19.1.08

Naneli kek küpleri

Bu keki haftalik aldigim bir dergiden yaptim.Naneli olmasi ilgimi cekti.Pisirirken bile firindan mis gibi nane kokusu gelice "hadi bakalim nasil birsey olacak" dedim.
Pisti sogudu,kremlendi tadi mi???
Ben pek begendim dogrusu.... Ferahlatan bir tadi var!
-NANELI KEK KÜPLERI-
Malzemeler:

250 g Tereyagi veya margarin
250 g seker
1 tutam tuz
4 yumurta
375 g un
1 paket kabartma tozu
150 ml + 2 kasik süt
2 kasik kakao
150 g ici naneli cikolata(After eight)
300 g Labne peyniri
200 g pudra sekeri
6 kasik nane likörü-(ben kullanmadim -onun yerine bir kac damla limon suyu)
50 g sütsüz cikolata
Yapilisi
1)Yag,seker ve tuz cirpilir.yumurtalar teker teker eklenir.Un ve kabartma tozu karistirilir.Süt eklenir.
2)Hamur ikiye ayrilir.Naneli cikolatalar ufak dogranip ,kakao ve 2 kasik süt ile hamurun birine katilir.Yaglanmis tepsiye
(25 cm*35 cm büyüklügünde)ilk önce beyaz hamur daha sonra kakaolu hamur yayilir düzeltilir sonra catal yardimi ile tepside zikzaklar cizilir.
3)175° derecede yaklasik 45 dakika pisirilir.Kürdan testi yapin!
Sogumasi icin bekletilir.
4)Labne peyniri,pudra sekeri -kullanmak isterseniz likör- veya limon suyu karistirilir ve soguyan keke yayilir ve sertlesmesi icin beklenir.Daha sonra karelere kesilir
5)Sütsüz cikolata benmari usulü ile eritilir.Ufak bir posete konup delik acilir ve istenen sekilde kekler süslenir.
Arkadaslar ben bu tadi gercekten cok sevdim.Likör kullanmadigim halde nane orani bence cok iyi idi.
Naneli cikolata bulamayan arkadaslar, cikolatayi cikartip sadece likör ile yapabilirler.

36 yorum:

sevimin sayfasi dedi ki...

süper olmuslar
görüntüsü süper
eminim tadida süper
cok begendim listeme aldim yapmam lazim
ellerine saglik

EZGi :)) dedi ki...

naneye ve naneli herşeye bayılırım. tam benlik.enfess görünüyor ve çok şık olmuşlar.denenecekler listeme ekledim bile.
ellerinize saglık
sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Nane aromasini cok severim keke
de eminim nefis bir aroma katmistir nefis olmus,sunumda cok güzel elinize saglik.

İlker Ergin dedi ki...

bunlar nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

hayatkazanbenkepce dedi ki...

BLOGUNLA TANIŞTIĞIMDAN BERİ GERÇEKTEN YAKIN TAKİPÇİNİZ OLDUM . YEMEKLERİNİZ HEM GÖZE HEM MİDEYE HİTAP EDİYOR (YANİ TAM BENLİK )HAFTA İÇİ YEMEĞE GELECEK OLAN MİSAFİRLERİM İÇİN ÇORBASINDAN TATLISINA KADAR HEPSİNİ SİZİN TARİFLERDEN ÇALDIM , HABERİNİZ OLSUN ...
ELLERİNİZE VE EMEĞİNİZE SAĞLIK ...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevim'cim begendigine sevindim.

Ezgi madem benim gibi naneyi seviyorsun bunu insallah begenisin.

Ilker'cim tesekürler...


Baharcicegim bu keke de bayilacaksin.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Seyhancim demek ki agiz tadimiz ayni...Ne mutlu bana.taiflerimden gayet tabi yaralanabilirsin...Bu blogu da zaten paylasmak icin actim.Paylastikca mutlu oluyorum.biraz evel sayfani gezdim.Ikizlerin yanaciklarindan öpüyorum cok sekerler.Allah bagislasin...Berlinden sevgiler

yemek dedi ki...

Gerçekten ilginç tariflerin var.:) Aslan sütü ve bu en garibime gidenler. Ama bahsettiğin çikolataları yıllar önce denemiştim ve keke çok yakışacağını tahmin ediyorum.
Selamlar...

NiNo dedi ki...

super olmus ellerine saglik

Adsız dedi ki...

selam..çok güzel bir tarif..elinize saglık..müzik eşliginde tarifinizi aldım...
teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Ev After Eight dolu benden başka yiyen yok hali ile Ömer ve olunca. Süpersin ya kesinnn denenecek!

Eya dedi ki...

Serapcığım...

Harika bir lezzet çıkarmışsın.After eıght' e bayılırım, dolayısıyla da eminim bu pastacıklara da bayılacağım.Hemen denemek istiyorum...

sevgiler

zehra

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Merhaba Serap,

Bu kekinin içine koyduğun after eight en sevdiğim çikolatadır.

O nedenle tadının da çok müthiş olduğunu tahmin ediyorum. Sen de çok güzel yapmış ve de sunmuşsun, ellerine sağlık. Bloğunu zevkle takip ediyorum.
Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik minik kekler harika gorunuyor hemde naneli çok degisik ama goruntu yetiyor, harika olmuslar, haftan guzel geçsin, hosçakal

Gönül dedi ki...

hımmm demek benim kabakta gözün kaldı al senin olsun senden kıymetlimi canım yaa:)))ellerine sağlık minik keklerin süper görünüyor..sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Ne güzel bir kek tarifi canım,çok
değişik.Lezzetli olduğundan eminim.
Ellerine sağlık.
Pınar Tugsavul

La Madame Chapeau dedi ki...

Dün görmüştüm Blog Manşet'te bu tarifi, ama bakmamıştım :)

Evde 15 senelik açılmamış bir şişe nane likörü de var, keskin "moroccan mint" doğal esansı da :D Hangisini kullansam diye düşünüyorum... Bir yandan da diyet!

Benim internetten uzak durmam gerekkk :)))))

Elinize sağlık...
Sevgiler...

La Madame Chapeau dedi ki...

Bu arada, Moon River'i bir gün Audrey Hepburn'un sesinden dinlemenizi tavsiye ederim! Cennetten geliyor gibi bir ses :)

La Madame Chapeau dedi ki...

Buldum Moon River linkini :)

http://www.reelclassics.com/Movies/Tiffanys/moonriver-lyrics.htm

Bu sayfada "Hear Audrey Hepburn sing "Moon River"" yazısının başındaki notalara bastığınızda dinleyebiliyorsunuz. Biraz sesi açmakta fayda var :)

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
naneli kek küpleri eminim nefis ve ferahlatan bir lezzet olmus, senin de ellerine saglik diyorum.

Bende cok severim nane aromali mamalari ve pastalari.

Gercekten cok degisik bir tarif olmus!

Demek ki kiz kardesin tanimiyormus beni, yani dogaldir, Iserlohn bizim Menden'e göre cok daha büyük bir sehir, benim kendiminde Iserlohn fazla bir tanidik cevremde yok.

Kizin da hukuk okumus, ne güzel ve ne mutlu sana, kizinla cok gururlusundur mutlaka.

Ben gerci hukuk okumadim fakat burda cumhuriyet savciliginda calisiyorum, yani senin kizin gibi gelecegin savci ve hakimleriyle birlikte.

O zaman ben sana Menden'den selam ve sevgilerimi yolluyorum ve öpüyorum canim..

meleginmarifetleri dedi ki...

serapcım süper olmuş bunlar bayıldım ellerine sağlık öptüm canım bay

Feyza Fidan dedi ki...

Nasıl güzel olmuş bunlar Serapcım, mutlaka ama mutlaka deneyeceğim..
Ellerine sağlık canımcım,
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Serap'cım çok enteresan ve değişik
bir tarif:)Yemek ve tatlılarının
sunumu,müzik ve albenili sayfan
güzel kişiliğinin de göstergesi.
İltifattan hoşlanmdığını biliyorum.
Lütfen mahçup olma...

Nazara ve göze çok inanırım.Lütfen
küçük bir nazar boncuğu tak.
Mümkünse eşine ve kızlarına da..
İstemezlerse,ceplerine çaktırmadan
'çörek otu' koy!Bizim Rumeli adeti.
(az olabilir)..Bunun kem gözlere
iyi geldiğini biliyorum!

Sevgiler,iyi haftalar,
Gülsen Yalçın

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmuslar, eline ve koluna saglik.

Sevgilerimi gonderiyor ve guzel bir hafta diliyorum.

sevdamavisi dedi ki...

Kesinlikle nefis görünüyor. ben de haftasonu naneli kek yapacaktım. senin tarifin de nefis ellerine sağlık.

bir dilim bir tutam dedi ki...

sevgili Lavantin tesekkürler.

Sevgili nino yorumun icin tesekkürler.

Hünerlieller.tarifi almana sevindim.

Edacim yorumun icin tesekürler.Bende senin sayfandaki su degisen basliga bayiliyorum.

Zehracim bayilacaksin gercekten degisik bir tarif.

Isilcim madem cikolatasini seviyorsun bunuda seveceksin eminim.Diyorum ya piserken firindan mis gibi nane kokulari geldi....

keskinli dedi ki...

selam canim
harika olmus ya denemek lazim naneli naneli nasil olacak ama sen begenmissin mutlaka yapmak denemek lazim ellerine saglik sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Kelebekli saniyeler yorumun icin tesekürler.bende biraz evvel senden geldim.sayfan cok güzel olmus.

Gönül cüm ziaret ve yorumun icin tesekkürler.

Pinarcim yorumun icin tesekkürler.Sevgi ile kal.

Bal ziyaret ve yorumlarin icin tesekkürler.Verdigin link icinde ayrica tesekkürler.Moon River i audrey Hepburn'dan a dinlemistim.

Kevser'cim ziyaret ve yorum icin tesekkürler sana da iyi bir hafta diliyorum.

bir dilim bir tutam dedi ki...

sevgili Ikizlerin annesi ben gercekten sevdim.Denemekte de yara var derim.Sevgi ve selamlar

Adsız dedi ki...

nefis olmuş. hele görüntüsü oldukça iştah açıcı.

Ben naneli tatları severim. merak ettim doğrusu.

ellerinize sağlık.

sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Keklerin cok güzel görünüyor...

Etkinlik icin yaptigin ananas tos resmen aklima kimi getirdi biliyormusun:

elvis presley...

o her sabah hawaii tos yermis... televizyonlarda öyle gördüm her zaman...

Ellerine ve Yüregine Saglik...

Biz Ananas severiz ama sicak yemeklerde daha henüz kullanmadim... sade meyve gibi yeriz...

Selamlar Aysel

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aysel'cim dogru söylüyorsun.Eski bir Elvis Presley hayrani olarak benimdeaklima getirdin.Ziyaret ve yorumun icin tesekkürler.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık,değişik ve leziz
bir tarif.Nanede çok güzel tamamlayıcı bir alternatif olmuş.
Neşe Kutlutan

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor! eminim tadı da nefis! mutlaka deneyeceğim. teşekkürler!

bir dilim bir tutam dedi ki...

süsse mahlzeit hosgeldin.Yorumun icin tesekkürler.ben de senin sayfana girdim.Dogru gördüysem hep Almanca yaziyorsun.yorum birakmak istedim ama göremedim.Ellerine saglik.

HADİYE dedi ki...

Merhaba Serap,

İlginç bir kek.Süslemelerinde harika olmuşlariEllerine sağlık.

Sevgiler*