27.4.10

meyvali sigara böregi


 MEYVALI SIGARA BÖREGI
Malzemeler:
2-3 yufka
200-250 g kuru meyva-Incir, kayisi, üzüm
Biraz tereyagi
Pudra sekeri
Yapilisi:
Ilkönce kuru meyvalarin üzerine sicak suyu döküp 5-6 saat yumusamalari icin bekleyin.
Daha sonra suyunu iyice süzün ve ufak ufak parcalara kesin.
Arzu ederseniz ki ben öyle yaptim icine tarcin ve cevizde ekleyebilirsiniz.
Daha sonra yufkalari sigara böreginde oldugu gibi ücgenlere kesin.Her bir ücgene eritilmis tereyagini firca yardimi ile sürün.Genis tarafina meyvalardan koyup ilk önce kenarlari ice gelecek sekilde katlayip daha sonra sarin.Yagli kagit yaydiginiz firin tepsisine uclari alta gelecek sekilde az araliklarda  dizin.
180 dereceli firinda 15-20 dakika pisirin.
Firindan cikinca sogumasini bekleyin ve üzerine pudra sekeri serpin...

Bu tarifimle sevgili Deniz'in düzenledigi  "Simartan meyvali tatlar" etkinligine katiliyorum

39 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Harika görünüyor.Hafif olcağınıda tahmin ediyorum.Elinize sağlık.Sevgiler.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Serap'cığım,
Yufkalar çok ilgimi çekti. Öyle düzgün sarmışsın ki pişerken bile hiç şekilleri bozulmamış.Burda olduğu gibi taze yufkalardan mı yaptın. Yoksa üçgenler halinde kesilmiş ve vakumlanmış yufkalardan mı? Üstelik içindeki meyveler de yufkayı ıslatmamış, harika vallahi. Çıtır çıtır nefis bir tatlı olmuş.
Ellerine sağlık.
Güzel dileklerin için de ayrıca çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle,

Pembe Tatlar dedi ki...

Serapcığım ellerine sağlık canım harika olmuştur hımmm...

Side21 dedi ki...

cok guzel !!!

Eya dedi ki...

Serapcigim..senden de zaten böyle ilginc ve leziz bir tarif beklenirdi...harikasin, ellerine saglik...sevgiler

zehra

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Serap'cim,
bu rulolar o kadar güzel olmuslar ki, uzanip hemen birkac tane alasim geldi:)) Ic malzeme olarak baska bir alternatif de söyle elmali-cevizli birsey olabilir mi acaba?? Yoksa öylesi cok sulu oldugu icin böyle güzel bir sonuc alamazmiyim??

Hem hafif hem de göz alici bu tatli sigara börekleri icin ellerine saglik diyorum canim.

Sevgilerimle

Perilersofrasi dedi ki...

Bakiyorum son gaz gidiyorsun Serap"cigim, masallah sana :)
Tarif nefis, goruntu keza....

keskinli dedi ki...

serapcim senin tariflerin hem ilginc ve degisik geliyor süper ötesi yani
yine edegisik bir lezzet

ben Anne usulü hamur islerinden vazgecemiyorum tabi yeniliklerde oluyor acmayi kesinlikle denemelisiniz harika oluyor Türkiyede pastahanelerde satilanlar gibi yani :))

oktay ustaminda hic bir tarifi sasmiyor dedigin gibi harika yani

sevgiler öptüm canim.....

HÜLYA dedi ki...

değişik bir lezzet. ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık değişik olmuş.sevgiler

Unknown dedi ki...

çıtır çıtır ve içinde meyve lezzeti ooofff nefis birşey olmuştur bunlar:D
eline koluna sağlık canım
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

of yaa çok güzel olmuş:)) mail yazdım ama buraya yazmazsam olmaz hayranım ben size:) top10 da bir numaralı hayranınızım hemdeee...
emeklerinize sağlık:))

Unknown dedi ki...

hemen denemem lazım.ellerine saglık.

emelce yemek dedi ki...

milfoyle yapmistim ama yufkayla hic denemedim bir de oyle denerim tarifin icin tesekkurler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Papatyam tesekkür ederim,

Denizcim sagol canim, bana herzaman ugruyor ve yorum birakiyorsun

Eylemcim ziyaretin icin tesekkürler,

Emelcim bak bende milföyle hic denemedim..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Kevsercim tabiki neden olmasin elmada konabilir saniyorum.Ama suyunu iyice süzmek gerekecek...

Pericim izin öncesi! hizli bir sekilde evde cekim var..Anlarsin ya...

Aysecim güzel yorumun icin tesekkürler canim, sevgiler...


Hülyacim,

Filizcim sizlerede ayrica tesekkürler..Güzel günler dilegi ile....

bir dilim bir tutam dedi ki...

Minecim yagda kizarmadigindan gercektende cok hafif oluyor..

Isilcim vallahi buzlugumda Türkiyeden gelen yufkalarim vardi fakat buzluktan birseyler alirken oraya buraya kaydirinca bazi catlamalar oldugundan bende hazir ücgen yufkalardan aldim...Ama hic memnun kalmadim..Zampara kagidi gibi idiler...Hem kalin hemde cok kuru...Sararken cok zorlandim.
Birdahaki sefere kesinlikle ince yufkadan yapacagim..


Aslicim,

side21, yorumlarini icin
tesekkürler SEVGILER

Zehracim beni simartiyorsun...Tesekkürler canim

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel ve çok değişik olmuş. Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Serapcığım muhteşem bir lezzet hari
kasın ellerine sağlık kocaman öpüyo
rum...

Saglıklımutfak dedi ki...

Süper bir hatunsun sen . ne güzel fikir. resim desem her zamanki gibi ye beniiiiiiiiii diyor:) sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Handancim,
Hilalcim,
Deryacim ,
hosunuza gitmesi beni cok mutlu etti...
Ayrica yorumlariniz icinde tesekkürler..SEVGILER

Canan dedi ki...

Ellerinize sağlık. Enteresan bir tarif. Ama lezzetli olduğuna eminim.

Sevgiler
Canan

Fuat Gencal dedi ki...

Nekadar güzel ve leziz görünüyor.
Ellerinize sağlık.

Saygılar.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim yine harika bir lezzet sunmussun bizlere eline saglik,çok hos bir tarif,sicacik sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

serapcım çok değişik bir tarif olmuş ellerine sağlık harika afiyet bal olsun
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canim benim yaaaa... Gene gec kaldim... Uffff, nerelerde miyim? Bir ara anlatirim.... Ellerine saglik.... Börekler harika görünüyor.... Hic yufka ile bu tarz birsey yapmamistim ama bundan sonra ben de denemek isterim... Sevgilerimle, cok öpüyorum...

mandalincikmazi dedi ki...

Wawww
ne hoş bir tarif bu böyle ellerine sağlık canım...
Çıtır çıtır görünüyor...
Bu arada domates çorbasına portakal suyunu deniyeceğim...
Teşekkürler.......

bir dilim bir tutam dedi ki...

Canancim hosgeldin! tesekkükler..

Fuat yorumun icin tesekkür ederim.

Huriyecigim sagol canim...


Sevimcim sende bloguma hosgeldin..Sanada teskkürler.

Filizcim bak simdi merak ettim.Bu ne kossuturmaca son günlerde böyle..bakayim?

Yildiz muhakkak denemelisin...!

Tümay Öztürk dedi ki...

Çok hafif bir tarife benziyor! İçinde meyvelerle bir sigara böreği hiç yememiştim. Gerçekten müthiş:) Ellerinize sağlık. Sıcacık sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

Resim harika görünüyor bayıldım.
Ellerine sağlık Serapcım nefis bir görüntü.
Sevgiler öptüm..

pelince dedi ki...

Çok leziz,ellerine sağlık..

mandalincikmazi dedi ki...

Serapcım
sen zwibelkuchen yapmasını biliyormusun ?

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Serap,
Ellerine sağlık, meyveli sigara börekleri çıtır çıtır ve nefis görünüyorlar.

Behiye Sönmez dedi ki...

çok değişik ve güzel bir tarif olmuş,,ellerinize sağlık:)

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık bende bunun helvalısını yapıyorum harika oluyor

yeşim dedi ki...

ellerine sağlık serapcım nefis görünüyor.hayırlı cumalar diliyorum.sevgiler.

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim, tam sana yakisir bir tarif...cok degisik ve gine süper resim ortaya cikmis
ellerine saglik canim

eda dedi ki...

vallahi resimleme harika arkadasım emegine ellerine saglık-sanki elini uzat ye beni diyor sevgilerimi bırakıyorum bende size-
yemekkahvekokusu.blogcu

Adsız dedi ki...

translation çalışmıyor haberin ola..