24.1.09

portakal

Bu ayki etkinlik konusu mevsim meyvasi "portakal".Tabiki etkinlik sahibi de isminden anlasilacagi üzere portakal agacindan sevgili Hatice.Kendisine kolay gelsin diyor bol katilimli bir etkinlik olmasini umut ediyorum.

PORTAKAL KREMI

Malzemeler:
4 Portakal
1 Portakal kabugu rendesi
100 g seker
1 vanilya sekeri
40 g nisasta (1 kahve fincani)
1 su bardagi su
1 poset krem toz santi
Yapilisi:
Portakalin suyunu sıkın,1 portakal kabugu rendesi,vanilya sekeri,seker ve nisastayi karistirin.
Suyu kaynatin ve bu karisimi suyun icine dökün ve sürekli karistirarak bir iki tasim kaynatin.
Sogumaya birakin.Toz krem santiyi üzerindeki tarifine göre hazirlayin.Soguyan kremaya ekleyin ve dikkatlice karistirarak krem santiyi iyice yedirin.Kaplara dökün buzdolabinda servis yapana kadar bekletin.
Ben portakalin icinde ikram edecegim icin portakallari ortadan kesip icini bir kasik yardimi ile cikardim.Kenarlarini bir makas ile zikzak kestim .Altini hafif düzlestirdim.Cikan portakal iclerini rondodan gecirip kremama ekledim.Ve bunlari portakallarin icine doldurdum.
Birde yogun bir tat olsun diye hazir portakal suyu kullanabilirsiniz.Tabiki katkisiz olanindan.....

24 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

serapcığım merhabalar canım.
yolladığın tüm yorum ve temennilerin için çok çok teşekkürler ederim.
portakalla sunumlar benimde daima çok hoşuma gitmiştir.
harika olmuş, ellerine sağlık..
sevgiler.. iyi tatiller..
NuNu

bir dilim bir tutam dedi ki...

Nunucum sen misin? Inanmiyorum.....Allaha sükürler olsun.....Aramiza hosgeldin.

zarpandit dedi ki...

yine harika ve cok orjinal bir sunum! :)

su farklılıklarına bayılıyorum :)

Adsız dedi ki...

Görüntü çok şirin olmuş ellerine sağlık!
Aşağıdaki muffin pideler de çok şeker olmuş.
Biberiyeli patates çok lezzetli oluyor değil mi?Ben de minik patateslerle yapıyorum etin yanında muhteşem oluyor.
Sevgiler!

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık görüntü kopardı beni .harika ya.deneyeceklerim listesine attım bile

Ayse Pamuk dedi ki...

Çok şık bir sunum ellerine sağlık

Hülya dedi ki...

Çok zarif bir sunum olmuş,ellerine sağlık

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok teşekkürler ederim..
şükürler olsun haklısın canım.
daha almam gereken çok yol olsada, adım adım ilerliyoruz sabırlarla.
her şey için tekrar teşekkür edrim tüm arkadaşlara.
sevgiler güzellikler diiyorum.

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyor canım.Çok şık bir sunum olmuş.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Çok hoş bir tatlı olmuş, davet sofraları için orijinal bir tarif,
ellerine sağlık,
sevgilerimle,

MUTFAKISTAN dedi ki...

ne guzel bir sunum harika gorunuyor
ellerine saglik miss gibi olmus ,sevgiler

Ferhanca dedi ki...

Çok seviyorum portakalı
mutfaklar portakal kokusu doldu yaşasın:)

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

ben geldim:) nasılsın canım ben yokken yorum bırakmışsın çok teşkr ederim..portakal harika görünüyor ellerine sağlık...öpüyorum kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Canim sahane tek kelimeyle,goruntu mukkemel eminim ki tadi da oyledir,ellerine saglik,optm.

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyor, sunum harika, ellerine sağlık. Siteni de çok beğendim, sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Serap'cığım,çok nefis ve şık görünüyor..Ellerine sağlık canım..Bende portakallı sunumları hep çok sevmişimdir..


Güzel bir tatil diliyorum..Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

Sunum enfes olmuş:)
Ellerine sağlık canım..

Alev dedi ki...

Cok hos bir sunum olmus. Ellerine saglik

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

bende sizin gibi güzel şeyler yapmak istiyorum...darısı benim başıma... ellerinize sağlık.....

Unknown dedi ki...

iyi aksamlar!

Begüm dedi ki...

Nefisss görünüyor. Portakalli herseye bayilirim zahten. Sunumda süper! Ellerine saglik canim.

atesböcegi dedi ki...

Harika... cok güzel bir sunum.
Elleriniz saglik.

Banada beklerim
Sevgiler Ümmühan

Leyla Poyraz dedi ki...

Sevgili Serap.. tarifin çok şık görünüyor..ellerine sağlık..güzel bir tatil diliyorum..Sevgiler

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Harika görünüyor,

ellerine sağlık...Görüntüde eminim lezzette insanın içini ferahlatıyor...

Sevgiler,