5.6.10

Peti-kek

Evde kurumus kekiniz varmi...?

PETI-KEK
Evde kalmis, kurumaya yüz tutmus kekleri degerlendirmek icin ne yapayim diye düsünüyordum.Daha önce bazi bloglarda ve sevgili arkadasim Sevimin sayfasindada buna benzer bir sey gördügümü hatirladim.
Ama ben top top degil de kurabiye kesecegi ile minik minik sekiller kesip üzerilerini meyva ile süsledim.
Böylelikle elimde kalan bir kac dilim kurumus kek mideye bu sekillerde iniverdi...
Nasil mi hazirladim?
----------------------------------------------------------------------------------------------
°Bir kac dilim bayatlamis-kurumus kek
°sivi krema (veya islatmak icin meyva suyu)
°arzuya göre findik fistik-ince cekilmis
°veya aromalar ben portal esansi ve tarcin kullandim.
°Pasta jölesi
°meyva
Kekleri iyice ufalanana kadar robottan gecirdim,daha sonra krema ile islattim.Siz meyva suyuda kullanabilirsiniz..Burada meyva suyunu veya kremayi azar azar koymakta fayda var.Cok civik olmamasi gerekiyor yani cekilmis kekleri islatacak ve toparlayacak kadar.
Elimde bulunan portakal esansini ekledim.
Daha sonra  hamurumu Strec folyo arasinda yaklasik 1 parmak kalinliginda meradane yardimi ile actim.Sekilli kurabiye kesecegi ile sekiller kestim.
Jölemi hazirladim.Meyvalari ufak dogradim-cünkü benim kekciklerim bir lokmalikti.
Meyvalari teker teker kasik yardimi ile jöleye batirdiktan sonra keklerin üzerine yine kasik yardimi ile koydum.Hepsi bukadar
Sonrada bu minik lokmalik kekleri Fransa'nin meshur minik tatlilari Petit Fours a benzettigim icin peti-kek adini verdim.
Vatana millete hayirli olsun...!

18 yorum:

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Çok işime yarayacak bu tarif.Teşekkürler.sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

tek kelime ile harika,ellerinize sağlık

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor.eline sağlık canım...iyi pazarlar diliyorum.

nohut oda dedi ki...

elıne saglık ama bızım evde kek olsa hıc onu kuruturmuyuz :))

sımdı bu tarıf ıcın bır kek yapmak lazım..

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik benim zarif arkadasim.... "Peti-kek"... Cok sirin bir isim olmus... Bayildim... Ben de de var, bu sistem hazirlanmis kekciklerden.... Daha yayinlamamistim... Hadi onlarin ismini de sen ver... Canim benim sevgilerimle güzel bir hafta diliyorum...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ellerine saglik canim,sahane...sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim harika görünüyorlar,cok güzel bir fikir böyle meyveli...ellerine saglik canim... benim dogum günündende kek arti bakalim onlari nasil degerlendire bilirim...
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Mükemmel olmuş. Kalan keklerin değerlendirilmesi için değişik ve güzel bir yol. Ellerine sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

Serap'cım ellerine sağlık. Yaratıcılık üst boyutta ;) sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok hoş olmuş,iyi fikir,ellerine sağlık,sevgilerrrr....

Unknown dedi ki...

Serapcığım bayıldım ben bu minicik keklere ellerine sağlık öpüyorum...

Gönülünce dedi ki...

Kuru kekler çok da güzel değerlenmiş nefiss olmuş...Ellerinize sağlık...
Sevgiler...

Serap dedi ki...

Çok güzel görünüyor, yaratıcılık süperrr.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Serapcığım merhabaaa..
şöyle bir göz gezdirdim seve seve sayfaları, hiç bakamadım son 2 aydır kimselere :(
ama her zamanki gibi mükemmel sunumlar ve tariflerinle mest ettin beni desem !!!

bahar dedi ki...

kekleri değerlendirmek için güzel bir alternatif ellerine sağlık ...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim arkadasim canim ablam güzel sözlerin için tesekkür ediyorum sicacik sevgiler.

mandalincikmazi dedi ki...

Çok güzel olmuşlar minicik minicik ellerine sağlık bizde kekler pek bayatlamaz ama aklımda bulunsun olaki bir gün gerekebilir o zaman peki-kek yaparım :)
vatana millete hayırlı olsun :))))))))

eda dedi ki...

SELAMLAR-
Çok fazla yemek sitemle ilgilenemesemde ama suna inanınki sık kullananlarda hemen tıkladıgım merakla acaba ne eklendiyi heyecanla izlemeye devam etmekten kendimi alamıyorum siteniz için..zira ben degişik sunumlardan hoşlanıyorum ve cok ender türk bloglarına ugruyorum sürekli yabancı bloglardan bilgi alışverişinde var oluyorum-BU YİNE HARİKA BİR GÖRSELLİKKİ ÖNCE BU GEREKLİ,HERNEKADAR TAD ELBETTE ÖNEMLİ OLSADA-EMEGİNİZE SAGLIK BUNU MUHAKKAK DENEYECEGİM ZİRA GENELDE TRUFF İÇİN BUZLUGUMDA BULUNUR KEKLER-SEVGİYLE KALINIZ-
yemekkahvekokusu