30.12.07

Pirasali Arnavut böregi


Sevgili blog arkadasim http://keskinlininmutfagi.blogcu.com/ beni PORSELEN DEMLIK CAY SAATLERI 8 etkinligine davet etti.Bende elimdeki pirasalari degerlendirmek adina etkinligin son günü de olsa cayi yaninda yenilebilecek bir Arnavut böregi hazirlayip kapisini caldim.

Pirasali Arnavut Böregi

Malzemeler:
1 kg pirasa
4 corba kasigi siviyag
2-3 corba kasigi süzme yogurt
tuz,karabiber,kirmizibiber
ayrica
3/4 su bardagi sivi yag
1,5 su bardagi su
2 yumurta
5 yufka
Yapilisi:
Pirasalar temizlenip yikandiktan sonra ince dogranip az yagda biraz kavrulur.Soguduktan sonra yogurt ,tuz,karabiber,kirmizi biber eklenir.
Ayri bir kapta yag,yumurta ve su cirpilir.(bir kepce üzeri icin ayrilir)
Yufkalar (3 tanesi)teker teker burusturularak aralarina bu sividan dökülüp tepsiye yerlestirilir.
Pirasalar yufkalarin üzerine yayilir ce ayni islem ile diger 2 yufkada tepsiye yayilir.
Kare dilimlere kesilir ayrilan yagli karisim üzerine dökülür ve 200 dereceli firinda üzeri kizarana kadar piser.

18 yorum:

keskinli dedi ki...

selamlar
BENI KIRMAYIP DAVETIMI KABUL EDIP,
BU GÜZEL TARIFI ETKINLIGIMIZE KAZANDIRDIGIN
ICIN COOOK TESEKKÜR EDERIM.
ELINE KOLUNA SAGLIK CANIMMMMM!!!

TARIFIN 151.SIRADA YERINI ALDI GELIP BAKA BILIRSIN SEVGILER

ayrica yeni yilini enicten dileklerimle kutlar hayirli seneler dilerim sevgiler

Gönül dedi ki...

Yaşamın kaynağı .Sevgi ise sevgi bir tutku, tutku bir amaç, amaç bir şeyleri birileriyle paylaşmaksa, paylaşmak dostluk, dostluk hatırlamaksa eğer hep aklımdasınız! Yeni yılda da dostluğumuzun daha da pekişmesi ve ebedi olması dileğimle;



2008 yılının sağlıkkk ,mutlulukkk,başarıı ve bol kazanç getirmesi dileğiyleee vatanımız ve TÜRK MİLLETİ içinnn hepimiz için neşe dolu yıllar diliyorum.......

börekte enfes olmuşşş ellerine sağlıkk canikom....

reality dedi ki...

Yeni Yılınızı Kutlar ,
Esenlikler Dilerim .

Aybike Ceylan dedi ki...

Yeni yilinizi kutluyor, daha nice guzel ve saglikli yillara hep birlikte diyorum.

Yeni yiliniz kutlu ve mutlu olsun.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Ayrica ellerine saglik, harika olmus...

bir dilim bir tutam dedi ki...

**Sevgili ikizlerinannesi yeni yil dileklerin icin tesekkürler.Bende senin yeni yilini kutluyor saglik ve esenlik diliyorum.

**eyvahyemekyandiocakbatti yeni yil temennilerin icin tesekkürler.


** Sevgili Müvit yeni yilin mutlu ,huzurlu ve sihhat icinde gecmesi dilegi ile...


** Aybike'cigim ailen ile sihhatli ve mutlu bir yeni yil diliyorum.Hersey gönlünce olsun.

Mutfak Havlusu dedi ki...

üf üf bunu biliyorum enfes bir lezzet.
böyle 1 dilim yeniyor sonra 2. dilim sonra sona kalan dilimler için kavgada edilebiliyor,hatta yeme onu çünkü gözüm var bile deniyor:))
şey tecrübeyle sabittirde:)))
ellerine sağlık,diyet hallerindeyim o yüzden dahada bir nefis şimdi bu güzelim nimet:)

bu arada böyle nefis bir sene tadında bir sene dilerim.

keskinli dedi ki...

Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice yıllara!

etkinlige katildigin icinde tekrar tesekkürler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Mutfakhavlusu,ayni dedigin gibi oluyor,isin birde ilginc yani evde pirasayi sevmezler ama
börekte olursa nedense yiyorlar.

Adsız dedi ki...

Serap'cığım biliyor muydun?..Serde
Arnavutluk var biraz.Nasıl yenmez bu güzel mama.İyi Yıllar.
Neşe Kutlutan

yemek dedi ki...

Ellerine sağlık, ününü çok duyduğum ama denemediğim bir tarif.
Hazır sen de yapmışken tarifi değerlendirip denemek gerek.
Sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Nese'cim senin de yeni yilin kutlu olsun.

Sevgili Lavantin pirasaya el sürmeyen ev halkina iste böyle pirasa yedirilir....

Adsız dedi ki...

Serap'cığım, Yeni Yılın Sana ve Tüm
Sevdiklerine Sağlık,Mutluluk,Huzur
getirmesini diliyorum.

Bu arada resmini blogtan kaldırmış-
sın.Belki bazı düşüncelerin var !!

Sevgiyle kal,Özlem Su

Adsız dedi ki...

canim merhaba, nasilsin umarim harika bir yilbasi gecesi geçirmisindir, tum dileklerin gerçeklesir insallah. Canim arnavut boregini hele ki pirasali biz çok yapariz annem orali oldugu için, muhtesem yapmissin valla, ellerine saglik, gorusmek uzere kendine iyi bak, optum.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Özlem,cim yeni yil dileklerin icin tesekkürler.Yeni yilin sana mutluluk ,sihhat getirmesi dilegi ile....
Evet resimi kaldirdim.
Evdeki tüm baskilara ve verilen örneklere dayanamayip resimi kaldirdim.SEVGILER

Adsız dedi ki...

Merhaba Canım,geçte olsa Yeni Yılın
ve Yeni Yaşın Kutlu Olsun.(bugünler
yaşgünün olduğunu tahmin ediyorum)

Ve bir demet 'begonvil' gönderdim,
ltf kabul et.Kızlarıda öpüyorum.
Pınar Tugsavul

Adsız dedi ki...

Merhaba Canım,Yeni Yılda bütün umut
ve mutluluklarının gerçekleşmesini
diliyorum.Pırasa yemeyen bebişler
için çok pratik bir alternatif
doğrusu:)Soğuk Alamanya'ya sımsıcak
Sevgiler gönderiyorum...
Gülsen Yalçın

bir dilim bir tutam dedi ki...

Pinar'cim bende senin yeni yilni kutluyor sevgilerimi yolluyorum.Ayrica begonviller icinde tesekkürler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Gülsen'cim simsicak sevgilerini aldim tesekkürler.