19.3.10

Sekilli patates yemegi

 SEKILLI PATATES YEMEGI
 Sevgili arkadasim Filiz  son günlerde mutfaga girip peynirleri, salamlari, havuclari, kurabiyeleri birer birer kelebeye ve ciceklere dönüstürüp istah acici, güzel ve bulundugumuz mevsime uygun rengarenk sunumlara evsahibligi yapinca bende aska gelip bilindik patates yemegini biraz sekillendireyim dedim...Elimde yemek  kasigina  gelebilecek kücük kelebek kaliplar olmadigindan bende kalpler ve yildizlar kestim...Ve yemegimi pisirdim...Bu sefer iki kapta pisti...Etli ve etsiz...(evde et yemeyenler icin özel)
Haaa..." peki patatesler kesilince arda kalanlar ne olacak?"diye sorarsaniz onlarda hemen  kolay bir  patates böregine dönüstürüldü...tarif yakinda.....
Serap diyor ki....Cocuklarinda da zevkle yiyebilecegi bir yemek.Bilhassa onlarin sevdikleri  veya hoslandiklari kaliplar kullanilirsa....

39 yorum:

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

ne dahiyane..harikasınz, süpersiniz, müthişsiniz vb daha sayamadığım herşeysiniz :)

elinize sağlık

emelce yemek dedi ki...

cok guzel gorunuyor eline saglik tek tek ugrasmissin

bahar dedi ki...

çok hoş olmuş ismi sevgililer günü yemeği olsun :)

sevgi dedi ki...

Canım çok romantik bir yemek olmuş.. ellerine sağlık..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok hoş çocuklarında ilgisini çekebilecek bir yemek olmuş sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Eline sağlık serapcım. Bende etkilendim Filiz den Dün akşam bir sürü havuç kestim o kalıplarla:) sevgiler

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim benim... Ellerine saglik.... Yemegin gercekten son derece lezzetli ve sevimli görünüyor.... Hadi gel de patates yemegini sevme... Bilhassa hangi cocuk bu yemege hayir diyebilir, simdi Gökalpe sayfani gösterdim ve ne dedi biliyor musun "iste ben hep böyle yemek istemistim..." Bakarmisin, o istemis ama benim haberim olmamis... Eh artik Serabim, bundan sonra tüm sebzeler sekillenecek.... Sevgilerimle, mutlu bir hafta sonu diliyorum...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş
hayırlı cumalar öpüyorum...

Unknown dedi ki...

hayirli cumalar canim nefis görünüyor .emeklerine saglik..

Serap dedi ki...

Çok göze hitap eden bir sunum olmuş. Ne güzel bir fikir, aklımızda bulunsun.Ellerinize sağlık ....

bir dilim bir tutam dedi ki...

Minecim aynen bende öyle düsünüyorum.....baksana Gökalp bile annesinden böyle yemek istedigine göre...

Filizcim cok hossun.Yorumuna bayagi güldüm...Senki benim ilham kaynagim günlerce sebzeleri sekillendir sonro oglus gelsin ve bunu söylesin...Olacak is degil yani...


Hilalcim bekliyorum havuclariiii.....

Deryacim sagol canim,

Gülcan sana da hayirli cumalar...


Adsim hosgelmissin...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Seldacim tesekkürler....degerli yorumlarin beni cok mutlu ediyor...


Emelim gercektende öyle oldu tek tek ugrastim ama vaktimde vardi....Calisan insanlara göre degil..


Baharcim bende aynisini düsündüm..Güzel ,hos bir sevgililer günü yemegi olabilir..Ama 1 yil bekleyemedim ve hemen yayinladim.

Sevgicim evet öyle oldu...Baharinda dedigi gibi sevgilier günü icin mum isiginda patates yemegi...hmmmm

Unknown dedi ki...

zaten bayılırım şekilli birşeyler yapmaya şimdi artık patates yemekleri de papatyalı olsunda görsünler evdekiler:D
harikasın canım ellerine sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Yorum yazan arkadaşlar bana söylenecek tek bir kelime bırakmamışki ne söyleyeyim. Ya arkadaşım işin yokmu senin beni bu yaştan sonra patateslerle havuçlarla ve bir çok şekilli kalıpla uğraştıracaksın...serapcığım süper görünüyor.. laf aramızda bende bunu eşime bir gün uygulayıp sürpriz yapayım. kalıp bulmam lazım of yaa....

umutluhayat dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık bende aynı szin gibi dün filizcimden esinlenerek kalpli ve çiçekli patatesler yapıp kızarttım yemeğin yanına garnitür olarak

bir dilim bir tutam dedi ki...

Papatyam göreeksin cok eglenceli oluyor...

Sükrancim vallahi dedigim gibi son günlerde Filizi cok ziyarete gittim ve sürekli sekillenmis sebzeleri gördüm.Ondan sonrada kaptirdim kendimi...

Bernacim seninde ellerine saglik...Görüntülüyeceksin degil mi?

Sevgi Küçük dedi ki...

ay ben bile bayıldım yahu çocuklar beğenmez mi?
ellerinize sağlık her ikinizinde. bende deneyeceğim
sevgiler

NiLaY dedi ki...

super cici olmuslar :)) ellerinize saglik, sevgiler..

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Merhabalar Serap hanim,cocuklara cogu zaman baski yaptik kücükken,sevmedigi sebzelere alissinlar,yesinler diye...

Hic aklimiza gelmedi onlari sekillendirmek,yada göz alici,oyun halinde sunmak...

Neyseki evde yemek kültürümüz yerine oturmus durumda,hatta cocuklarim disarda hicbirsey yiyemiyorlar diye bazen hayiflaniyorum,annelik iste...

Cocuklar patates yemegine bayiliyorlar ama eminim bu sekilde dahada sevinecekler,cok tesekkürler sunumunuz icin,ellerinize saglik,zorda olsa mutlaka deneyecegim...

Sevgiler yolluyorum Nürnberg'ten...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Serpilcim ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler...yemegi begendigine sevindim..eminim sizinkilerde begeneceklerdir..Bende sevgiler yolluyorum...

Nilaycim ve Sevgicim yorumlariniz icin tesekkürler.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık:)))
Etsi olanından bir tabakta ben alayım:))
Ama bunlar çok şirin yemeye kıyamaz insan...

Eya dedi ki...

Offf Serapcigim yaa...en sevdigim yemek ve harika bir sunum...Esim haftaya Ingiltereden dönünce yapacagim yemek belli oldu...bende 14 Subati bekleyemeyecegim...fikir icin tesekkürler, ellerine saglik, sevgiler

zehra

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok hos bir fikit gercekten:) Ellerine saglik.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
senin ve Filiz'in bloglarina her gittigimde valla hayretler icinde kaliyorum, bu nasil bir is ben anlamadim:))

Sabir isi oldugu kesin ya ama bunlari nerden akliniza getiriyorsunuz??? Valla ben kendimi bu konuda cok yeteneksiz görüyorum, son zamanlarda sizlerde gördügüm güzellikler karsisinda ve sabrinizin karsisinda saygiyla egiliyorum.

Kaliptan arta kalan malzemeleride artik bir corbanin icinde kullanabiliriz herhalde.

Valla ellerine saglik diyorum ve hemen gidiyorum yine roman yazmadan.

Selamlar ve kocaman öptüm.

Kırmızı Mutfak dedi ki...

Yine harika yine harika! Sizin evinizde kimse sıkılmaz ben artık eminim!

bir dilim bir tutam dedi ki...

Zehracim begendigine sevindim...Esine pisiripte önüne koydugunda yüzündeki ifadeyi merak ediyorum...Bir gülümseme ile "eline saglik karicim" dediginde iste o zamanda sevgililer gününden bize ne...

Selamcim güzel yorumun icin tesekkürler...


Kevsercim kendine haksizlik ediyorsun..Sende harikalar yaratan birisisin...Biz bunlarla ugrasiyoruzda vaktimiz ve kücük cocugumuz olmadigindan hepsi bukadar..Öptüm canim

bir dilim bir tutam dedi ki...

Kirmizi mutfagim..! dogru söylüyorsun...Kimse bakmaktan ve bas sallamaktan sikilmiyor ama yinede yemek secmeleri beni cileden cikariyor...

Unknown dedi ki...

Filizin kelebekleri benimde dikkatimi çekmişti ama sizin ki de güzel fikir hakkını yemeyelim çok hoş olmuş
ellerine sağlık..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Serap'cığım ne kadar değişik ve hoş bir sunum olmuş ellerıne sağlık.izlememdesin bende beklerim dostluk ve paylaşım icin sevgiler:)

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

evet Serapçığım bende buluşmadaydım.çok keyifli gecti.herkes güler yüzlü ve samimiydi.sanki daha önceden tanışıyormuşuz gibi samimi bir ortam oluştu.iyi ki oradaydım ve o insanları tanıdım.:)senide tanımak isterdım ama çok uzaklardasın.kimbilir kader belkı bızı karşılastırır:)sevgiler canım

sarımutfak-hande dedi ki...

ayyy harikalar süper bir fikir bu şekil işi ellerine sağlık canım.bu arada buluşma çok güzeldi iyiki düzenlediler iyiki gittik:):):)

Disalce dedi ki...

çok güzel bir fikir canım..ellerine sağlık...

başka sebzelerede denemek lazım....

öpüyorum seni..

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim harika bir fikir.
Ellerine saglik.
Sevgilerle.

asya yusof dedi ki...

cocuklar icin harika bir fikir bence
iyide birsey merak ettim patatesin diyer bolumlerini ne yaptin? sekilleri cikarttin geri kalanlari nasil deyerlendirdin?
cok deysik olmus ellerine saglik

Tijen dedi ki...

Benim de ilk düşündüğüm şey "peki patateslerin kalanı ne oldu" idi iyi mi? (Ama patatesli börek lafını duyunca yelkenler suya indi tabii.)

gülay mutfakta dedi ki...

canım harikasın:) çok şeker görünüyor..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Asya yusof tabiki bu yemeyi yapinca birsürü patates artti.Onlari aslinda püreye dönüstürmek niyetindeydim.Ama sonra aklima coktandir yapmadigim kolay papatesli börek tarifi geldi.Pisirdim be fotografladim.Ileri günlerde yayinlayacagim.. Sevgiler


Tijencim evet arta kalan patatesler cöpe gitmedi ve degerlendirildi...Cok yakinda...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Selam, yine ben geldim, sana e-mail yoluyla birseyler yazdim.
E-maillerine bir bakarsan lütfen göreceksin yazdiklarimi.

Büyük merak icindeyim, tekrar görüsmek üzere simdilik hoscakal canim.

Perilersofrasi dedi ki...

Serapcigim, takibimde olmana ragmen ve bu enteresan yemege illa yazmam gerekir dememe ragmen, yogun gunler geciriyorum su aralar, ancak bugun firsat bulabildim. Cok kreatif bir yemek, patatese bayilirim. Ellerine saglik!!!!! :)