20.2.12

Yesil mercimekli bulgur pilavi


mercimekli bulgur pilavi
MERCIMEKLI BULGUR PILAVI


Malzemeler:
2 kase pilavlik bulgur
1 kase yesil mercimek
1 sogan
tuz
3 kasik sivi yag
ben daha önce hazirladigim saf yagdan 1 kasik kullandim.
Yapilisi:
Yesil mercimekleri bir gece önceden islatin.Ertesi gün tuzlu suda hafif yumusayincaya kadar haslayin.Sonra süzün.
(Haslama esnasinda üzerine cikan gri köpükleri kepce yardimi ile toplayip atin)
Sogani yemeklik dograyip sivi yagda veya saf yagda hafif kavurun.
Icine yikadiginiz bulguru katin.
Üzerine kaynamis suyu ekleyin ve tuzunu atin.Suyunu kendinize göre ayarlayin.
(Bazilari tane tane sever bazilarida babam gibi hafif suluyu tercih eder)
Bulgurun pismesine yakin mercimekleri ekleyin ve bir iki  tasim daha kaynatin.

Sivi yag kullandiniz ise daha sonra tereyagi ekleyebilirsiniz..


17 yorum:

Pasta sarayim dedi ki...

Mmmmmhh,mercimekli bulgur...bende
bayilirim.Ellerine saglik caniiim.

Emel Kurt dedi ki...

selam bulgur pilavının her çeşitini çok severiz. uzun zaman oldu mercimeklisini pişirmeyeli. ellerine sağlık, sevgiler...

Unknown dedi ki...

en sevdigim pilavdır.ellerine saglık.

u.aydin dedi ki...

Ellerine sağlık hayatım.eminim çok yakismistir ikisi birbirine lezzet olarak.sevgilerle.

Ferkay dedi ki...

Mıımmmm Serapcım ben dayanamam bu güzel tabağa bulgur pilavına bayılıyorum, yeşil mercimekde çok yakışıyor.
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

bulgur pilavını her türlü çok severim .ellerine sağlık canım.afiyet şeker olsun...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Bayılırım bu pilava. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

aski muhabbet dedi ki...

ellerinize sağlık. bu tarifi yaptım ve bayılarak yemiştim. teşekkür ediyorum.

Unknown dedi ki...

Ohh, ellerine saglik Serapcigim, buram buram kokusu buralara geliyor. Sevgilerimle arkadasim....

Oglak Kizlari dedi ki...

Ellerine sağlık.
Bunun bulgurlusu bizde çok yapılır.

Malatyalı anne Çiğdem

Unknown dedi ki...

Serap'cım bayılırım sıcak sıcak yemeye bu harika pilavı ellerine
sağlık sevgiler.

nesrin dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor. Ellerine saglik Serap ablacigim. Sana bir email yollamistim almadin sanirim.

Nil dedi ki...

şimdi kızıma sorsam ne pişireyim diye?
El cevap: mercimekli bulgur pilavıııı :)

sevimin sayfasi dedi ki...

mmmhhhh ellerine saglik serapcim... cok lezzetli görünüyor

Unknown dedi ki...

Serap abla bende tek geçerim bu pilavı...geçen hafta bende düşünmedim değil hani ne zamandır yapmadım diye bu hafta tv programında sayın Osman Müftüoğlu bulgur pilavını herzaman beyaz pilava tercih edin diye...eline sağlık.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

off!! bayilirim bu lezzete! ♥ ♥ ♥

Lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık birazdan yapıcam tarifini. Teşekkürler