3.10.10

Nane receli

                                                         nane receli
NANE RECELI
Malzemeler:
150 g nane yapraklari (saplarindan ayiklanmis)
1,5 su bardagi seker
1 limon
1,5 su bardagi su
Yapilisi:
Nane yapraklarini yikayip süzün.Üzerine sekeri döküp elinizle yapraklar ölene kadar biraz ovusturun.
Bir gece üstü kapali sekilde bekletin.
Bu sürenin sonunda üzerine suyu ekleyip kaynatmaya birakin.
Koyulasmaya basladiginda bir limonun suyunu ekleyin ve bir iki tasim daha kaynatin.
Arzu edilirse az miktarda yesil gida boyasida eklenebilinir.

Tuz Biber dergisi Eylül sayisinda cikan tarifiim......

30 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım mutlu pazarlar inan aklıma gel
mezdi taze naneden reçel yapmak elle
rine sağlık sevgiler.

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Nefis bir recel olmali. Cikolatali tatlilara da sos olarak yakisir bence.
Baslikda acaba harf hatasi mi var? Sevgiler...

Magia da Inês dedi ki...

♥ Olá, amiga!
Sinceramente fiquei surpreendida com tanta sabor e criatividade nos seus pratos... ♥♥
Você é muito, muito talentosa... parabéns!!!♥
Boa semana!♥
Beijinhos.
♥Itabira
Brasil♥♥

umutluhayat dedi ki...

ben denemiştim epey önce ama naneler hemen kararıyor.ve biraz da acımsı olmuştu.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Nene Reçeli enfes gözüküyor.Elleriniz
sağlık olsun.

Saygılarımla

bir dilim bir tutam dedi ki...

Deryacim tesekkürler,

Nesrincim iyi fikir neden olmasin.Nane cikolataya iyi yakisiyor.

Jivago tesekkürler.

Umutluhayat evet nane yapraklari biraz karariyor.Ama ben acilik hissetmedim...

fatma dedi ki...

canim arkadasim harikasin! benim naneyle pek aram yok fakat tatli deyince akan sular durur. bunu en kisa zamanda deniycem belki nane ile aramizda bir sempati olusur.sevgiler

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Serap,
Nane reçeli çok ilginç bir tarif, daha önce hiç duymamıştım ama eminim lezzetide görüntüsü gibi güzeldir, ellerine sağlık.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Hic duymamistim Serap hanim,cok ilginc geldi,eminim nefistir tadi,naneyi kim sevmezki,elinize saglik...

özlem dedi ki...

çok değişik bir tarif. ellerine sağlık. bende bloguma beklerim. daha yeniyim ve acemiyim.

Unknown dedi ki...

bu tarifi daha önce defterime bir yerlerden not almışım ama deneme şansım olmadı.cnn veya ntv de bir yemek tanıtım programıydı galiba.orada çok muhteşem bir tat oldugu söyleniyordu.henüz deneme şansım olmadı ama en kısa zamanda deneyecegim.ellerine saglık.

emelce yemek dedi ki...

bahcemde toplanmayi bekleyen bir sürü nanem var denerim belki,ingilizlerin naneli recel yaptigini biliyordum ama sirf naneden nasil olur hic tahmin edemiyorum,denemek te fayda var.tesekkurler.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

mis gibi nane kokusu
balkonumdaki nanelerle mutlaka yapacağım
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Günaydinlar arkadasim, bu ne degisik bir tarif, balkonum nane dolu, hemen denemek istiyorum. Bir de nane esansini taze naneden nasil hazirlayabilirim, biliyor musun? Mesela Nane aromali cikolata yapiminda koku vermek amacli kullanmak icin... Sevgilerimle, öpüyorum...

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Sevgili Serap,
Senin nane reçelin bana çok güzel bir fikir verdi ve bahçemdeki naneler ile ben de tatlı nane sosu yaptım:)) Kakaolu kek ve çikolatalı pudingte kullandım, bayıldık...
Sevgiler...

aslı dedi ki...

Serapcım, önce tebrik ederim arkadaşım. Nane şurubunu çok yapar ve severek kullanırım. Eminim reçelini de yapıp afiyetle tüketeceğim.
Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

serap hanım hayatımda gördüğüm en ilginç reçel sanırım...
tadını çok merak ettim..
yeşil suyunda gıda boyası varmı bilmiyorum ama rengi mükemmel:)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Filizcim vallahi bende bulsam bu nane aromsini hic fena olmaz.Ve nasil yapilir bilmiyorum.Aslinda arastirmak lazim.Yabanci bir televizyonda kullandiklarini görmüstüm.Acaba ezcanelerde bulunurmu bilmiyorum.Ilk firastta soracagim..


Denizicim ilk yaptigimda gida boyasi kullanmamistim ama ikincisinde biraz kullandim.

Adsız dedi ki...

elelrinize sağlık çok orjinal bir reçel olmuş.çok iyi fikir ben de daha önce duymamıştım tadı nasıl?

keskinli dedi ki...

ay serapcim naneninde receli olurmu dedim kiz bir ana insan azmetmeye görsün neler yapiyor tadinida cok merak ettim dogrusu ellerine saglik

alttaki pastada gözümden kacti sanma enfes bir görüntü ellerine saglik....

seda dedi ki...

ne degisik bisey . ILk defa duydum ellerine saglik. SEvgiler...

eda dedi ki...

Tarif SERAP hanımdandı, yayınlamak TUZBİBER DERGİSİNDE basladı nane receli serüvenim..Hemen denemeliyim diyerek bir bag ile yaptım nane sever biri olarak begendim-Arkadaslarım ile paylaştım..İkincisinde 2 demet ile yaptım-Begenen cogunlukta ama elbette damagına uymayanda var-Ama gül receline benzettim damakta bıraktıgı tad ile kokusunun artısı ile..DEGİŞİKLİKLERDE ÜSTÜNÜZE YOK Serap hanım..-Emegine saglık sevgili arkadasım-

Disalce dedi ki...

vay bee..buda oldu demek..nane reçeli...

çok değişik denenmes gereken bir tarif..ellerine sağlık canım...

zerrin-misss dedi ki...

serap'cığım, ne hoş bir tarif bu.. Çok merak ettim. Ferah bir tadımı oluyor yoksa nane aroması hissedilmiyormu merak ettim.

Sıcacık sevgilerimle..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Zerrincim yedikten sonra agizda bayagi bir ferah tad birakiyor diyebilirim.

sarımutfak-hande dedi ki...

ilk kez duydum ve bu lezzeti merak ettim
ellerine sağlık canım

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim benim ellerine saglik cok degisik geldi bana.
Canim soruna gec cevap veriyorum ama kusuruma bakma.Ben sorun yasamadim.
Fakat Petenyalarimda ayni seyi ben yasiyorum.
Sevgilerle canim.

Unknown dedi ki...

Canim benim, sayfami ziyaretin icin cok tesekkür ederim.... Sevgilerimle öpüyorum yanaklarindan...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

bende daha önce hic duymamisdim cok ilginc. ama cok güzel görünüyor. ellerine saglik canim. kocaman sevgilerimle..

zeynep -ipek butik pasta dedi ki...

çok ilginç,ilk defa görüyorum,mutlaka deneyeceğim.