9.2.09

Balsamikli sogan


Etin yanina!!!
Makarnanin yanina...!
salata niyetine!!!
BALSAMIKLI SOGAN
Cipppolline all aceto balsamico
Malzemeler:
1 kg sogan (ufak olanlarindan)
1/2 cay bardagi Balsamik sirke
2 dis sarimsak
1 tatli kasigi bal
1 kasik sivi yag
tuz,karabiber
arzuya göre kekik ve biberiye
Yapilisi:
Soganlarin kabuklarini soyun-sivi yag ve bali tencereye koyun-soyulmus soganlari ve sarimsaklari ekleyin ve bir iki dakika harli ateste cevirin. Balsamik sirkeyi katin-birazda su ekleyin,tuz ve karabiber ile tatlandirin yumusayana kadar pisirin.(yaklasik 10 -12 dakika).
Sonra tencereden dikkatlice süzerek cikartin.Soguduktan sonra ister makarna yaninda, ister mangalda et yaninda ki bu cok güzel oluyor! yahutta sadece salata niyetine yiyebilirsiniz.
Soguduktan sonra sirke kokusu iyice ucmus oluyor
Benim elimdeki soganlar büyük oldugundan ben ikiye böldüm.Minik soganlarla cok daha şık oluyor...!

19 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Hoşgeldin Serap'cığım..Bizde arpacık soğanları bu tür hazırlayıp etlerin yanında sunarız..Çok nefis olur..Ellerine sağlık..Afiyet olsun sizlere..


Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Çok güzel olmalı! Anında bunun kullanılacağı tarifler yaratmaya başladım.

Adsız dedi ki...

Çok farklı görünüyor.Denemek lazım.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hosgeldin canim. Balsamikli sogan da cok degisik olmus, benim oglum cok sever, ilk firsatta ona yapmaliyim. Ellerine saglik, sevgilerimle.

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim

Begüm dedi ki...

Ellerine saglik canim. Tadini cok merak ettim. Denemege deger...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

hoşgeldin serapcığım.
elelrine sağlık
sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Serap'cigim,
COk guzel bir tarif ellerine sgalik. Ben zaten balsamik sirkeyi cok kullanirim, sogani da cok severim, deneyecegim.
Sevgiler..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine saglık çok değişik en kısa zamanda denemek istiyorum sevgiler:)

zarpandit dedi ki...

geldin ve yine orjinal bir lezzetle agzımı sulandırdın harikasın! :)

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

kızlarım soğanı çok sever...salatadan özellikle seçerler... deniycem...ellerine sağlık...

durutarifler dedi ki...

Benim oğluşum bayılır soğana .
İyi fikir , teşekkürler

meleginmarifetleri dedi ki...

Soğanı çok severim ama bu şekilde hi denememiştim en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık canım.
Seni sobeledim bana uğrarmısın?
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor, hemen denemem lazım, sevgiler.

Feyza Fidan dedi ki...

Serapcım hoş geldin :))
Balsamikli soğanlara tek kelimeyle bayıldım. Soğanın her türlüsünü çok ama çok severim bende..
Ellerine sağlık,
Sevgiler...

MELİS dedi ki...

Sevgili Serap Abla
Çok değişik bir alternatif yaratmışsınız. İlk fırsatta ben de uygulayacağım.

Sevgiler

Melis

Adsız dedi ki...

YETTERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR............

YAZ AMA ARTIK BELGİN

neseersoy dedi ki...

Selamm ,
Soğanlara hayran kaldım , bende soğanı çok seviyorum en kısa zamanda deneyeceğim.
Değinmek istediğim diğer şey ise fon müziği , tek kelime ile müthiş çok beğendim.
Sevgilerimle

bir dilim bir tutam dedi ki...

Nese'cim begendigine sevindim....