15.5.13

Ceviz pestolu şerit makarna

Daha öncede  sevgili blog arkadaşım Nesrin in çıkardığı yemek  kitabından
  "BIZIM TARIFLERIMIZ"  bir tarif yayınlamıştım..Bu sefer kendime yine aynı kitaptan değişik bir makarna tarifi seçip pişirdim…Bu tarif kitap elime geçer geçmez gözüme çarpmıştı…Makarnayı ve cevizi çok sevdiğimden olsa gerek….

ceviz pestolu serit makarna
CEVIZ PESTOLU ŞERIT MAKARNA

(ölçüler kitapta olduğu gibidir)
Malzemeler
200 g şerit makarna
30 g ceviz
arzuya göre sarımsak
yarım demet maydanoz
3 yemek kaşığı zeytinyaği
30 g parmesan peyniri
tuz
ve kırmızı acı veya  göbek marul

Yapılışı
Şerit makarnayı tuzlu suda  pişirin.Cevizi,ayıklanmış maydanoz ve sarımsak ile birlikte ögütücüye koyup ince kıyın.Zeytinyağını ekleyin.Pürüzsüs bir kıvama gelinceye kadar ezin.
Rendelenmiş parmesan peynirini ekleyin.
Makarnayı süzün.Ceviz pestosu ile karıştırın.Son olarak ince kıyılmış marulu ekleyin.

                           
  Chicorie/Kırmıyı acı marul
 

4 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis görünüyor,benimde dolapta taze kesilmiş köy eriştesi bekliyor..Hemen bunu denemeliyim..ellerine sağlık..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Makarna çeşitleri bizim evde de çok sevilir. Tarif gerçekten çok nefis gözüküyor. Ellerine sağlık.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Şimdi Nesrin hanımın bloğundaydım, şaşırmadım desem yalan olur. Bizde de
cevizli ve kaşarpeynirli erimiş makarna eksik olmaz ama bu çok daha lezzetli ve profesyonel gözüküyor. Ellerinize sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ben nelerden ne haberlerden uzak kalmışım meğer !!
hayırlı olsun Sevgili Nesrin e..

ellerine sağlık Serap çığım..