31.10.07

Örtülü bademli,elmali kek

Agacimizin elmalarini hala bitiremedik.Bundan dolayi bol bol elmali tarifler yayinlamaktayim.
Bu tarif Alman'larin meshur elmali keki...














ÖRTÜLÜ ELMALI VE BADEMLI KEK
Hamuru icin malzemeler:
375 g un-1 yumurta-175 g seker-1 limon rendesi-200 g tereyagi-bir tutam tuz
Ici icin malzemeler:
1 kg eksi elma-1 limon suyu-75 g badem unu-50 g badem(parcalanmis) -75 g kuru üzüm-100 g seker
1/2 tatli kasigi tarcin-2-3 yemek kasigi ekmek unu
Üzeri icin:
60 g pudra sekeri-1 kasik limon suyu-50 g dilim badem
Yapilisi:
1)un,tereyagi,seker,yumurta,limon kabugu,ve tuz karistirilip hamur haline getirilir.2 saat buzdolabinda bekletilir.
2)Elmalar soyulup cekirdekleri alinir ince ince dogranir.Badem unu,parcalanmis badem,limon suyu,elmalar,tarcin ve seker bir kapta karistirilir.
3)Hamurun 3 de ikisi 34 cm capina gelinceye kadar inceltilir.Varsa kelepceli ve yaglanmis kaba(26 cm capinda) kenarlari yukari gelecek sekilde yerlestirilir.Catal ile bir kac yerinden delinirve elmek unu serpilir.
4)Elmali karisim bu hamurun icine dökülüp hamur kenarlari hafifce iceriye kivrilir.
5)Kalan hamur kalip genisliginde acilip elmalarin üzerine kapak olacak sekilde yerlestirilir.Biraz elle bastirilir(yirtilacak olursa mühim degil,yama yapilir)
6)200 dereceli firinda yaklasik 50 dakika pisirilir.
7)Pudra sekeri, 1 yemek kasigi limon suyu karistirilir (sert olursa bir kac damla ilik su eklenir).Kekin üzerine bu karisim dökülür ve kurumadan dilimlenmis ve kavrulmus bademler kenarlarina yapistirilir.






33 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

offfff ne kadar iştah açıcı bir manzara bakmayın ben baklava yaptım ama inan bana bu senin tartı tercih ederim yapmasını severim baklavanın ama pek yemem ağır gelir şerbetli tatlılar daha çok kek ve pasta türleri bana hitap eder harika bir tarif bayıldım elleine sağlk canım iyigeceler dilerim hoşçakal

Adsız dedi ki...

Serap'cığım ağustos sonunda mayhoş
elma kekini denemiştim,sonuç mükemmeldi.Bunuda deneyeceğim.
Sevgiler,Pınar Atabek

Adsız dedi ki...

selam
kek çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım.elmayla yapılan herşeyi severim bende.
sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba serap,
sizin bahçe bütün yıl,taksit taksit
elma verecek gibi:)bizde sizin elmalı güzel tariflerinizi deneriz,
yukardaki gibi,ne güzel....
sevgiler,deniz bahriyeli

bir dilim bir tutam dedi ki...

Melek'cim serbetli tatlilardan bende uzak duruyorum.Illa ki pasta pasta...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Pinar'cim bir tarif te yolda.....

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Deniz;neredeeeeee taksit taksit elma????
Burada gecenlerde bir don oldu. Ondan önce elmalari topladik.Mutfakta tabakta beni bekliyorlar....

keskinli dedi ki...

selamlar...
harika olmus ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Öncelikle yeni blogunuz hayırlı olsun.Herzamanki gibi yine güzel
bir tarif,emeğine ellerine sağlık
canım.Sağlık ve Sevgiyle kalın..
Sibel Çankaya

Adsız dedi ki...

Sitenizin imajı çok içtenlikle ve
sevgiyle hazırlanmış.Tıpkı güzel
lezzetli tarifleriniz gibi.Elmalı
kekide ilk fırsatta deneyeceğim.
Sevgiler,Güler Anat

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sibel ziyaret ve yorumun icin tesekkürler...



Güler, elimden geldigi kadar birseyler yapiyorum....

ceyt dedi ki...

ellerine sağlık canım pasta mükemmel görünüyor.elmalı tarifleri bende çok severim.bu arada blogunda çok güzel hayırlı olsun.ekledim bundan sonra takipçinim :)
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Serapcığım yine güzel bir tarif,
kalori açısından da çok özel.
teşk.ler,Nil Gürgen

Adsız dedi ki...

Serap'cigim yasasin yarin haftasonu
ve ben kekini yapip,muzik dinleyecegim.Hep ben sana sarki
hediye ettim.Kekimizi yerken simdi
sen bana sevdigin bir sarki hediye
edermisin?Sukran,sukran,Fatma (Canada)

Aybike Ceylan dedi ki...

Serap'cigim,
Bu ne kadar guzel bir manzara, agzim sulanmadi desem yalan olur.
Ellerine saglik tekrar, guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Elma en sevdiğim kış meyvasıdır,
eh sizde de bol bol olunca işte
böyle güzel tarifler çıkıyor.Kalori
açısından da çok özel;cıvık cıvık
pastalardan uzak duruyorum,ağzıma
bile süremiyorum.İyi hafta sonu
diler,yeni tariflerinizi heyecanla
beklerim.Sevgi ve Selamlar...
Gülsen Yalçın

Adsız dedi ki...

Güzel bir kek tarifi,iyi hafta sonları dilerim canım.Hayal

meleginmarifetleri dedi ki...

serapcım ben uğradım iyipazarlar dilerim hoşçakal öptüm

DAMLA dedi ki...

İade-i ziyaretinizi bekleriz efendim...
Bu kadar baskıya can mı dayanır:))

reality dedi ki...

Çok güzel bir kek,tebrik ediyorum.
Esen kalın..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

slm adaşım:)
kek muhteşem görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

Adsız dedi ki...

Cok harika bir kek olmus,ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

AAAAAA DAMLA HANIM DÖNÜŞ YAPMIŞ,

ÇOOK SEVİNDİM.

SERAPCIĞIM İADE-İ ZİYARET YAPMAYIN.
bU KADAR ZAMAN SİZİ ZİYARET
ETMEDİ :)) SEVTAP

bir dilim bir tutam dedi ki...

DAMLA'M GERI DÖNMÜS !!!!!!!
Y A S A S I N

Tijen dedi ki...

Geçen gün ben de elmalı bir tart yedim, tadı damağımda kaldı resmen. Şimdi senin tarifini görünce bir dilim de bundan yiyesim geldi.

Adsız dedi ki...

Güzel bir siteniz var.Bu kek muşmula ilede yapılabilirmi?
Cüneyt,Ankara

bir dilim bir tutam dedi ki...

Cüneyt,hayatimda hic musmula yemedim desem dogru olur.Bu yüzden de bir fikrim yok...

Işıl dedi ki...

Merhaba

sayfanızı cok begendim.
Tarif çok ilginç mutlaka deneyeceğim.
Ellerinize sağlık..
Sevgiler

Işıl

Adsız dedi ki...

........ , . - . - , _ , .........
......... ) ` - . .> ' `( .........
........ / . . . .`\ . . \ ........
........ |. . . . . |. . .| .......
......... \ . . . ./ . ./ .........
........... `=(\ /.=` .............
............. `-;`.-' .............
............... `)| ... , .........
................ || _.-'| .........
............. ,_|| \_,/ ...........
....... , ..... \|| .' ............
....... |\ |\ ,. ||/ ..............
.... ,..\` | /|.,|Y\, .............
..... '-...'-._..\||/ .............
......... >_.-`Y| .................
.............. ,_|| ...............
................ \|| ..............
................. || ..............
................. || ..............
................. |/ ..............
HER HAYIR KAPISININ ANAHTARI BESMELE, BAŞLAYALIM BU GÜNE YÜCE ALLAH İSMİYLE, İHSAN KAPILARINI, SEN BİZE AÇ YARABBİ! ÜSTÜMÜZE BEREKET, MAĞFİRET SAÇ YARABBİ!. HAYIRLI CUMALAR.

Adsız dedi ki...

Serapcığım,kekin çok güzel olmuş
canım.Kuzen gelince tarif vermez
oldun...
İyi hafta sonu dilerim.Sağlıkla ve
neşeyle kal..Nihan Balıkcı

meleginmarifetleri dedi ki...

selam serapcım güzel sözlerin için çok teşekkür ederim canım sevgilerimle hoşçakal

bir dilim bir tutam dedi ki...

Nihan'cim dogru söylüyorsun.Son günlerde blogumla ilgilenemedim.Daha dogrusu blogta yayinlamaya deger degisik bir tarif yapmadim.Sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Nurla,Amin!ayrica bu güzel gül icin tesekkürler.