27.8.08

Patlican ve kabak sarma



PATLICAN ve KABAK SARMA
Yunan mutfaginin vazgecilmez hafif yaz yemegi
Malzemeler:
2 kabak
2 patlican
2 yemek kasigi kapari
10 tane kurutulmus domates
500 g labne peyniri
3 yumurta sarisi
bir kac dal biberiye (veya kekik)
tuz,karabiber
Yapilisi:
*Patlican ve kabaklar ince dilimler halinde uzunlamasina kesilir.Üzerilerine firca yardimi ile cok az zeytinyagi sürülür izgaraya dizilip 250 dercede bir kac dakika kizartilir.
(izgarasi olmayanlar yagda kizartabilirler)
*Kapariler ve domates kurulari minik minik dogranir.Labnepeyniri ve yumurta sarilari ile karistirilir.Kapari ve domates eklenir.Tuz,karabiber,biberiye (veya kekik) serpilir.
*Bu karisim patlican ve kabak dilimlerine kalinca sürülür ve gevsekce sarilir.
Hafif yaglanmis firin kabina diklemesine yerlestirilip üzerine bir kac damla zeytinyagi gezdirilip 200 dereceli firinda 20 dakika pisirilir.
sicak veya soguk servis edilir.Yanina roca salata!
TAVSIYE EDERIM!!

14 yorum:

Delfina ; dedi ki...

oo serapcım görüntü enfes,kızartmadan denemeyi çok isterim ben de.kapari nasıl bişi,hiç bilmiyorum?

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

serapcımmm ..harika değilmii..
afiyet olsun.
bende salata olarakda yapıyorum. içine püre ve diğer malzemeleri ekleyip.kaparim yoksa kornişon koyarım.

ellerinize sağlık.. svglrr

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Serap'cığım,
patlıcan-kabak sarman çok güzel
gözüküyor.Damla'nın tariflerinide
bekliyorum.
Sevgiler,
Naciye Özkasım

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili isitme kaybi!bildigim kadari ile büyük sehirlerde bulabilirsin.Annemler migrostan aliyorlar....

Nunu'cum kornison da yakisir diye düsünüyorum.Hatta kapari bulamiyanlar icinde ideal.Sevgiler

Naciye hosgeldin.Damla konusuna gelince .......Herhalde blogunu kapatacak :-(

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim sarmalar nefis görünüyor
ellerine saglik canim

Adsız dedi ki...

Serap'cım,
Uzun süredir tatildeydim geçen hafta döndüm.Birazrahatsızdım,yeni yeni kendime geliyorum.Bu arada Çeşmedeymişsin,umarım güzel geçmiştir,tatil fotoğraflarınıda bekliyordum doğrusu.
Patlıcan yemeğinin görüntüsü harika,ellerine sağlık.
Pınar Tugsavul

Esradan dedi ki...

http://www.kumru.net/e-kart/dilek/gunaydin03/gunaydin03.html

neslihan erzincan özgür dedi ki...

harika görünüyor bunlar,eline sağlık.ya benim yapmadığım ne kadar çok şey var,sitelerde gezerken bunu farkediyorum:-( ama Ramazanda hepsini deneyeceğim:-)sevgiler

made in funda dedi ki...

mmm enfessss ellerine sağlık canımm..çok değişik..

Adsız dedi ki...

hasta mısınız?????
bir ses lütfen!!!!
eda

Begüm dedi ki...

Öncelikle hayirli Ramazanlar diliyorum...

Patlican ve kabak sarmalar cook lezzetli görünüyorlar. Ellerine saglik.

meleginmarifetleri dedi ki...

Serap harika görünüyor ellerine sağlık süper bir tarif.
Hayırlı ramazanlar dilerim hoşçakal.

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

Çok nefis görünüyor ve de sağlıklı...
bu akşam deneyeceğim herşey var eve... Teşekkürler...

dilek

Adsız dedi ki...

Serapcığım, harika bir tarif bu... Ellerine sağlık.

Mutlaka deneyeceğim.

sıcacık sevgiler