17.1.08

Hawaii Tostu

Sevgili Tuba'nin evsahipligini yaptigi "Dünya Mutfaklari "etkinligi icin ,okulda yemek dersinde ögrendigimiz, sipsak yapilabilinecek ister ara yemek -ister önyemek -ister caya- kolay bir tarifle karsinizdayim.

Duyduguma göre Tuba büyük bir hazirlik icindeymis.Evi silmis, süpürmüs misler gibi kokular sikmis ve bizi bekliyormus.......

Tostumu yaptim ve Tuba'ya gitmek icin yola ciktim,malumunuz yolum cooook uzun...
Tuba'cim geliyoruuuuumm!!
Aaa az daha telaseden tarifi unutuyordum.:-)
HAWAII TOSTU
Malzemeler:
Tost ekmegi
Dilimli salam cesidi(Tavuk salami-Macar salami vs.)
Ananas dilimleri (ben koserve kullaniyorum)
Kasar dilimleri
Süs icin minik domates
Yapilisi:
Tost ekmekleri hafif yaglayin-Ilk önce bir salam dilimi sonra bir ananas dilimi üzerine de tost ekmegi büyüklügünde bir kasar dilimi koyun.Ortasina bir domates ve haydi firina....
Firinda sadece peynirin erimesi süresince bekletilecek.
Firindan cikar cikmaz yenecek..
Haydi ben gec kadim by by......

30 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

canım çok hoş ve çok degişik bir tarif.ellerine saglık
sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

süper olmus
ellerine saglik

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Çok güzel bişey bu bayıldım tarifini aldım en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık canımcım.

Özlem'den Sevgiler...

NiNo dedi ki...

ay cok degisikmis ellerine saglik canim

Adsız dedi ki...

Daha önce duymadığım bir tarif,
ellerine sağlık canım.
Pınar Tugsavul

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Bu cok pratik ve kurtarici lezzeti bende cok iyi bilirim, senin de ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

BUNU HİÇÇBİR YERED GÖRMEDİM VALLAHİ BRAVO ÇOK ŞEKER ADIDA KENDİ DE. YAW BEN SANA GELİNCE ÇOK SEVGİ DOLU OLUYORUM ACABA BLOG ADINDAN MI ŞEKER :))

Adsız dedi ki...

Serap'cığım Hawai Tostunun imajı
muhteşem. Offff tadmak isterdim
doğrusu!! Sen vermessen bende yerinde,Hawai'de yerim haaa:))
Özlem Su

Adsız dedi ki...

Sevgili Serap,
Tostun cok güzel olmus.Bir dilim
alimi?
Büyük kizim Ulugdag'dan döndü.Nasil
relax olmus anlatamam canim.O kiz
gitmis baska kiz gelmis sanki.
Kücük kizimda yeni evlendi.Cokca
mutluyum,yasasinnnnnnn-artik torun
sahibi olabilirmmmmm.İyi hafta
sonlari sekerim.
Dorno,dorno.......
Fatma (Canada)

DAMLA dedi ki...

Eskiden bunu çok yapardın di mi?
Unutmuşum!...
İyi ki hatırlattın:)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili EZGI-SEVIM-ÖZLEM-NINO-PINAR
güzel yorumlariniz icin cok tesekkürler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Kevser#cim gercekten de kurtarici ve hos bir tat,

Eda'cigim bende sana gelince ayni seyi hissediyorum biliyormusun.

Özlem'cim hep diyorum gün gelecek ve biz bilgisayarlardan bir seylerin tadina bakma veya koklama imkani bulacagiz.Az kaldi azzz.

Ahh Fatma'cim kizina mutluluklar dilerim.Darisi benim basima.

Damlam sana bunu yapmismiydim ben??? Hic hatirlamiyorum da...

serinmavi dedi ki...

Çok değişik bir tost olmuş gerçekten..eline sağlık canım....Sevgiler....

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Serap'cim,
yine ben geldim, son mesajindan sonra cok sasirdim Iserlohn'lu oldugunu duyunca, vay be demek sende eski Sauerlandlisin ve simdiki Wahlberlinerlisin.

Ben meslek egitimi zamaninda Iserlohndaki Berufsschule'ye giderdim ve okuldan sonra cok gezerdim carsiyi ve exportlari. Sende o tür bir dükkan mi isletiyordun? Ay, simdi gercekten cok merak ettim, belki genc kizken gelmisimdir sizin dükkana, kimbilir.

Sen bana dükkanin nerede oldugunu belirtirsen, belki bende hatirlarim ve bulurum.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve Menden'den kucak dolusu selamlar ve sevgilerimi gönderiyorum..

Ilker Erdem dedi ki...

Ellerine saglik biz de bu tostu severek yeriz. Sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Kevser'cim B&U nun arkasinda kalan ufak bir sokak var.Orada simdi maalesef olmayan, zamaninda Iserlohnun en güzel ekmeklerinin yapildigi bir pastane ve yaninda da bir tabutcu vardi,onun yaninda da bir dikis makinasi satan dükkan .Iste karsisinda bir meyva ve sebze dükkani vardi orayi isletiyordum....Buraya gelince devretmek zorunda kaldik.

Feyza Fidan dedi ki...

Serapcım,
Tostun resmine bakıp bakıp tadını hayal etmeye çalıştım..Çok değişik bir lezzeti vardır herhalde..Ellerine sağlık,
Sevgiler,

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

serap'cım
bu kış gününde yazı hatırlattı tarifin bana... hawaii,ananas falan... mutlaka denemek isterim.
tadını merak ediyorum

sevgiler gönderiyorum...

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Serap ablacım
Göndermiş olduğun destek yorumu için çok teşekkür ederim. Çok öpüyorum. Kucak dolusu sevgiler gönderiyorum İstanbul'dan uzaklara...

banu kırmızıgül dedi ki...

merhaba,
ellerınıze saglık nefıs gorunuyor.bayıldım goruntuye ve sunuma. ıyı hafta sonları..

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Serap'cığım,
Ziyaretin ve güzel dileklerin için teşekkür ederim.
Hawai tostuna bayıldım ve çok ilginç geldi doğrusu. Görüntüler ise muhteşemler ellerine sağlık.

Ben bu waldorf salatasının hangi ülkeye ait olduğunu gerçekten de çok merak ediyorum. Almanyaya mı aittir acaba. Bilgin varsa beni aydınlatırsan çok sevinirim.

Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Değişik bir tost çeşiti,ellerinize
sağlık.
Nur Aksoy

Adsız dedi ki...

İYİ Kİ FOTOĞRAFINIZI KALDIRMIŞSINIZ
ZAMAN ÇOK KÖTÜ-BÖLÜCÜLER-HARAÇCILAR
DOLANDIRICILAR-MAFYA-VS...

DAMLA HANIM'DA KALDIRSA İYİ OLUR.

SİZİ SEVEN BİR GRUP DOST.

Adsız dedi ki...

Her birinin tadını bilmeme rağmen bir arada hiç denememiştim. Tam Dünya Mutfağı etkinliğine yakışır bir katılım olmuş. Ellerinize sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

Görüntüsü harika olmus,kizim cok sever,yapinca tadina bakarim ama ben peynirle ananasi bir arada yiyemiyorum,eline saglik canim

Tijen dedi ki...

Hatırlıyorum ben bu tostu. Bazen insana garip geliyor değil mi kullanılan malzemeler. Yani çoğu kişi burun kıvırır ananas yüzünden ama denemeden bilemeyiz ki???

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Isil bu salatain hikayesini bende bir yerde duymustum,unuttugum daha dogrusu tam detayini bilemedigim icin bende biraz arastirdim.
Hikaye söyle:1763 yilinda Waldorfta dogan Alman Johan Jakob ASTOR 16 yasinda Amerikaya göc etmis.Cöpcülük yapmis, sokak süpürmüs calismis, calismis,sansi biraz yaver gitmis ve güclü sezgilerinede güvenerek Müzik dükkani acmis-kürk isine girmis-armatörlük yapmis- otel zinciri kurmus.Ve böylelikle dünyanin en zengin adamlarinda biri olmus.
Torunlarinin torunlari ise Manhatten da Ünlü Waldorf otellerini kurmuslar.Bu salata da iste bu otelde calisan ahci Oskar Tchirky tarafindan icat edilmis.
Salatasi ünlenince Waldorf Astoria otellerinin sef ahcisi daha sonra da otel menejerlige getittirilmis.
Iyi bir insan sarrafi ,iyi bir otel menejeri ve cok iyi bir ahci olan "BÜYÜK OSKAR" in yayinladigi yemek kitabindada Waldorf salatasinin tarifi varmis.
Iste salatanin hikayesi....

bir dilim bir tutam dedi ki...

Tijen'cim insan bazen önyargili olabiliyor.Bir gün sofra dergisinde zeytinyagli tariflerinde gözatan(yemek yapmayi bilmez) esim zeytinyaglilara seker kondugunu duyunca cok sasirmisti.Sonra da yemege seker konmaz, meyva da konmaz deyince bende bizim kirk yillik zeytinyali dolma icine kuru üzüm bulundugunu söyleyince "o baska demez mi?"iste önyargi örnegi...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Sevgili Serap,Salatanın hikayesini araştırıp beni aydınlattığın için çok teşekkür ederim.

Ben internette araştırdım ama bulamamıştım.

Şimdi bu salata için Alman mutfağına ait diyebiliriz değil mi?
Sağol arkadaşım. Şimdi de senin Waldorf salatanı merak ediyorum. Tarifte farklılıklar var mı? Yazarsan sevinirim.

Sevgilerimle,

sevdamavisi dedi ki...

çok güzel bir görüntü üstelik de ilginç. ellerine sağlık. sevgiler