11.12.07

Patatesli yaprak sarmasi

patatesli yaprak sarma

Bir etkinlik daha geldi catti.Bende sizler icin degisik bir zeytinyagli hazirladim.Yalanci bir yaprak sarmasi-patates,sogan ve pirinc ile yapilan hepsi cigden hazirlanan kolay mi kolay bir tarif buyrun...
Veee kimse patatesli oldugunu anlamiyor.Aaaaa az kalsin unutuyordum! Etkinlik sahibi SICAK PAYLASIMLAR dan Aysel'e bu konu icin tesekkür ediyor kolay gelsin diyorum.

Patetesli yaprak sarmasi "YALANCI SARMA"
Malzemeler
1,5 su bardagi pirinc
2 sogan
3 tane patates
1 cay bardagi zeytinyagi
1 corba kasigi kuru nane
1 cay kasigi karabiber
yeteri kadar tuz
1 corba kasigi seker
1 limon suyu
250-300 g yaprak
Yapilisi
Soganlar dogranir-patatesler rendelenir-pirinc ,nane,seker,tuz, karabiber ve yagin yarisi karistirilir.
Hazirlanan harc yapraklara sarilir.Tencereye yagin diger yarisi,limon suyu ve üstünü örtecek kadar su eklenip.Suyu kaynadiktan sonra kisik ateste yarim saat pisirilir.
Pazi ve karalahanayla da güzel oluyor.

26 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Sarmalar kalem gibi incecik sarilmis,patetesli sarmayi hic duymamistim,tadi eminim nefis olmustur elinize saglik

Adsız dedi ki...

Mmmmmm,offff Serapcığım gecenin bu
saatinde açmaz olaydım.Hakkın yok
ama bunu yapmaya,nasıl karnım aç ve
tam benim kalemim.Ellerine sağlık
canım.
Özlem Su

BİZİM EVİN MUTFAĞI dedi ki...

Serap Hanım çok teşekkürler ne kadar değişik bir sarma olmuş bu. Patatesli harç yapmak hiç aklıma gelmezdi. Elinize sağlık Sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Özlemcigim insanin karni ac olunca yemek sayfalarinda dolasmak bir hayli zor oluyor.

Ayselcigim patatesli oldugu anlasilmiyor.Benim kolayima geldigi icin cokca yaparim.

SOFRAM dedi ki...

Ellerinize sağlık, güzel değişik bir sarma olmuş, pataesli hiç yemedim ama mutlaka tadı da çok güzeldir, afiyetler olsun, sevgiler...

Disalce dedi ki...

nefis bir tarif....

yaprak sarmasını zaten sevmeyen yoktur...ee patatesde sevildiğine göre ...bayıldım...

ellerine sağlık....
disal.blogcu

Adsız dedi ki...

merhaba
of of of mis gibi valla
ellerine saglik, patatesli hiçs yemedim ama degisik ve leziz olsa gerek
kalem gibi olmus
sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

vallahi ilk defa duydum patatesli sarmayı merak ettim doğrusu denemek lazım ellerine sağlık hoşçakal öptüm

Adsız dedi ki...

Amanın demek istiyorum :))))

Nefis görünüyor sarmalar. ellerinize sağlık.

Patates koymak ne hoş bir fikir. ben de denemek istedim.

ellerinize sağlık

sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Serap'cığım,daha
önce hiç pateteslisini yememiştim.
Denemezsem aklım kalır.
Sevgiler,Nil Gürgen

Melek* dedi ki...

elleriniz sağlık eminim tadıda güzeldir

bir dilim bir tutam dedi ki...

*Sofram,
*Disal,
*Kelebekli saniyeler,
*Melekcigim,
*Zerrin,
*Nil,
*M.Akin
yorumlariniz icin hepinize ayri ayri tesekkür ve sevgilerimi yolluyorum.

kedi dedi ki...

İlk kez duydum herkes gibi:)
Eminim güzeldir.

Ben dolmanın sarmaın her türlüsünü çok severim çook.
Annem hep derdi"Taşı doldursam onu da yiyeceksin":)

Gönül dedi ki...

vayyyyyyyyyy sarmaaaaaaaaaa hemde patateslimi hiç yemedimmm bakıyım tadına önce......mmmmhhh harika olmuş ellerine sağlık bebişim...sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Serap'cığım çok değişik ve senin
yaratımın bir lezzet...Patatesli
püre yemeğinin kalanlarını ilk
fırsatta değerlendireceğim.
Sevgiler,
Pınar Tugsavul

Adsız dedi ki...

Serap'cigim,
Ellerine saglik cok guzel gozukuyo,
bende yapicam.Bu arada buyuk kizim
okuldan mezun oldu,onu bari kayaga
Uludaga gonderim diyorum:)
Sana ve aileye iyi hafta sonlari
canim.
Fatma (Canada)

Beyza dedi ki...

Serap´cim patetesli sarma hic yemedim. Cok degisik geldi. Kimbilir tadi ne kadar güzeldir. Ellerine saglik :)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Serap,
Harikasın, yine değişik ama lezzet
bakımından tahmin edebiliyorum çok
leziz bir dolma.Ahhh ahh senin eşin
ne kadar şanslı bir insan.

Unuttuğum bir yorumunda,Kadıköy'de
bir sahil kahvesinde çok oturmak
istediğini yazmıştın.Yanında kimin
olmasını isterdin?Bana sakın Ferhat
Göçer deme:)Kim,kim??Biraz özelmi
oldu,cevaplamasan da kabulumdür.
İyi hafta sonu geçirmen dileklerim
ile Sevgiler,Güler Şentürk

bir dilim bir tutam dedi ki...

*Sevgili Pinar'cigim püreden olurmu bilmiyorum ama püreyi baska türlü degerlendirebilirsin.Icine kasar peyniri ve yumurta sarisi ve baharat ekleyip kizartirsan hos patates köfteleri yaparsin.

* Sevgili Fatma kizini kutluyorum.Uludaga yollaman da ona güzel bir hediye olur.Biz gecen sene oradaydik.Hayatimda ilk defa kayaga gittim.
Bir arkadasim bana kayagi yaz tatilini degismem derdi de abartili bulurdum.Cok hakliymis...

*Beyza'cigim tadi hic degisik degil.Hatta kimse patatesli oldugunu anlamiyor.

* Sevgili Güler'cigim esim cok sansli oldugunu herzaman söyler.Ayrica kadiköyde bir kafede kiminle oturursun sorusuna tabiki sevdigim biri yanimda olursa sevinirim.Bu esim,kizlarim veya kuzenim olur.Hatta sende olulabilirsin.Bu vesile ile tanisirdik.

Tijen dedi ki...

Aman tanrım neler yapılmış böyle. Ne de güzel sunulmuş hem de. Ellerine sağlık sevgili Serap!

reality dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Merhaba,sarmalar harika görünüyor,ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

Sweet blog, I had not noticed birdilimbirtutam.blogspot.com earlier during my searches!
Continue the great work!

Adsız dedi ki...

Hi there

Thanks for writing this blog, loved reading it

Adsız dedi ki...

Good point, though sometimes it's hard to arrive to definite conclusions

Adsız dedi ki...

Fantastic blog, seems to be looking brilliant. If you need to notice it class on-line unfortunately, you’re want to improve url links.