1.5.13

Sarımsak çorbası (ayı sarımsağı)

  YABANI SARIMSAK ÇORBASI
yabani sarimsak corbasi
Malzemeler:
1 demet yabani sarımsak (yaklaşık 100 g)
2 patates
1 sogan
biraz sıvı yağ
tuz
ve arzuya göre yarım cay bardağı krema
Yapılışı:
Patatesleri soyup küp küp doğrayın…Sarımsakları yıkayıp gelişi güzel doğrayın...Soğanı yemeklik doğrayıp yağda biraz kavurun…Içine patatesleri ve yabani sarımsağı ekleyip su ilave edin…Bu esnada toz bulyonda kullanabilirsiniz…tuzunu ayarlayın.
Kaynadıktan sonra altını kısıp patatesler yumusayıncaya kadar pişirin…Sonra el blenderi ile pürüzsüz bir hale getirin,gerekirse su ilave edin..Servis etmeden önce isterseniz krema ekleyebelirsiniz
El blenderi olmayanlar tel süzgeçten geçirebilirler…

Açıkca söylemeliyim ki senelerdir bu yeşillikleri  görür ama her nedense bir türlü şu meşhur çorbasını yapmak  aklıma gelmezdi….Bunun sebebide sanıyorum bu bitki ile ilgili hiç bir şeyi yememiş olmam.
Son günlerde aldığım bir çok dergide bir sürü tarif ile karşılaştîm ve  manavlarda da  şu sıralar bolca  önüme çıkınca,  bir demet almak artık farz oldu… Eve gelip hemen bitr tarif araştırması yapip denedim.
Sarımsak tadı oldukça yoğun..Ayrıca aralarında çıkan çiçek tomurcuklarınıda hatta açmış ciçeklerin bile yendiğini öğrendim.Almanya da çorbası cok meşhur,bunun yanı sıra pestosu veya dip olarak ta kullanılan sosu yapılıyor.Ayrica salata olarakta yeniyor.
Hemen ufak bir araştırma yapmayı da ihmal etmedim…
Bu yapraklarin diğer bir adı da "ayı sarımsağı"Almancasıda bu manaya geliyor…Sarımsak,soğan familyasindan…Adını ise ayıların ormanda bu otlari kış uykusundan uyanınca kanlarını ve midelerini temizlemeleri icin bol bol yemelerinden almış…Tabiki tıpta da mide ve bagirsak rahatsızlıklarında kullanılıyor.Diğer bilgiler için burayı tıklayın..
Zehirli mayıs çiçeğine (inci çiçeği) çok benzediğinden ormanda toplamak isteyenlerin  çok dikkat etmesi gerekiyormuş..
bärlauch

8 yorum:

Eya dedi ki...

Ben cok severim bu bitkiyi arkadasim. Salatada ama en cok da cacik yaparim, cok lezzetli oluyor. Corbasi hic aklima gelmemeisti, denemek lazim. Ellerine saglik...

Cafe cgtanes dedi ki...

Çok şanslısınız...Almanya'da bir çok değişik bitki almanız olanaklı.Bizde malesef her istediğimizi bulamıyoruz.Yaban havuçu çok seviyorum ama Türkiye'de yok.Ayı sarımsağınıda ilk defa sayende duydum.Resimden çok lezzetli bir çorbaya benziyor.Almanya'ya gelmek kısmet olursa artık senin tarifini orada denemek nasip olur heralde,ama ablma tavsiye edeceğim en azından oda bilgilensin ve yapsın.Sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Cacik olayi hosuma gitti Zehracim…kesin yapmayilim...

sare dedi ki...

Yabanı sarımsağın bir başka çeşidi Çukurova'da bolca var biz bu bitkiye körmen diyoruz ve nefis d börek yapıyoruz.
Çorbası süper bir fikir, bulduğumda mutlaka deneceğim.
Ellerinize sağlık.
Sıcak Adana'dan sevgiler...

sihirlirloklava dedi ki...

çok güzel bir tarifmiş..ama ben de hiç denemedim..ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Hiç rastlamadığım bir bitki. Çiçekleri ne kadar güzel öyle..

perilersofrasi dedi ki...

Iyi hatirlattin Serapcigim, yillardir yememistim, bende alayim bari :)

Pasta sarayim dedi ki...

Ben de ilk tanisanlardanim,otu böyle güzelse corbasi da nefis oluR::ellerine saglik Serap'cigim...