18.10.07

Yaz aski

                                                       " YAZ ASKI"
MALZEMELER:
2 adet bostan patlican-6-7 tost ekmegi-3 adet sivri biber-3 adet domates-2 dis sarimsak-1 su bardagi süzme yogurt-3 yemek kasigi sirke-tuz ve seker
YAPILISI:

*Patlicanlari alacali soyup 1cm kalinliginda dilimleyip tuzlu suda bekletin.Sivi yagi kizdirip ,sudan cikarilmis patlicanlari iyice kurulayip kizartin.Mutfak havlusuna dizip fazla yaginin süzülmesini saglayin.
*Domatesleri küp küp dograyin,biberleri ince kiyin,2 yemek kasigi sivi yagda biberleri kavurup domatasleri ekleyin.1 tatli kasigi seker ve tuzu katin,sirkeyide ekleyip domatesler kavruluncaya kadar pisirin.
*Sarimsaklari dövüp süzme yogurda ekleyin.
*Ikram etmeden kisa bir süre önce(ekmeklerin fazla yumusamamasi icin) tost ekmekleri arkali önlü kizartin.Yogurdu bolca ekmeklerin üzerine sürün,üzerine bir patlican dilimi yerlestirin.Kasik yardimi ile domates sosunu üzerine ekleyin ve hemen ikram edin.
Serap diyor ki....Tost ekmeklerini patlicanlarin kalinligina göre bardak yardimi ile yuvarlak kesebilirsiniz......

2 yorum:

Açar Kızı dedi ki...

Blogunuza bayıldım . Tariflerin hepsi çok çok güzel. Hepsi de "beni uygula" diyor bana.

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

Ben de denedim ve sayenizde güzel bir tat keşfettim...