var. Özellikle de fotolar harika! Makınenizin modelini/markasını öğrenebilir miyim? Ayrıca tarif de değişik! Ellerinize sağlık!

bir dilim bir tutam dedi ki...

Feyza'cim iyigünler.
Öncelikle ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler.
Fotograflarimin daha dogrusu blogumdaki resimlerin büyük bir cogunlugu Sony Cybershot ile cekildi...yaklasik bir yil önce ise kendime daha bir profesyonel bir makina alip onun ile cekiyorum...Gerci hala otomatikten cikamadim ama yavas yavas ögreniyorum...Makinam Nikon : D 90
Berlin'den sevgiler.