7.12.10

portakalli irmik tatlisi

portakalli irmik

PORTAKALLI IRMIK TATLISI
Malzemeler:
9 corba kasigi seker
10 "           "     irmik
1 litre süt
1 vanilya
biraz margarin.
Üzeri icin:
3 bardak portakal suyu
3 corba kasigi nisasta
Yapilisi:
Irmik ,süt ,seker,vanilyayi bir tencereye koyup sürekli karistirarak pisirin.Pisen bu kremayi bir cam kaseye bosaltin.
Üzeri icin portakallarin suyunu sıkın, nisastayi ekleyin ve karistirarak pisirin.(ben portakal suyunu süzüp kullandim)
Bu sosu irmikli muhallabinin üzerine dökün.Ve iyice soguyup katilasmasi icin bekletin..
Daha sonra dilimlere kesip veya benim gibi kurabiye kaliplarinla kesip portakal dilimleri ile servis edin.

Tarif Okta Ustanin yemek kitabindan..Biraz degistirerek pisirdim.elimdeki portakallarin kabuklari asili oldugundan muhallebisine rendesini eklemedim.

38 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok güzel gözüküyor canım ellerin dert görmesin nefis:)sevgiler çok öptüm

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

gönlü güzel arkadasim, yine cok güzel bir sunumla karsimizdasin :) tatlin cok güzel olmus.. cok lezziz ve cezbedici görünüyor.. ellerine, emegine yüregine saglik..sicacik sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık irmik tatlısı
nın her halini severim bayıldım sev
giler.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık arkadasım cok güzel

sarımutfak-hande dedi ki...

harika bir sunum
ellerine sağlık

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı günler, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

Saygılar.

aslı dedi ki...

küçükken oraletli pasta yaparlardı, o zamanda iştahla bakardım. çok iştah açıcı görünüyor.

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Portakal suyu cok farkli bir lezzet katmis olmali. Sevgiler...

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık. Nefiss görünüyor.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

nefis olur serapcığım..
valide sultanım da hep böyle yapar.
harika bir sunum...

kalpkurabiye dedi ki...

Serap Hanım;
ellerinize sağlık..
ne kadar şirin bir sunum.. pek severim kendilerini hele turunculanmış halini daha bir çok..

Eya dedi ki...

Gercekten Serapcigim...bilinen bir lezzet ama sunum harika...cok şık, yine kendinen bir ayricalik katmissin... Cok begendim, ellerine saglik, sevgilerimle

zehra

mandalincikmazi dedi ki...

Ben de yaparım bu tatlıyı ama bu kadar şık sunum.........
Tebrikler canım
ellerine sağlık..........

mine dedi ki...

amanın ne güzel sunum olmuş öyle beni benden aldı ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Canim ziyaretin beni memnun etti yorumunda .Seninde ellerine saglik .Cok güzel görünüyor afiyetler olsun.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Eskiden çok sık yapardık bu tatlıyı... Artık kilo alma korkusuna mı yoksa vakitsizlikten mi nedir unutulmuş bizim mutfakta... Hatırlattığın iyi oldu bir ara yapmalı, hasret gidermeli... Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canim yaaa.... Bu kadar mi zarif sunulur bir lezzet... Zevkli arkadasim benim, ellerine saglik....

sevimin sayfasi dedi ki...

süper bir sunum olmus serapcim,
harika....
ellerine saglik canim

fatma dedi ki...

Irmik tatlisi bu kadarmi güzel
sunulur.Süper bir görüntü,ellerine saglik Serapcigim... Kendine iyi bak
sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ne şirin,şeker bi tatlı olmuş :)
Çok sevdim..
Ellerine sağlık canım..
Sağlık ve afiyetle..

Unknown dedi ki...

Bir sunum harikasi!...
Eminim lezzeti de muhtesemdir:))

Nehir Butik Pasta dedi ki...

portakalın tam zamanı ellerine sağlık arkadaşım

Adsız dedi ki...

Harikaaaaa diyorum baskada birsey demiyorum :-) Ellerien saglik canim...

Unknown dedi ki...

verdigin şekil bence daha da güzel görünmesine neden olmuş.ve eminim ki tadı nefis olmuştur.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık ben de böyle bir tarif vermiştim hem sunumu güzel oluyor hem tadı

Özgen dedi ki...

Merhaba Serap ellerine sağlık.Bu tatlıyı çok sık yaparım ben de geçende mandalinalısını denemiştim.Gerçekten mayhoş güzel oluyor.Sevgiler...

dokuzuncubulut dedi ki...

Serapcım ne lezzetli bir tatlı olmuş bu böyle. Portakallar güzelleşmişken hemen yapmalı. Sunumunda harika olmuş, ellerine sağlık arkadaşım.
sevgiler.

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Müthiş görünüyor ellerine sağlık canım. Bu arada sana iki ödülüm var kabul edersen tabii. Sevgilerimle..

sevimin sayfasi dedi ki...

kis aylarinda cogunlukla sari meyve kullanirim tatlilara, henüz dergiye bakmadim...ama demeki ikimizin agiz tati birbirine cok benziyor...
öpüyorum canim

lezzettabağı dedi ki...

Marhabalar sevgili Sera'cığım, epeydir blogcanlarıma yorum bırakamadım.. bu tarif çok güzel görünüyor bu senin başarın canım kolay bir tarifi ne kadar şık ve albenili şekilde sunmayı akıl etmişsin.. sana sormak istediğim hafta sonu komşu günüm var 20 kişilik, bu ölçülerle ne kadar çıkıyor merak ettim. yazarsan sevinirim. çok öpüyorum..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sükrancim bu kesecegin dilimlere bagli...
Ben30x16 lik bir kaba yaptim...Sen bu ölcüde bir kap kullanirsan kücük kesersen 20 parcaya biraz büyükce kesersen 12 parcayada bölebilirsin...
Ben yildizlar seklinde kestigim icin tabiki dogal olarak biraz fire verdi...Ozamanda iki ölcü yapmani tavsiye ederim..Sevgiler

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

ÇOOK NEŞELİ duruyorlar:) bayıldım! tatlı çanları çalarken zihnimde midemde fena oldu görmek:)

Hülya dedi ki...

Sıradan bir tatlıyı bile bu kadar şık gösteren ellere sağlık diyorum ben....

ÇAK Çikolata ve Pasta dedi ki...

Offf nasıl güzel bir görüntü canım ellerine sağlık :) Şimdi resmen aşerdim işte ;)

No: Ayrıca bloğuma yaptığın ziyaret ve güzel yorumların için teşekkür ederim ;)

Çiğdem Acar Kıvrak
http://pastacicigdem.blogspot.com

ozguluntarifleri dedi ki...

Serabimm her zamanki gibi gene muthis bir sunumm....bu guzelikler karsisinda soylenecek soz bulamadim:)
ellerine emeklerine saglik canim.

Cafe Pepela dedi ki...

Canımcığım! Bütün reçetelerin çok güzel,hele sunumlar süper.Ellerine sağlık..
Kalbi sevgi ve selamlarımla

Özgen dedi ki...

çok güzel ve pratik bir tarif olmuş.ellerine sağlık.bu akşam deneyeceğim mutlaka çünkü irmik'e bayılıyorum.çok teşekkürler paylaşımın için.

Unknown dedi ki...

Oktay ustanin kitabi var bende, ve bu tarifi gôrdüm ama görûntü olarak, hiç yapasim yoktu. Ama seninki gerçekten istag açici. Ellerine saglik!!! mutlaka deniyecegim