29.9.09

Patates corbasi

                                      
PATATES CORBASI-Alman usulü
Malzemeler
500 g patates
1 pirasa
50 g kereviz
1 l sebze suyu
tuz,karabiber,hintcevizi
biraz siviyag
Üzeri icin
Creme fraiche
( cig krema veya yogurt)
Yapilisi:
Kereviz ve patates soyulur küp küp kesilir.Pirasa ayiklanip ince ince dogranir.Tavaya yag konup kereviz ve pirasa biraz cevrilir.Patatesler ilave edilip sebze suyu,sebze bulyon tableti ile hazirlanan su ilave edilip sebzeler yumusayincaya kadar pisirilir.
El blenderi ile ezilir ve tel süzgeceten gecirilir.
Tuz ,karabiber hintcevizi ile tatlandirilir.
Corbayi ikram ederken üzerine bir kasik creme fraiche veya yogurt veya krema eklemeyi unutmayin.
Corbanizin kivami patatesin cinsine göre degisebilir.Ona göre suyunu ayarlayin.
Serap diyor ki: Üzerine cok ince kiyilmis taze sogan serpebilirsiniz.

13 yorum:

Unknown dedi ki...

Serapcım harika bir çorba ve çok şık bir sunum olmuş ellerine sağlık öpüyorum...

Eya dedi ki...

Himmm, ellerine saglik Serapcigim, bende yaparim bu corbayi...sevgiler

zehra

müjde dedi ki...

Harika bir çorba olmuş.Ellerine sağlık.Sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

sebze çorbası olmuş faydalı ve güzel bir çorba
ellerine sağlık cnm

fuat gencal dedi ki...

Serap hanım patates çorbasına koyduğunuz pırasa çorbanın tadında bozulmaya neden olmazmı?

bir dilim bir tutam dedi ki...

Fuad Bey,
Sebze corbalarina veya sularina genellikle pirasa,maydonoz havuc,kereviz gibi sebzeler tat versin diye eklenir.
Bu yüzden corbaniza rahatlikla ekleyebilirsiniz.Ama pirasadan hoslanmiyorsaniz hic katmayabilirsinizde.....
Selamlar

Tijen dedi ki...

Artık burada da havalar soğumaya başladı Serap'cığım. Çorbaya bayılırım ve çorba içtiğim günler içmediklerimden çok daha fazladır. Patates de çorbada muhteşem olur e demek yapılacak bu çorba!

pelince dedi ki...

Serap bu şekilde denememiştim hiç,sunum çok şık..yatmadan önce iki kaşık içiyorum o zaman :) ellerine sağlık..

Kocaman Sevgiler..

aldigikadarun dedi ki...

SİTENİZİN ÖZELLİKLEDE RESİM KALİTESİ ÇOK DİKKATİMİ ÇEKTİ KEZA SUNUMLAR VE LEZZTLER DEHARİKA GÖZÜKÜYOR ELLEİRNİZE SAĞLIK BENİM BLOGUMADA BEKLERİM...

Aysultan... dedi ki...

Bence çorbasız geçen gün boşa geçmiştir.O kadar çok severim çorbayı:)
ellerinize sağlık:)

Esradan dedi ki...

ellerine sağlık canım,eminim ki tadı da süperdir,sevgiler

kutsalsofra dedi ki...

isterim yazmakk
süpersin ya,rastgele buldun ha bayıldım,
süslü yemekleri çok severim,ne gereği var diyerek tenkit edile edile köreldim nispeten ama insan birzacık alkış istiyo demi ama...
ben tabaklarımı süslerim genede yalnızken illede,,,zamanında blog olsaydı...neyse
harikasın arkadasım,sıcak çorba etkinliğime gelsene!
önce kutsalceyiz.blogcu adresimde yayınlıyorum sonra kutsalsofra.blogspota alıyorum...
beklerim tammı?
sevgiler

Mimosa Café dedi ki...

harika bir çorba canım. ellerine sağlık.