13.7.07

Balli elmali kek

ICINDE YUMURTA VE SEKER OLMAYAN GÜZEL BIR TARIF !!
Bugün meyva tabagini düzenlerken porsumus elmalari görünce atmaya kiyamadim."Nasil degerlendireyim?" diye kitapliga göz attim ve elime gelen ilk yemek kitabi -Oktay ustayla lezzet yolculugu -aldim.
Ve sonuc bu oldu.........Gerci tadina daha bakmadim.Firindan cikarip hemen resimini cektim.Ama elmalari degerlendirmis olmanin rahatligi ile güzel olmustur saniyorum.


BALLI ELMALI KEK


Malzemeler:
3 elma
3 corba kasigi tereyagi
1 su bardagi bal
3 corba kasigi su
1 5 su batdagi kepekli un(yoksa normal un )
1 cay bardagi ceviz
1 su bardagi üzüm
1 tatli kasigi tarcin
5 karanfil
1 paket kabartma tozu
Yapilisi :
1) Elmalarin kabugunu soyup rendeleyin.Elma rendesini bir tencereye koyup üzerine suyu ekleyin ve kaynatin.Ocagin altini kapatip bali ve tereyagini ekleyin ve tahta kasik ile karistirin.
2)un,iri cekilmis ceviz,üzüm,tarcin,kabartma tozu,ve dövülmüs karanfili karistirin.
3) Bu karisimi balli elmaya ekleyin.Tahta kasik ile yumusak bir kivama gelene kadar karistirin.
4)yagli ve unlu bir kalipta 170° dereceli firinda yaklasik 30 dak. pisirin.Kürdan testi yapin!

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Elmalı bir tarif ararken kekinizi görünce çok sevindim ama sanırım başlık ve tarif karışmış, çünkü içinde şeker yok demişsiniz ama tarifte var ve elmalı kek ama tarifte elma yok:), tarifi düzeltirseniz eminim deneyen çok olacaktır.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Uyarin icin tesekkürler.Gercektende bir hata yapmisim, saniyorum tarifleri diger blogumdan tasirken bir karisiklik oldu.Baslik ve tarif karismis.Hemen düzelttim!!!!!Iyi günler...

Adsız dedi ki...

Merhaba

Elmalı ballı keki bende çokk severim.sizin tarifinizle artık evde bende bunu yapacağım.

FAKAT TEREYAĞINI HANGİ AŞAMADA KULLANACAĞIMIZI GÖREMEDİM.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Tereyaginin hangi asamada konulacagini düzelttim.Ilgin icin tesekkürler-