13.1.08

Yalanci fondü

Rahmetli babaannemin yine o güzel buluslarindan biri.
Cocuklar okuldan gelipte, yemekte hazir degilse, ezilmis beyazpeyniri biraz süt ile karistirip isitir ve kizlara catal kullanmadan ekmeyi bandirarak kendi elleri ile yedirmeye bayilirdi.
Bugün de evde kizlarin damak tadina uygun! bir yemek olmayinca
"anne bize peynir eritirmisin?"ricalarina yapilan bu peynir eritme isini bloga koymayi düsündüm adinida "yalanci fondü" koydum bakalim begenecekmisiniz?
Beyaz peynir ve ekmeyi sevmeyen var mi?????

YALANCI FONDÜ
Malzemeler:
Beyaz peynir-süt-yumurta-kekik
Yapilisi:
Bir tavada beyaz peynir catal ile ezilir.Üzerine süt eklenir ve kisik ateste topaklar eriyene kadar ezilir.Indirmeye yakin bir yumurta kirilip cirpilir.Bir tasim kaynatilir.Hepsi bu kadar......
Arzu edenler icine kekikte koyabilir.Pul biber de cok yakisiyor.
Ölcü veremiyorum:kivami göz karari ,eger ince olursa beyaz peynir yok kati olursa süt ekleyerek kivamini düzeltebilirsiniz

18 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

waaay serap bende peynir ve ekmek olduktan sonra hiç bir şey aramayanlardanım yeterki ekmeğimi almasın kimse ne et ne başka bişey istemem bide paynir oooh paşalar gibi yerim ellerine sağlık pek harika olmuş canım

Adsız dedi ki...

Gerçekten nefis bir fikir...

ben de pek severim..

mutlaka yapmalı bir sabah kahvaltıya...

çok teşekkürler fikir için.

sevgiler.
www.misssgibi.com

İlker Ergin dedi ki...

merhaba,fondüyü çok severim.Eminim yalancısıda çok lezzetlidir.Ellerinize sağlık.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Yalancı fond çok güzel olmuş Serap,
Sevgi
Müvit

bir dilim bir tutam dedi ki...

Valla Melek'cim aynen ben de öyle...

Zerrin simdiden afiyet olsun.


Ilker umarim beyazpeynirle yapilanini da seversin.

Müvit tesekkürler.selamlar.

Baharcicegi dedi ki...

Pateslede oluyor,alman arkadasta görmüstüm eminim peynirliside nefis oluyordur.Elinize saglik

Eya dedi ki...

Serapcığım,

süper bir fikir. HArika lezzetlidir eminim.Ellerine sağlık.

Zehra

bir dilim bir tutam dedi ki...

Zehra ziyaretin ve yorum icin tesekkürler.

Baharcicegi Patatesle nasil oluyor merak ettim.Haslanmis Patatesler mi peynire batiriliyor???Degisik geldi.Sevgiler

adigenisehilal dedi ki...

demekki torun torba sahibi olduktan sonra bu yemek favori yemekler listesinin başına oturuyormuş:)))... benim annem de yeğenime sütlü peynirli yumrtalı bu yemekten bol bol yedirir... son derece besleyici, faydalı ve lezzetli... daha ne olsun ki... ellerine sağlık:))

Adsız dedi ki...

Serap,görüyorum görmezden geliyorum
ve duyuyorum duymazdan geliyorum.
Birkaç kg fazlam var da::))
Yapma ama bu güzel kalorili şeyleri
ve öpüyorum.
Özlem Su

Adsız dedi ki...

Serap'cığım beyaz peynirin üstüne
yumurta sarısı koyarak fırına
veririm ben.Fena olmaz.Seninki de
çok hoş,ellerine sağlık.
Gülsen Yalçın

bir dilim bir tutam dedi ki...

:::Adigenisehilal dogru söylüyorsun.Bazen eski yemeklerde moda oluveriyor..

:::Özlemcim bu sadece kalsiyum,kalsiyum!!!Kilo yapmiyor......

:::Gülsencim seninki de fena fikir degilmis hani...

Adsız dedi ki...

Ben hiç görmedim bu yemeği.Artık bir kez yapıp yemek şart.Bu yaşa kadar cahil kalmışım desenize.Ellerinize sağlık.Adı da pek esprili.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, cok nefis gorunuyor.Degisik birsey olmus Serap, denemk lazim.

Sevgiler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

:::Aybikecigim tesekkürler.

:::Cevver adini ben koydum da onun icin degisik gelmistir.Ayrica cahil kaldim filan deme!herkesin ögrencegi bir seyler vardir.Ve bu ölene kadarda sürecek bende hergün yeni degisik birseyler ögreniyorum.
Ve sunu söyleyebilirimki eger bir gün yeni bir sey ögrenmemissem o günü kayip ilan ediyorum....Sevgilerimi yolladim.

Gönül dedi ki...

hımmm ne yedim ne gördüm...denermiyim elbette denerim...:)9 ellerine sağlık..sevgilerimle

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik, fondu'yu çok severim peynirin soyle erimesi harika oluyor, ben daha farkli yapiyorum ama bu sekil de çok guzel bayildim, çok iyi bir fikir, optum.

yemek dedi ki...

Serap' ne ilginç bir tarif! daha önce duymamıştım ama kulağa hoş gelen damağada hoş gelir eminim.:)
En kısa zamanda denerim inşallah.
Sevgiler...