29.3.10

Kekik salamura

kekik salamura

Babamda degisik tadlara en az benim kadar merakli...Bunu da  bir restoranda yedikten cok begendigini ve muhakkak yapmamizi söyledi….Pazardan taze kekik alip  hazirladik....Yapimi cok kolay sadece bir kac dakika...

KEKIK SALAMURA
 Gerekli malzemer  taze kekik(saplarinin fazla sert olmamasina özen gösterin)
tuz, limon suyu ve zeytinyagi...
Kekikleri  bol tuzlu suda makarna haslar gibi haslayin ,kalin saplarinin yumusamasindan  emin olduktan sonra sonra hemen soguk suya atin.Daha sonra suyunu iyice süzüp bir tabaga alin ve üzerine zeytinyagi ve limonsuyu gezdirin...
Salata olarak veya  et ve köftenin yaninda cok hos oluyor...

22 yorum:

Hülya dedi ki...

Gaziantepli bir arkadaşımda yemiştim.
Yapılışı da çok kolaymış gerçekten.
Sevgiler

nohut oda dedi ki...

hımm ben kurutulmuş kekiği cok severim buda sız hoş diyorsanız oyledır emınım..

Saglıklımutfak dedi ki...

selam canım . ben taze kekik zamanı bunu mutlaka yaparım enfes dir. eline sağlık

Unknown dedi ki...

Serabim bu harika bir sey olmus... Benim balkonumda bir saksi taze kekik var ve ben cok az kullaniyordum onu... Kekiksever bir aile olarak bu tarifi mutlaka deneyecegim... Ellerine, babaciginin da tavsiyesine saglik diyorum... Sevgilerimle öpüyorum....

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bu aralar pazarda çok görüyorum alıp yapmalı.Eline sağlık.

Kırmızı Mutfak dedi ki...

Serap hn Antakya'da çok yapılır salamura kekik, çeşit çeşit de salatası yapılır; sarımsaklı, peynirli vb aklınıza ne gelirse. Adana'ya yakın oldugundan Antakya'ya gittiğimizde alma şansımız da oluyor, ama olmayanlar için bu tarif çok iyi olmuş, çok güzel bir lezzet çünkü, ellerinize sağlık...

Naile dedi ki...

geçtiğimiz haftasonu yedim ben de ilk olarak ve çok sevdim. Kahvaltıya çok yakıştırdım bir de tabii zeytinin yanına.

sevimin sayfasi dedi ki...

bende taze kekik cok kulanirim, tazesi yemeklere daha güzel tat ve koku veriyor...
ellerine saglik canim
bu arada pastani yaptinmi, cok merak ediyorum... nezaman yayinliyacaksin???

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevimcim pastanin resmini cektim ama yayinlamaya degermi bilemiyorum....Seninkiler yanin kalir bilemiyorum
Bir ara yayinlarim artik....

kalpkurabiye dedi ki...

serap hanımm kekik enn sevdiğim şeydir.. tazesini ne güzel toplardık kastamonuda miss kokusu geldi sayenizde bana:))

emelce yemek dedi ki...

mis gibi kokmustur,ben de deneyecegim mutlaka eline saglik

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik canim degisik bir tat.
Sevgilerle.

hunerlieller dedi ki...

degişik bir tarif..hiç denemedim.ama kekik etyemeklerine çok yakışıyor.ellerine saglık.sevgiler

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim merhaba,

Hiç tadmadigim bir lezzet ama eminim ki tadi güzeldir...eger bulursam insallah denerim,ellerine saglik sicacik sevgiler.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Serap'cim,
buradan öncelikle gecen hafta gösterdigin güzel incelik icin tekrar cok tesekkür ediyorum.
Aramanla beni cok ama cok mutlu ettin gercekten!

Kekiki et yemeklerine cok yakistiririm ama tazesini hic kendim alip denemedim, burdaki marketlerde de bulunuyor arada sirada saksi icine dikilmisleri ama sanirim hic biri TR'nin ki gibi güzel bir aromaya sahip degildir, sen bu konuda sanslisin arkadasim.

Icinde hele limon ve zeytinyagi varsa eminim ki cok güzel birsey ortaya cikmistir, ellerine saglik diyorum.

Sevgilerime ve kocaman öptüm.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Serap'cığım,
Eti, tavuğu kekiksiz hiç düşünemem ama böyle bir lezzeti daha önce hiç görmemiştim.
Bu şekilde yenebiliyor olması beni daha da şaşırttı. Taze kekik bulduğumda alıp hemen deneyeceğim.
Harikasınız vallahi. daha neler öğreneceğim sizlerden kimbilir.
Ellerine sağlık.
Çok sevgiler,

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. harika bir tarif.. ilk fırsatta denemek isterim. evdekiler buna bayılacaklar eminim:)
sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

YE# 54 ŞIMARTAN MEYVELİ TATLAR ETKİNLİĞİ ' ne ev sahibeliği yapıyor ve
1-30 NİSAN 2010 Tarihleri arasında katılımlarınızı bekliyorumm..


Kıpır kıpır, sımsıcak, aşk dolu, mis kokulu bu güzell bahar günlerinde tümm can dostlarımı etkinliğimi şenlendirmek üzere davet ediyorum..


Blogu olan arkadaşlar, blogunuzun ismini, tarifinizin adını ve linkini,
Blogunuz yoksa isminizi ,tarifinizin adını, fotosunu ve yaşadığınız şehiri dnz.gns.37@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz..

keskinli dedi ki...

burda türkiyedeki gibi tazesini bulamayiz ama bazen oluyor arada saksida yani degisik olmus canim yapmak lazim bulabilirsek ...

canim quarkini tariflerden vazgecemiyorum ben ne yapayim
Türkiye icinde hep bir alternatif veriyorum ama denemek isteyen olursa diye

sirada yine quarkli bir tarif vardi az erteledim...:))

sevgiler canim öptüm...

nurgülün dünyası dedi ki...

Selamün Aleyküm Kardeşim.

İki dua vardır ki, reddedilmez; o dua edenlerle Allah

arasında bir perde yoktur; Biri, zulüm gören kişinin duası öbürü de

mü’mininkardeşine gıyabında ettiği dua.” Dualarda unutulmamak dileğiyle.

.CumaMız Mübrekolsun.

Allaha Emanet olun

aysegul dedi ki...

selamun aleykum serap ablacık......
bı geldın pir geldın,kayboldun :DDD

ellerın saglık becerıklı hanım :P
beklerız efenım.........

sevgılerrr

nanekokusu dedi ki...

evet bizim akdeniz bitkisi hele şimdi baharda bizim yörede dağlarda, pazarlarda çok ben salatasını daha değişik yaparım blogumda var daha önce yayınlamıştım hatayda lokantalarda mutlaka meze diye tabakta gelir ellerine sağlık güzel olmuş afiyet olsun