5.3.08

Süt soslu firinlanmis yumurta

Kizkardesimde seneler önce hediye gelen ama birgün bile kapagini acmayan kalin bir Almanca "YUMURTA YEMEK KITABI"var. Maalesef kendisinin yumurta kokusuna karsi asiri bir duyarliligi oldugu icinde bu kitaptan hic yararlanmadi.Ben ise ne zaman ona gitsem kitap hep gözüme batar.Gecenlerde bu kitabi bana ödünc vermesini istedim.Ve tariflere göz attim.Tatlisindan tuzlusuna yüzlerce tarif var.Hosuma gidenlerden birtanesini hemen hazirladim.Ve bugünden itibaren bir kategori daha aciyorum!
"Yumurtali yemekler"

SÜT SOSLU FIRINLANMIS YUMURTA
Malzemeler:
4 haslanmis yumurta
1 sogan
1 kasik un
1 bardak sicak süt
biraz siviyag
tuz,karabiber-arzu edilirse sarimsak.Biraz parmesan rendesi-yahutta kasar
Yapilisi:
Rendelenmis soganlar siviyagda biraz kavrulur.Un eklenir kavrulmaya devam edilir.Sicak süt katilip karistirilir.Tuz,karabiber (sarimsak )serpilir.
Yumurtalar dilimlenir.Firina dayanikli kaba dizilir.Sosu dökülüp peynir serpilir.Peynirler eriyinceye kadar firinlanir.
Yaninda beyaz ekmekle servis yapilir.

18 yorum:

Disalce dedi ki...

hımm çok değişik bir lezzete benziyor...biz yumurtayı severek yiyoruz...

bu tarifte arşivimize girsin bakalım.....

nefis olacağını düşünüyorum....

ellerine sağlık....

Adsız dedi ki...

Günaydın..Çok hoş bir tarif..Elinize sağlık..

uygarimizlahayat dedi ki...

Ne kadar farklı bir tarif, ellerine sağlık, denemek de yarar var...

Aynur dedi ki...

Ilginc bir tarif

ellerine saglik

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

www.ayyachat.blogspot.com

Adsız dedi ki...

günaydın;
serapcığım aferin valla.işte böyle yeni yeni şeyler öğret bize:))hiç görmediğimiz bişey bu tarif.soğanın çok yakıştığını biliyorum.sarımdsakta öyle.kenara yazalım bu tarifi de..sevgilerimle.
sebilay.

Adsız dedi ki...

Serapcigim,
Asagi yukari ayni yastayiz.Burda
yumurtanin bizim yasimizdakilere çok zararli oldugu soyleniyor.
Gazli iceceklerle yumarta bizim
eve girmez.Haber verim istedim.
Obligato,obligato...paylasim icin
yinede...
Fatma (Canada)

Gönül dedi ki...

ay ben yumurta manyağıyım valla bi oturuşta 5 yumurtayı haşlayıp yediğim oldu:)))) ellerine sağlık bayşağ değişik olmuş deneyim bende...sevgilerimle öpüyorum

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Disalcim yumurtali tariflerin devami gelecek.....

Yasaminkiyisindan ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler.


Ugurböcügüm;

Aynurcum;
iste bende farkli tarifleri deneyip sizinle paylasiyorum...

Sebilay dedigim gibi
güzel ve degisik tatlar buldugum zaman, hemen üzerine atliyorum...

Fatmacim gazli icecek konusunda sana katiliyorum.Bizde tüketmeyiz..Yumurtaya gelince iste haftada bir defa pazar kahvaltisinda sofraya geliyor...Kanadaya sevgiler

Gönülcüm bak bu tarifi kesinlikle begeneceksin.Bu arada sayfandaki hazir yufkadan lahmacunun muhtesem!!!

Aybike Ceylan dedi ki...

Degisik bir tad olmus Serap'cigim, ellerine saglik.

Sevgiler ve guzel bir gun dileklerimle.

Eya dedi ki...

Serapcığım...bende yumurtayı kokusundan dolayı dikkatli tüketenlerdenim ama bu tarife bayıldım.Hele pazar kahvaltıları için çok değişik bir tarif bence.Ellerine sağlık arkadaşım. Bu arada mailini aldım,en kısa zamanda sana döneceğim.Sevgiler

zehra

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Ben de kardeşin gibi yumurta kokusuna pek dayanamam ama yumurta sever anneme denemeliyim bu tarifini:)))

Ellerine seğlık canım,

Sıcacık sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aybikecigim güzel dileklerin icin tesekkürler....


Zehracim haber verirsen sevinirim.

Rapunzelim yorum icin tesekkürler...

Adsız dedi ki...

himmm çok degisik bir tarif ama çok lezzetli oldugu belli eline saglik canim, tarifi not ettim denemek isterim ama tadini çok merak ettim, guzel bir aksam dilerim sevgiler.

yemek dedi ki...

Serap, sen bu kitaba devam et lütfen, zira çok ilginç bir tarif. Sayen de bizde yararlanalım.:) En kısa zamanda deneyeceğim inşallah.
Selamlar...

Adsız dedi ki...

Serap'cığım yine harika bir pizza döktürmüşşün,ellerine sağlık olsun.Yufkasını tutturacağımı bilsem bende yaparım,daha önce hamurla çok boğuştum bir türlü olmadı.Bende hazır yufkaylamı denesem düşüncesi beynimi çok yoruyor.Ellerine sağlık canım.

Nil Gürgen

neseersoy dedi ki...

Selammm,
Arkadaşım bu gerçekten çok ilginç bir tarif ve bu akşam abimler yemeğe gelecek mutlaka deneyeceğim ve yarın da kendi sayfamda tabiki senin adını vererek yayınlayacağım.
Değişik yumurtalı yemek tariflerini bekliyorum:)
Kadınlar günümüz kutlu olsun,
Neşe

bir dilim bir tutam dedi ki...

Nese'cim bende senin kadinlar gününü kutluyor,aksama kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

Bayıldım bu tarife. Az önce yapıp afiyetle yedik..

canım serap çok teşekkür ederim tarif için.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com