10.8.14

ERIKLI TURTA


erikli turtaERIKLI TURTA

Malzemeler:

150 g un
125 g çekilmis fındık veya fıstık veya kaju veyahutta badem
125 g şeker +2 kaşık şeker
1 yumurta
125 g tereyağı
500 g erik
1 vanilya şekeri

Yapılışı:

Un,şeker ve çekilmis fındık içlerini karıştırın.Yumurta ve tereyağını ekleyip toparlanmasını sağlayın…Strec folyaya sarıp buzdolabında yarım saat bekletin..

Erikleri çekirdeklerinden ayırın..1 tanesi hariç diğerlerini ince ince  dilimleyin..

Buzdolabından  çıkan hamuru yaklaşık 28 cm çapında açıp yağlanmış tepsiye veya yağlı kağıt  yayılmış tepsiye koyup dilimlenmiş erikleri dizin…Hamuru kenarlarından biraz ice dogru katlayın..

200 dereceli fırında 15-20 dakika pişirmeye bırakın.

Diğer tarafta 1 eriği blender ile püre haline getirin 3 kaşık şeker, 2 kaşık su ile yaklasık 5 dakika reçel kıvamına gelinceye kadar pişirin.

Pişen turtayı fırından çıkarıp bu sosu eriklerin üzerine yayın ve vanilya şekerini serpin..10 dakika daha pişirin..

Fırından çıktıktan sonra kenarlarına pudra şekeri serpin..

Ben badem ve kaju karışımını kullandım.

Püf noktası
Hamuru elinize yapışmadan kolayca açabilmek için strec folyadan yararlanın..Bunun için folyayı hamurun üzerine koyup merdane yardımı ile kolayca açabilirsiniz..
Ben yağlı kağıdı pişireceğim kalıp büyüklügünde kesip hamuru bu kağıdın üzerinde açtım. Sonrada bu kağıtla birlikte kalıba aktardım.

Serap diyorki…..
Farklı bir sunum için,fırından çıkardıktan sonra  biraz ılınmasını bekleyip dilimleyin ve her dilimin üzerine bir top vanilyali dondurma eşliğinde de ikram edebilirsiniz..


2 yorum:

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
Çay Kazanı

minikmini dedi ki...

görüntü muhteşem,tadı da enfes olmalı,ellerinize sağlık,sevgiler :)