7.5.10

yerfistikli cheesecake(peykek)

Sevgili arkadasim"Eya's Cookies"in evsahibligini yaptigi bu ayki etkinlik konusu cheesecake.
Cheesecake'in hemen hemen her versiyonunu tatmis biri olarak bu tarifi daha yeni kesfettim.Ehh yerfistiginada dayanamayan biri olarak hemen pisiriverdim ve elime alip sölene katiliyorum.


YERFISTIGI EZMELI CHEESECAKE
Malzemeler:
18 tane biskuvit
65 g tereyagi
400 g labne peyniri
200 g  pudra sekeri
200 g yerfistigi ezmesi
190 ml süt
80 g nisasta
1 yumurta
1 paket toz krem santi
1 bardak süt
Yapilisi:
Ilk önce firini 175 derece getirip isitin.
Buskivitleri varsa mutfak robotundan yoksa bir derin dondurucu posetinin  icinde agir bir cisimle vurarak iyice ufalayin.
Eritilmis tereyagini ufalanmis biskuvitlerle karistirin.
Yagli  kagit kapli kaliba yayip bir kasik yardimi ile düzlestirin.Firinda 7 dakika pisirin.
Labne peyniri,yumurta ,seker,süt,nisastayi  ve fistik ezmesini bir kapta karistirin.
Diger tarafta pakein üzerindeki gibi kremsantiyi cirpip peynirli karisima ekleyin.
Firindan cikan tabani peynirli karisimi döküp tekrar firina verin. 35 dakika daha pisirin.
Firini kapatip bir müddet (yaklasik 30 dakika) firindan cikarmayin.
Sonra  cikarip en az 2 saat dinlendirin.
Arzu edilirse taneli fistik ezmeside kullanilabilinir.

29 yorum:

Serap dedi ki...

Nefiss görünüyor, ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Serapcığım harika bir görüntü elle
rine sağlık öpüyorum...

Saglıklımutfak dedi ki...

OH vallahi fıstık kokusu geldi mis gibi burnuma . eline sağlık canım benim. sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

serap hanımmm bunu deneyebilirmiyimmm..:)) harika görünüyor.. bayıldımmm:))

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Elinize sağlık yer fıstığı ile hiç denememiştim. Çok nefis görünüyor. Sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis olduğu belli keşke teknoloji dahada ilerlesede pcden tadına bakabilsem :(
sevgiler

umutluhayat dedi ki...

enfes görünüyor ellerinixze sağlık

Tümay Öztürk dedi ki...

Bir cheesecake fanatiği olarak bu çeşidini de yemek istiyorum:( O dilim benim olsaydı keşke:) Çok lezzetli duruyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Merhabalar canim benim... Ellerine saglik, malzemelere bakinca, gercekten degisik bir tarif vermissin, bilhassa yumurtanin az olusu, en cok istedigim seydi ve bu demektir ki tarifini en kisa sürede deneyecegim...Bir tek kac cm.lik kalip kullandigini sormak istiyorum, bu malzemeler icin... Sevgilerimle, afiyetler olsun diyor, güzel bir hafta sonu diliyorum...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Adasim Hosgeldin,,

Deryacim tesekkürler canim,,

Hilalcim demek sende benim gibi fistigi seviyorsun,,

Denizcim nedemek istedigin kadar al,,,

Minecim tesekkürler,,

Sevilcim ayni seyi bende cok düsündüm..Keske öyle bir sey olsa degil mi??


Bernacim tesekkürler,sevgiler,,

Tümaycim kesinlikle denemelisin,,

Sevgili Filiz, ben 26 cm lik kapta pisirdim..
Ayrica evet icinde 1 yumurta var ama krema ve yerfistigindaki kalorileri neyapacagiz?
Bu sebebten eger yaparsan dilimleri ince kesmekte yarar var.ÖPTÜM

bir terazinin gunlugu dedi ki...

Merhabalar Serap ahnim,özlemisim sizi!

Ben fistik ezmeli kurabiye yaptigimda kizlar agzina sürmedi nedense,agir geldi herhalde,ama ben cok faydali olamsina ragmen yeniden yapmadim...

Cheescake olarakta denemek lazim tabi,tadini merak ettim cok,ellerinize saglik,sevgiler size...

Gönülünce dedi ki...

Yer fıstıklı paykek nefiss olmuş ellerinize sağlık...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com

serap uzun dedi ki...

Serap'cigim,
cok degisik bir tarif olmus bizde en cok sevilen peykektir fistiklisini da deneme listesinde:)
Eline saglik canim,nazik yorumun icin de ayrica tesekkür etmeye geldim:)
Daha s1k görüsmek dilegiyle canim.

Sevgilerimle,Serap.

keskinli dedi ki...

serapcim cok degisik ve hos olmus yani görüntü zaten herseyi anlatiyor
tabakdaki dilimi ben aldim kaciyorum ellerine saglik Anneler günüde kutlu olsun sevgiler canim

humeyra dedi ki...

Gerçekten harika görünüyor.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Anneler gunun kutlu olsun ablacim,opuyorum seni.

keskinli dedi ki...

serapcim güzel yorumun icin tesekkür ederim evet bu ara sablona taktim canim SIKILDIKCA degisiyorum:))
sevgiler güzel bir gün dilerim canim

Adsız dedi ki...

Senin de anneler günün kutlu olsun Serap'cim. Sevgilerimi gönderiyorum.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Serap,
Tüm annelerin, anne olmak isteyenlerin, anne olacakların, aslında tüm kadınların anneler günü kutlu olsun.

Bu arada;
Cheesecake nefis görünüyor, ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Canim benim, senin de anneler günün kutluyor, o tatli yanaciklarindan öpüyorum... Yayin isine gelince, cumartesi günü bu yayini hazirlamistim, ama acele ederken bir yanlislik yaptim sanirim, yayina verip sonra geri almisim bilmeden ve bilgisayarimi kapattim... Bugün actigimda baktim ki benim cheesecake yok... O zaman farkettim ve hemen tekrar düzenledim... Sevgilerimle güzel bir Mayis haftasi diliyorum...

sevimin sayfasi dedi ki...

merhaba serapcim,
cheesecakein harika görünüyor, ellerine saglik....bende insallah haftaya yapmak istiyorum cheesecake`imi hangisini yapacagimi sectim, is yapmaya kaldi...insallah son gününü kacirmam
sevgilerimle...
anneler günün kutlu olsun canim

hdidem95 dedi ki...

canım tarif çok güzelde yerfıstığı ezmesi malzemelerde var yapılışında yok göremedim buarada anneler günün kutlu olsun sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor elinize sağlık

meleginmarifetleri dedi ki...

Harika olmuş ellerine sağlık Serapcım bayılırım peykeklere:)
Anneler günün kutlu olsun bu arada:))
Hoşçakal..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Didemcim hatayi düzelltim .Uyarin icin tesekkürler

peynir hösmelimi dedi ki...

canim tesekürler.
Ellerine saglik.görüntü mükemmel.
Sevgilerimle.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
bende gecikmeli olarak senin Anneler Gününü kutlarim. Umarim sende güzel kizlarinla beraber cok güzel bir gün gecirmissindir.

Yerfistikli cheesecake'ine gelince, resimi görünce sanki burnuma yerfistigi kokusu geldi bile. Bu cheesecake icin bence o icinde bulunun yerfistigi aromasi yeter bile, ellerine saglik diyorum. Zehra'nin etkinligi icin sanirim son zamanlarda hepimizin ellerinden birer cheesecake cikacaktir.

Sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel olmuş bende cheseecake fanatiğiyim bayıldım doğrusu
ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Das sieht aber sehr sehr lecker aus!!! :-)
Dennis A.