4.10.12

firinda pirasa


firinda pirasa

FIRINDA PIRASA

1 kg pırasa
250 g kıyma
2 diş sarımsak
1 bardak süt
2 kaşık un
2 yumurta
tuz,karabiber,pulbiber
Biraz kaşar rendesi

Pırasaları ayıklayıp temizleyin,istediginiz büyüklükte kesin.Bir tavaya biraz sıvı yağ koyup kıymayı ekleyin.Rengi dönünce pırasayı katıp kavurmaya devam edin.Tuz,biber,sarımsak rendesi ve pulbiberi ekleyin.

Fırına dayanıklı bir kaba boşaltın.Yumurta,un ve sütü bir kapta çırpıp pırasaların üzerine dökün.

Kaşar rendesi serpip 200 dereceli fırında 20-30 dakika pişirin.

18 yorum:

LEZiZ DÜSLER dedi ki...

Hosgeldin Serapcim, ayaginin tozuylan mutfagami girdin :-))...
Nefis bir görüntü ellerine saglik canim...

HaticeMutfakta dedi ki...

Pırasayı çok severim ellerinize sağlık

Pasta sarayim dedi ki...

Cok degisik bir pirasa tarifi.kesin denemeliyim.Ellerine saglik Serap'cigim.Bu arada hosgeldin sefalar getirdin:))

LEZZETİKRAM dedi ki...

pazarda boy göstermeye başladılar ama daha almak gelmedi içimden ,tüm kış başka ne alıcaz diye ,ama bu hafta bu tarifi deneyebilirim elinize sağlık :)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bayılırım bu yemeğe,bizim evde çok yapılır..Nefis olur..ellerinize sağlık..sevgiler

Unknown dedi ki...

Serap abla nerelerdeydin ya 1 aydır bakıyorum sana yoksun...hoşgeldin....pırasa yemeğine özellikle tencere yemeğine alternatif olmuş eline sağlık.

Kevser dedi ki...

Merhaba canim,
uzun bir aradan sonra tekrar bir merhaba demek istedim..Böyle leziz ve sebze sever birisi icin cok degisik bir yemek olmus, ellerine saglik diyorum. Bende en kisa zamanda bu versiyonunu deneyecegim. Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve Menden'den simsicak selam ve sevgilerimi yolluyorum..Gerci sürekli yagan yagmur bugün moralimizi sifirlamaya yetti ama olsun saglik olsun:))

Adsız dedi ki...

Pırasya evet, bamyaya hayıırrrrr. Ellerine sağlık Serap ablacım.

Çok öptüm :D

Zeyneb D i r h e m

bir dilim bir tutam dedi ki...

Pozitif pembe:Yorumun icin tesekkürler….Su siralar epey bir geziyorum ve bu sebebten yayinlara ara verdim.
Aslinda arsifte yayinlanmayi bekleyen o kadar cok tarif varki ,fakat su siralar bloglarda okunma orani epeyce düstügünden benimde yayinlamaya hevesim kalmadi…
Bloglar su siralar pek durgun.Etkinlikler bildigin üzere uzunca bir süredir zaten yok.
Gecen ay da blog manset kapandi….
Dünde yaklasik 2 yildir benimde tariflerimin yer aldigi Tuz Biber dergisinin artik cikmayacagini ögrendim…
Keyfim hevesim gitti diyebilirim…Ama böyle güzel yorumlar gelincede cok seviniyorum..Tesekkür ederim…Sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Kevsercim ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler…Bizde biraz evvel Iserlohndan geldik…
Söyle bir bloglara bakayim deyince yorumunu gördüm…Sende epeydir yoksun buralarda….
Bildigin üzere bloglarin keyfi kacti...…Blogmanset yok…Etkinlikler zaten bitti.
Tuz biber dergisi bile artik cikmayacak…Bir cok blog arkadasim yayin yapmiyor…
Bu seneki Almanya bulusmamiz icin geri dönüsüm bile olmadi…
Neyseki bu blog vesilesi ile tanistigimiz arkadasligimiz insallh bitmez.
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Serap abla dediklerin doğru ama sanırım artık blogcu arkadaşlar işleri kolaylaştırmak adına aynı isimle facebook ve twitwer hesabı açarak ordan daha çok kişiye uşaşınca burdaki bloglarını unuttular ee blogda gezmiyorlar o gelmezse bende gezmem yani yorum bırakmam onlarda yok olup gidiyorlar..sonra bakıyorum yorum sayısı 6o ken şimdi 5 bile değiller ya bazılarının hevesi kaçtı yada faceden kolayı görünce şaştı orda düşünsene senin arkadaş sayın 200 onların çevreleriye en az 1000 tane beğen oluyor oda daha çok ulaşınca doyuma ulaşıyor budur yani ama şuan bir etkinlik var porselen demlik devam ediyor füsunun mutfağında...lütfen heves kırılmasın arkadaşlığımız bozulmasın...kendine iyi bak ben senden çok şey öğrendim....devam hadi hadi bekliyoruz:)))

ilhan dedi ki...

Pırasanın en sevdiğim şekli kıymalısıdır. Bir de böyle kıymalı değişik tarif görünce şu anda önümde duran alışveriş listeme pırasayı da ekledim. Ellerinize sağlık.

Ödüllü Yemek Yarışması 2012 dedi ki...

Demir döküm tencere ödüllü tarif yarışmamız başladı. Katılımlarınızı bekliyoruz. http://www.yemekgurmesi.com/demir-dokum-tencere-odullu-yemek-tarifleri-yarismasi.html

sibelyalcincom dedi ki...

Pırasa sevmeyen çocuklar için güzel bir tarif olmuş ellerinize sağlık:)

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş Serap.

Nüvit

LeylaK dedi ki...

Çok hoş...Hiç böylesini görmemiştim :)

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık harika bir tarif kızım yemeğini yemiyor buna bayılacak sevgiler...

Adsız dedi ki...

Tek kelimeyle harika oldu :) Yeni tariflerinizi dört gözle bekliyorum :)