23.3.10

KUZU KURABIYE

                            4_400x300

KUZUCUK KURABIYE
Malzemeler:(9 kuzu icin)
1 yumurta
50 g seker
100 g tereyagi
125 g Un
 yarim cay kasigi tarcin
Kulaklari ve bacaklari icin
18 badem-soyulmus
18 kisa kesilmis tarcin kabuklari
ayrica postu icin
250 g pudra sekeri
bir kac damla limon suyu
Yapilisi:
1) yumurtayi sarisi,seker,tereyagi,tarcin ve unu karistirin.Hamuru strec folyoya sarin ve buzdolabinda yarim saat bekletin.
2)Unlu bir zeminde hamuru 5 mm kalinliginda acin.
3)Gövdesi icin 8 cm capinda (su bardagi agzi) 9 daire kesin.
4Kafasi icin  3 cm capinda(sise kapagi) 9 daire daha kesin
5)Yagli kagit yayilmis tepsiye Büyük daireleri koyun,üst tarafina kafalari yerlestirin.Kafa kenarlarina kulak olacak sekilde bademleri yerlestirin.
6) son olarak tarcin cubuklarini bacak olacak sekildi hamura hafifce batirin.
7)200 dereceli firinda yaklasik 10 dakika pisirin.
8) pudra sekeri ,yumurta beyazi ve biri iki damla limon suyunundan bir glasür hazirlayin.
9)Daha sonra bunu  bir posete koyup ucunu minicik kesin.Sogumus kurabiyelere daireler cizerek sikin.
10) Glasürün birazini kahverengi boya ile boyayip göz ve burun yapin.
Boya yoksa bir parca cikolatayi eritip göz ve burun yapabilirsiniz.
Serap diyorki...Pudra sekeri ile yapilan post cok tatli gelirse firca yardimi ile ince bir tabaka sürüp hindistan cevizide serpebilirsiniz.

Bu kurabiye tarifi ile TUZ BIBER Dergisinin "Kurabiye" etkinligine katiliyorum
.

41 yorum:

Unknown dedi ki...

Serapcım kuzucuklar çok şeker elle rine sağlık öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik cok seker bunlar yimeye kiyamassiniz.

Unknown dedi ki...

Canimmm... Cok sirin olmus kuzucuklarin.... Ellerine saglik arkadasim... SEvgilerle cok öptüm...

Saglıklımutfak dedi ki...

Yaratıcılığına hayranım canım . çok güzel gözüküyor. eline sağlık

umutluhayat dedi ki...

bahar geldi kuzucuklar çıktı.çok şirin olmuş.ellerinize sağlık

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

çok şeker olmuş ellerinize sağlık
sevgilerimle,

kalpkurabiye dedi ki...

AMA BUNLAR ÇOK GÜZEL SERAP HANIMM YAAAAAAAA HARİKASINIZZZ..... YALNIZ BİR SORUN VAR BEN TARİF ETTİĞİNİZ GLASÜRÜ YAPIYORUM AMA OLMUYOR YANİ PEMBEYAZ KALMIYOR ÇILDIRIYORUM OZAMANNNN ÇOK DENEDİM AMA OLMADI:( NE YAPABİLİRİMM..?? BU KURABİYECİYE BR YARDIM EDERMİSİNİZ:))

bir dilim bir tutam dedi ki...

Denizcim aslinda pudra sekeri ve yumurta beyazi ile bembeyaz bir glasür oluyor.Sende neden beyaz olmuyor anlamis degilim...ben renk konusunda bir sorun yasamadim.Sadece yumurta beyazini kokusundan dolayi pek tercih etmiyorum.O zamanda sadece limon suyu kullaniyorum

çeşnici Handan dedi ki...

Çok şeker olmuşlar. Ellerinize sağlık

BIR TERAZININ GUNLUGU dedi ki...

Cok sirinler,ellerinize saglik,benimkiler bunlari görse yemez oynamaya calisirlar herhalde!

Bende koyun kalibi var,ama hic glasür yapmadim koyun icin,sadece göz falan...Mutalaka yapmaliyim,cok sevdim...

Görüsmek dilegiyle,iyi günler...

Unknown dedi ki...

Çoook şirin olmuşlar. Biblo gibi insan yemeye kıyamaz bu kuzucukları.

Hülya dedi ki...

Çok şirin olmuşlar ellerine sağlık

Emel Kurt dedi ki...

selam cok cici kurabiyeler.insan yemege kiyamaz bunlari,ellerine saglik,sevgiler.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Görüntü harika !
Aklınıza sağlık elleriniz dert görmesin..
Afiyetler olsun bereketi ile..

Sevgiler..

gulsev dedi ki...

Senin kurabiyelerini beğeniyorum da; daha önce hazırladığın şu çam ağacı ve kuzucuk kurabiyeler harikaaaa...
Ellerine sağlık.

Gönülünce dedi ki...

Çok şirin olmuşlar bunlar yenmeye kıyılmaz herhalde...ellerinize sağlık...
Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Serap'cigim,

Ellerine saglik, harika gorunuyor.

Bir de birsey sorabilirmiyim? Fotograflari nasil boyle buyuk ayarliyorsun, ben de ki en buyuk hali, benim blogumda ki gibi. Seninkiler cok guzel gorunuyorlar.
Simdiden cok tesekkur ederim :))

Guzel bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aybikecigim sayfana sorun ile ilgili yorum biraktim....

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

çok şirin olmuşlar ellerıne sağlık canım:)ye benı dıyor:)sevgıler

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Merhaba ablacim,
Ellerine saglik,pek sirin olmuslar,çok tatlilar...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Serap'cim,
gercekten yazacak birsey bulamiyorum:)) Mükemmel, harika, kusursuz ne desem azdir bu sirinler icin. Simdi tamda Ostern tatili icinde cok güzel bir fikir olmus, cocuklar bayilacaklardir mutlaka, umarim bir zaman dilimi yaratipta bunlarin aynisindan bende yapabilirim.

En son yesillikler üzerindeki fotoya da bayildim, kurbanlik gibi sira sira dizilmis zavallilar:))

Selamlar ve kocaman öptüm.

keskinli dedi ki...

serapcim insan kiyip yiymez bile vallahi süper özellikle otlarin icine yerlestirmissin ya bayildim ellerine saglik sevgiler canim...

Fatma Tekin dedi ki...

Merhabalar kuzucuklarınız çok tatlı görünüyorlar, ellerinize sağlık.Tatlı kuzucukları yemeye kıyamaz insan.Ayrıca ziyaretiniz için teşekkür edrim yine beklerrim.Sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Ay Serap'cığım ben bu kuzuları kuzu soyadlı yeğenimin oğluşuna yapayım bakalım ne diyecek.. kuzular çok harika olmuşlar..Ellerine sağlk canım ya, görüşmek üzere sağlıkla kal..

mandalincikmazi dedi ki...

Amanda aman
pek güzeller yaaaa :))
bayıldım ellerine sağlık canım çok ama çok harika harikasın....

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Gördüğüm en şeker kurabiyeler:)..Ama ben bu kuzucuklara kıyıp da yiyem kiii:).
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...
aslı

Kırmızı Mutfak dedi ki...

Süperler süper!! Yine yapmışsınız yapacağınızı Serap hanımcım :))

nuralp dedi ki...

SİTENİZEDE TARİFLERİNİZEDE BAYILDIM. TAM BENLİK HEM EVDE OLAN MALZEMELER, HEMDE ORJİNAL TARİFLER... HARİKASINIZ... İZLEMEYE ALDIM. DENEMEK İSTEDİĞİM ÇOK TARİFİNİZ VAR... AMA KUZULARINIZ ÇOK TATLIII...

SEVGİLER...

durutarifler dedi ki...

Var ya muhteşem olmuşlar. Bu kadar mı şeker şeyler olur. Bayıldım bayıldım. Harıkasın
Ellerine sağlık.

FİLİZ'CE dedi ki...

böyle güzellikleride sizden beklerim zaten..ellerinize sağlık.sevgilerimle..

Tijen dedi ki...

Kulaklarını yerim ben o kuzucukların!!! Tam şirine olmuş bunlar. Maya'cığım görse hemen bir taneyi mideciğine indirmişti çoktan.

sevimin sayfasi dedi ki...

ben bu kuzucuklari yerim yerim nekadar seker olmuslar böyle yaaaa
ellerine saglik canim arkadasim benim

Yaren dedi ki...

Ay cok güzelleeer,co sirin olmuslar.Ben bunlari yiyememki, kiyamazdim .Ellerine saglik canim cok harikalar ,cok hosuma gittiler.Afiyet olsun,sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Canim desene aksama pitzza var Benim esim pitzacida calisti frayburkta kaliyorduk ozamanlar sosunu bu sekil hazirlarsan rercekten enfes oluyor pitza huttaki pitzanin aynisi size afiyetler olsun simdiden sevgiler öptüm.

Atike Momini Ziya dedi ki...

baharın elmesiyle otlanan şirin kuzuları görünce dayanamayıp seyre geldim :). iyiki de gelmişim. bloğunuzu gezmekten keyif aldım. ellerinize,fikrinize sağlık... bundan sonra da güzel liklerde görüşmek dileği ile sevgiler..

peynir hösmelimi dedi ki...

Ay nekadar tatli bu kuzucuklar:))
Ellerine saglik canim.
Sevgilerle.

lezzettabağı dedi ki...

Canım arkadaşım,ben yine geldim,fakat bu kez blogumda sana bir sürprizim var :)

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Ben bunları yiyemem yahu çok masum bakıyorlar! :))
Ellerine sağlık!

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Serap'cığım,
Yine harikalar yaratmışsın. Ne kadar şirin bu kuzucuklar. İnsan bunları yemeye kıyamaz ki.
Ellerine, emeklerine sağlık.
Sevgilerimle,

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık,
bu kuzucuklar hem nefis, hemde çok şirin olmuşlar.

Bulbulunyeri dedi ki...

Nasıl da şirin olmuşlar. Yeğenlerim görseler bunlara bayılırlar.
Sevgiyle kalın.