26.11.10

Hardal corbasi

Bilmem aranizda hardal seven varmi...?Almanlar hardali cok tüketiliyor.Burada envai cesitleri var.Bir markete gittiginizde sirf hardal icin ayrilmis  kocaman bir raf bulabilirsiniz.Farkli farkli tatlarda acilisi,sekerlisi,meyvalisi,iri tanelisi bile var…

Almanlar genellikle peynirle de yiyorlar.Bunun icin hafif tatli olanini tercih ediyorlar…

Benimde sürekli kullandigim bir ürün degildir degildir aslida...Fakat tavuga cok yakistigini söyleyebilirim.Ileride böyle bir tarif yayinlayacagim.

Hardal corbasi
HARDAL CORBASI (Alman mutfagi)
MALZEMELER
4 Yemek Kaşığı hardal
1 Soğan
1 Diş sarımsak
1 Kaşık un
2 Kaşık tereyağ
1 Litre su
Tane karabiber
Sebze bulyon veya tuzot
Arzuya göre krema
ve füme somon

YAPILISI
 Soğanı ve sarımsağı ufak ufak doğrayıp tereyağında kavurun. Sonra unu ekleyip kavurma işlemine devam edin. Unun kokusu çıkınca suyu ekleyip sebze bulyonu katın ve 10 dakika kaynamaya bırakın. Hardalı ekleyip tuzunu ve karabiberini kontrol edin. Hardalın iyice ezilmesini sağlayın. Su gerekiyorsa katın. Arzu edenler içine krema ekleyebilirler.
İster somon fümeyi minik minik doğrayıp çorbanın içine isterse benim hazirladigim gibi süs olarak üzerinde  kullanabilirsiniz,

Ben bir kac ada cayi yapragi esliginde  ve füme somonlardan  minik güller hazirladim.


Farkli acilikta hardallari birlestirip kullanabilirsiniz.Ben 2 cesit kullandim..
Hardal corbasi

27 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş, füme somonu zaten çok severim. Hardallada aram iyidir:)
denemek lazım
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Hardalı biz çok severiz. Ama çorbasını inanın hiç duymadım,mutlaka deneyeceğim.Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Dedigin gibi almanyada binbir türlü hardal var,degisik tadindan tut ucuzundan pahalisina kadar:)

Biz ise veya esim en acilisini cok seviyor,ve muhakkak bu corbayi bugün yapicam ve esim galiba cok sevinecek:))

Ellerine saglik muhtesem:)

Sevgiler..

nesrin dedi ki...

Mutlaka denemeli. Hic duymamistim. Ayrica güller de cok hos. ellerine saglik. Sevgiler...

Eya dedi ki...

IKi sevdigim tat bir arada, ellerine saglik Serapcigim... cok degisik bir corba ... hemen denemeli,hazir kar yagmisken...icimiz isinsin.

zehra

aslı dedi ki...

Ben pek hardal tüketmem. lezzeti konusunda kararsızım. ama ikramınız süpper :) ellerinize sağlık, enfes bir görüntü.

kalpkurabiye dedi ki...

hardalla hiç mi hiç aam yok bizimkilerdende bir tek babam sever dolayısı ile pek girmez eve:)
ama değişik tatlar sevenlere çok güzel bir öneri ellerinize sağlık Serap Hanım..

Mimosa Café dedi ki...

gercekten guzel bir fikir. hem somon hem hardalı çok severim. kullandığın hardal ketçap gibi şişede veya kavanozda sos olarak satılanlardan öyle değil mi?

Limon çiçekleri dedi ki...

Değişik tadları çok severim ama hardal nasıl olurki çorbada merak ettim.ellerinize sağlık nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Serapcigim, corba sahane de, ben somon güllere bayildim.... Sahane olmuslar, ellerine saglik canim benim...

Unknown dedi ki...

Çorbanın görüntüsü çok hoş:) Bu çorbayıda hiç duymamaıştım. Ellerinize sağlık

LEZZETİKRAM dedi ki...

sunum çok güzel olmuş ellerinize sağlık ,farklı bir tarif denemek isterim somon füme çok çok severim ;)

Tijen dedi ki...

İlk defa duydum bu çorbayı, ilginç olmalı!

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Cok hos bir çorba tarifi olmus,damak tadima uygun ve bol lezzetli,ellerine saglik,sevgiler canim.

pelince dedi ki...

Benim hardalla aram hiç iyi değil ama eşim çok sever .. değişik ve çok şık bir sunum olmuş..
ellerine sağlık...

Yeşim dedi ki...

Sevgili Serap,
Değişik lezzetler sevenler için güzel bir çorba olsa gerek .
ellerine sağlık,sevgiler...

sevimin sayfasi dedi ki...

mmmh cok lezzetli olmus, zaten ben almanlarin corbalarini cok seviyorum...mutlaka denemeli
ellerine saglik canim

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu aralar hardalla yeni lezzetler keşfettim ve çok hoşuma gitti bu tarifide mutlaka deneyeceğim
ellerine sağlık arkadaşım

dokuzuncubulut dedi ki...

Hardalı o kadar çok kullanırım ki Serapcım, evde ekmek yoksa fark etmez ama hardal yoksa olmaz. Üstelik kendi hardalımı da kemdim yaparım. Tarifini çok beğendim, denerim hemen. Farklı birkaç hardalı karıştırıp yapmak bana da daha cazip geldi. Ellerine sağlık arkadaşım.
sevgiler.

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba çorba nefis görünüyor. Ellerine Sağlık, Sevgilerimle..

meleginmarifetleri dedi ki...

Serapcım hardalla aram hiç iyi olmadı nedendir bilmem:)
Almanyadaki marketlerin reyonlarındaki çeşitler beni mest etti:)) özellikle pasta malzemeleri almanyda pasta yapmak ne büyük bir şans dedim..
Her istediğin bulabilme lüksü süper bişey:)
Birdaha almanya gezisi nasip olur inşallah da başka şehirlerini de görürüm..

evatolyesi dedi ki...

Nefis bir görüntü ellerinize sağlık
Sevgiler:)

Perilersofrasi dedi ki...

Corbasini hic yemedim daha ama kesin cok lezzetlidir. Hele kahvaltilarda somonu brotchen ustu nasil ozledim ya anlatamam..Elerine saglik

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

Ellerinize sağlık, eminim görüntüsü kadar tadıda enfestir..

Bu arada blogunuza blogumda bir ödül var, naçizane uğrayıp almanızı rica ediyorum :)

Sevgilerimle

Serap dedi ki...

Hardalı pek sevmem açıkçası, çorbası nasıl olur bilemiyorum. Ama sunum süperr olmuş. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Canim benim, günaydinlar.... Pasta üzerindeki yazimi sormussun, söyleki; Ufak harflere önce cok az kati yag sürdüm, sonra da fuardan aldigim sedefli toz gida boyasina batirip, pastanin üzerine degdirdim... Hepsi bu... Cok öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

Serapcım, benim oğlum tam bir hardal delisi. Ayrıca çok seçicidir, damak tadı iyidir. Dün bu çorbandan bahsettim, çok hoşuna gitti, hafta sonu mutlaka istiyormuş.
Ellerine sağlık, sevgilerimle...