18.4.10

Bal soslu krep

Tuz Biber Dergisi Subat sayisinda yayinlanan tarifim..




BAL SOSLU KREP
Malzemeler:
90 g un
2 yemek kasigi seker
200 ml süt
2 yumurta
2 yemek kasigi portakal suyu
100 g tereyagi
bir tutam tuz
Bal sosu icin:
200 g krema
1 fincan bal
4 yumurta sarisi
2 yemek kasig dolma fistigi ve
meyva
Yapilisi:
Un,seker  tuz,süt, yumurta ve portakal suyunu  karistirin.Daha önceden erittiginiz ve biraz sogumus olan tereyagini yavas yavas ekleyerek karistirin.
30 dakika buzdolabinda dinlendirin.
Sosu icin:
Kremayi bir tencereye koyup sadece bir tasim kaynatin,atesten indirin ve bali katin.Daha sonra yumurta sarilarini teker teker karistirmak sureti ile ekleyin.Sogumasi icin bir kenarda bekletin.
Dolma fistiklarini tavada hafif kavurun.
Krep hamurunu dolaptan cikardiktan sonra bir iki defa daha karistirin.Hafif yagli bir tavada krepleri pisirin.Ince olmasina özen gösterin.
Bal sosu,fistik ve meyva esliginde ikram edin.
Serap diyor ki...Krepler icindeki tereyagindan dolayi diger klasik krepe göre oldukca yumusak oluyor.Cevirirken dikkat edin..

29 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim... O zaman da okumustum dergiden tarifini, yine ayni zevk ve hayranlikla okudum... Ama henüz denemedim.... Güzel bir hafta diliyor, seni cok öpüyorum...

umutluhayat dedi ki...

enfes görünüyor.ben bunu bal gibi yerim.ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Canim aksam aksam gözlerim sennendi ellerine saglik nefis görünüyor afiyet seker olsun hayirli aksamlar.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Serapçim ellerine saglik,muhtesem bir görüntüsü var,ahududular çok yakismis,öpüyorum seni.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

bu tarif o zamandan beri aklımda, hala yapamadım ama, ellerine sağlık

Perilersofrasi dedi ki...

Bu bana gecenin bu saatinde yapilmaz ama Serapcigim. Cok leziz!! Lecker :)

pelince dedi ki...

Daha önce vurulmuştum ben bu güzelliğe,ellerine sağlık..

Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık çok şık, pratik ve bir o kadar da anlaşılır nefis bir tarif..
tadanlara ve kokusunu koklayanlara afiyetler olsun..

lezzettabağı dedi ki...

Serap'cığım günaydınlar, sabah sabah ekranında krepleri görünce çayımı da alıp sana misafir geldim.. Ellerine sağlık, ne güzel düşünmüşsün özellikle kavrulmuş fıstıklar bence nefis bir tat kazandırmıştır.. güzel bir hafta diliyorum.

emelce yemek dedi ki...

cocuklarim bayilir krebe bir de boyle deneyeyim

bir dilim bir tutam dedi ki...

Filizcim iyi dileklerin icin resekkürler..

Umutluhayat teskkürler.Sagol canim..

Gülcancim gecenin bir vaktide böyle tarifler fena oluyor degil mi?

Huriyecim sagol canim.Sevgiler.

Zehracim güzel yorumun icin tesekkürler..

Pericim sevgiler canim...öpüldün

Pelincim sagol,

Denizcim tesekkürler canim,

Sükrancim hosgeldin...Benimde elimde bir fincn kahve....

Emelcim afiyet olsun canim sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Acıktırıyrosun sen beni.Eline sağlık, her zamanki gibi sözün bittiği yer. Nefis

Adsız dedi ki...

Of of harika birsey bu ya:)))
Ellerine saglik cok nefis olmus...
hmmmmm....

Sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Hilalcim herzamanki gibi güzel ve samimi yorumun icin tesekkürler...

Elifcim sanada tesekkür ediyor iyi bir hafta diliyorum.

hunerlieler dedi ki...

bende krepi tatlı sevenlerdenim:))ballısıda nefistir..ellerinize saglık.

çeşnici Handan dedi ki...

Harika gözüküyor tam çay saati nasıl da canım çekti. Ellerine sağlık.

Gönülünce dedi ki...

Öfff görüntü inanın beni bitirdi harika olmuş...Ellerinize sağlık...
Sevgiler...

Ilker Erdem dedi ki...

Canim merhaba, yine sahane bir goruntuyle karsilastim. Harikasin. Sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Serap'cim,
bu sos tam bana göre, son zamanlarda bende cok bal iceren tariflerle hasir nesir oldugum icin cok ilgimi cekti, bal ve krema süper bir uyumdur, yanindaki krepleride kücümsememek lazim:)) Frambuazlarla birlikte cok güzel ve lezzet icinde harika bir tatli tabagi ortaya cikmis, ellerine saglik canim benim.

Sevgilerimi birakiyorum ve kocaman öpüyorum.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Kevsercim vallahi bu sosa
bende bayiliyorum ve hemen hemen her yerde kullanirim....

Tümay dedi ki...

Bal sosuna bayıldım. Ellerinize sağlık. Çok güzel çok şık duruyor. Kesinlikle deneyeceğim. Annem çok sık krep yapar. Kesinlikle ona da söyleyeceğim. Sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Tümaycim ziyaretin ve degerli yorumun icin tesekkürler..
Berlinden sevgiler

ebru dedi ki...

ellerinize sağlık krepi çok severim bu tarifi pazar kahvaltımız da deneyeceğim....

durutarifler dedi ki...

Bu bu muhteşem oluyor gerçekten. Ellerinize sağlıkkk.

sevimin sayfasi dedi ki...

krep sevmiyen varmidir acaba???
süper ötesi görünüyor, sosu tam benlik tatliyi cok seven biri olarak
ellerine saglik canim
ayrica o güzel yorumun icin coook tesekkür ederim...okurken yanaklarim kizardi ;-))

Unknown dedi ki...

Canim benim, sen yeter gel bana.... Ben sana neler yaparim neler.... insallah birgün.... Bekliyorum bak... Sevgilerimle,

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

çok leziz görünüyor. Ellerinize sağlık

keskinli dedi ki...

canim süper bir tarif olmus bizim evdekiler krep hastasi ballida enfes olur yani denemek lazim ellerine saglik hayirli cumalar öptüm...

Aybike Ceylan dedi ki...

Serap'cigim,
Oncelikle ellerine saglik, her yaptigin gibi bu da haraika.

Ayrica cok tesekkur ederim, duzelttim :))

Guzel bir hafta sonu diliyorum.