27.5.10

Bugdayli renkli biber dolmasi


                               BUGDAYLI RENKLI DOLMALAR
Malzemeler:
1 su bardagi  bugday
1 sogan
10-15 tane mantar
2 corba kasigi kus üzümü
2 corba kasigi fistik
6 tane büyük renkli biber
dereotu tuz karabiber
biraz zeytinyagi
Yapilisi:
Bugdayi askamdan islatip ertesi gün haslayin ve suyunu süzün.
Mantarlari temizleyin, ufak ufak kesin, limonlu suda bekletin.Zeytinyaginda yemeklik dogranmis sogani kavurun, kavurma süresinin yarisinda fistiklari atip renkleri sararincaya kadar kavurun.

Mantarlari süzün ve soganlara ekleyin.Mantarlari suyunu salip cekince haslanmis bugdayi,kusüzümünü,tuz karabiber ve kiyilmis dereotunu ekleyin.Dolmalik renkli biberleri ortadan ikiye bölün.Cekirdekli kisimlarini temizleyin.Ic malzemeyi biberlere bölüstürün.

Firina dayanikli bir kaba biberleri dizin.Kaliba 1 parmak kalinliginda sicak su koyun ve üzerini aluminyum folyo ile kaplayin.200 dereceli önceden isitilmis firinda yarim saat pisirin.
Daha sonra folyoyu kaldirip bir 5-10 dakikada böyle pisirin.

23 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Buğdayla hiç denememedim dolmayı ama çok severim buğdayı.Herşeye yakıştığına göre dolmaya haydi haydi yakışır.
ellerine sağlık canım
sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel bir görüntü ortaya çıkmış. Gerçekten çok beğendim en kısa sürede deneyeceğim. Ellerine sağlık.

serap uzun dedi ki...

Hosgeldin canim,nasildi iznin?Ins iyi gecmstir yollarda bir aksilik yoktur umarim.Yakinda bende gidecegim de onun icin hava yollarin daki durumu merak ediyorum:)
Dolmalar harika olmuslar ellerine saglik canim.

Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Canim benim, hosgeldin.... Umarim hersey istedigin gibi olmustur seyahatin boyunca.... Gelir gelmez de yine harika bir yayinla baslamissin... Ellerine saglik.... Sevgilerimle, cok öpüyorum....

Tümay Öztürk dedi ki...

Öncelikle hoşgeldin:) Buğday salatasını zaten çok severim. renkli biberlerle de çok güzel olmuş. Sunum da renklenmiş:) Ellerine sağlık. Sevgiler:)

ebru dedi ki...

biberler harika görünüyo. üstelik doldurulma şekilleride ilginç. misafirler için değişik bir tat olabilir...

Unknown dedi ki...

Canım her zamanki gibi görsel bir şölen olmuş ellerine sağlık öpüyo
rum...

emelce yemek dedi ki...

cok guzel ve degisik gorunuyor eline saglik

yeşim dedi ki...

hoşgeldin canım...
renkler büyüleyici...ve çok lezzetli görünüyor.ellerine gönlüne sağlık.sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Zehracim bugdayi cok sevdigimden bu dolmayi yaptim.Sende muhakkak denemelisin.

Handancim yorumun icin tesekküerler.

Adasim biz sag salim gitip geldik.Darisi senin basina...

Filizcim tesekkürler canim.Gitmeden bir kac tarif hazirlamistim kendime gelene kadar sistemi otutturana kadar onlari yayinlayacagim.


Tümaycim ziyaretin ve güzel yorumun icin tesekkürler.


Ebrucum tesekkürler.


Deryacim sende sagol canim.Sevgiler


Emelcim tesekkürler.Selamlar

umutluhayat dedi ki...

buğdayla hiç duymamıştım çok hoş görünüyor.ellerinize sağlık

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim hosgeldin,tarifin ve goruntu nefis ellerine saglik canim...sevgiler

sevimlimutfak dedi ki...

Buğdayla hiç denemedim ama bu görüntüden sonra denemeyi düşünüyorum. Harika görünüyorlar, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Gönül dedi ki...

hayatım ne kadannn mikemmel olmuş bayıldım valla görüntüsüne tadıda eminim harikadır...ellerine sağlık öpüyorum

hdidem95 dedi ki...

hoşgeldin canım ayrıca bugdayla denemedim hiç ne değişik ellerine sağlık sevgiler

pelince dedi ki...

Çok şık bir sunum olmuş,ellerine sağlık.

Sevgiler..

sevimin sayfasi dedi ki...

hosgeldin canim, tatilin güzel gecmistir insallah...senden tatil resimlerini bekliyorum haberin olsun yani...
dolmalar harika, ellerine saglik canim...kocaman öpüyorum

YeMeK vAkTi dedi ki...

merhaba;evdeki buğdaylarla ne yapsam diye düşünürken bu tarifi görmem çok iyi oldu.En güzel şekliyle soframıza gelecek buğdaylar elinize sağlık...

keskinli dedi ki...

canim hos geldin Amerikalari feth ettinmi bakalim:))
insallah güzel gecmisdir tatilin ..

bugdayla dolma hic aklima gelmezdi dogrusu yine yaptin yapacagini enfes görünüyor

tatliyi kesinlikle tavsiye ederim serapcim ayrica dergi icinde degisik bir tatli olur bence yap dene

bulusmayada az kaldi yine hadi hayirlisi bakalim insallah bir araya geliriz yine öptüm sevgiler....

lezzettabağı dedi ki...

Bu tarif çok güzel görünüyor malzemeleri bana göre çok uyumlu deneyelim bakalım..Bence misafir için çok hoş bir sunum olacaktır..sevgiler..

mandalincikmazi dedi ki...

Renk renk çok şık görünyor ellerine sağlık canım buğdaylı hiç denemedim değişik bir tarif....
Benim için zwibel kuchen yaparmısın :))

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili yildiz
arastirma yapiyorum en yakin zamanda senin icin bir Zwiebelkuchen ekleyecegim.

kemalpaşatatlısı.com dedi ki...

Merhaba,

Çok güzel bir sunum ve buğdaylı mantarlı harika bir iç malzeme. Dolma olayına yeni bir boyut getirmişsiniz, tebrikler...
Ben de kabak versiyonunu düşünmüştüm peynirli bir iç malzeme ile...sevgiler