7.3.08

Papagan pasta

Bu keki genelikle iki renkte yani kakaolu ve sade olarak yaparim.Bir dergide böyle renk renk görünce dayanamayip hazirladim.Nasil olmus???
PAPAGAN PASTA


MALZEMELER:
6 yumurta
300 g seker
paket vanilya sekeri
150 ml ilik su
300 ml sivi yag
350 un
1 paket kabartma tozu
gida boyalari-kirmizi-yesil-sari
Üzeri icin:
150 gr kayisi receli
600 ml krema ve jelatin
YAPILISI:
Yumurtalar köpürene kadar cirpilir.Vanilya sekeri ve seker eklenerek 2 dakika daha cirpilir.Ilik su sivi yag eklenir ve cirpilmaya devam edilir.Un kabartma tozuile karistirilip elenerek yumurtali karisima eklenir.Hamur üc parcaya ayrilir ve gida boyasi ile istenilen renge gelinceye kadar renklendirilir.28 cm capinda kek kalibi yaglanir-Ben kagit kullaniyorum-
Bir renk hamurdan üc kasik alinip kalibin tam ortasina birakilir.Diger renk de bunun tam ortasina birakilir.Bu islem hamurlar bitene kadar devam eder.(Ben her hamura ayri kasik kullaniyorum)
170 dereceli firinda yaklasik 50 dakika pisirilir.(Kürdan testi yapin)
Krema jelatinin üzerindeki tarife göre cirpilir.(ben bitkisel jelatin kullandim).Pasta ortadan ikiye ayrilir arasina 3/2 krema sürülür.Diger yarisi ters cevrilerek kapatilir.
Kayisi receli kücük bir kapta hafif isitilir ve süzgecten gecirilir.Pastanin üzerine birkasik yardimi ile dikatlice sürülür.Kalan krema ile kenarlari kapatilir.

22 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Tek kelime ile harika olmuş.Ellerine sağlık

mutlu haftasonları

Disalce dedi ki...

bu güzel pastaya her isim uyar....

gökkuşağıda çok yakıştı dimi..

ellerine sağlık canım..nefis bir görüntü....

Adsız dedi ki...

pastan harika gözüküyor.bugün benim doğum günüm inşallah bana böyle bir pasta ile süpriz yapılır.yada iş başa düşer.

NiNo dedi ki...

harika olmus canim ellerine saglik

Adsız dedi ki...

canim harika bir pasta ellerine saglik tek kelimeyle muhtesem bayildim valla tarifini aldim renkler çok guzel harika inan sevgiler ve hayrli cumalar dilerim canim

bir dilim bir tutam dedi ki...

Dilekcim tesekkürler.Bende sana güzel bir hafta sonu diliyorum.

sevgili Disal gökkusagi ismi gercektende uygun olurdu.Yanliz bir iki yerde de gördüm bu pastayi ve isimleri Palyoco veya papagan idi bende degistermeyim hadi dedim....

Mutfaktanbahar yorumun icin tesekkürler.Insallah sanada güzel bir dogum günü hediyesi ve sürpriz bir pasta gelir.Bu arada dogum gününü kutluyor Berlinden sevgilerimi yolluyorum.


Ninocum ugradigin ve yorum biraktigin icin tessekkürler.

Huriyecim hosuna gittigine sevindim.yapinca bana bir haber ver...

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim pastan harika olmus
renga renk icim acildi
bir dilim aliyorum ve kactiiiim
ellerine saglik canim

pelince dedi ki...

Ellerine sağlık,bence müthiş olmuş...
O kadar renkli ve güzel gözüküyorki çocuklar bayılır gerçekten...

Sevgiler

DAMLA dedi ki...

Heyyyy...
bu kremalı pastayı evde kim yedi bakiiiim?...
Kaloriler kime gitti?...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevimcim afiyet olsun.....


Pelincim cocuklar renkli herseye bayiliyorlar.Hatta cocuklara yapilirsa krema bile konmayip sadece kek olarak daha iyi olur saniyorum...

Damlam walla 3kisiydik 3 dilim yiyebildik.(Malum bir kutlamamiz vardi.....)Geriside hediye edildi.....

Unknown dedi ki...

canim papagan pastana bayildim rengarenk ve de cok leziz olmus ellerine saglik canim 8 mart dunya kadinlar gununu kutlarim kucak dolusus sevgiler.

Adsız dedi ki...

Waaaaauuww süper bir papağan şekerim.Bende dün ne yaptım bil bakalım Serap.Senin çıtır
kurabiyelerinden...Sonra ne oldu bil bakalım....Ne olacak benim sahtekar kedim yarısını yememişmi...
Kan gibi kıpkırmızı ciğeri dururken bir anlık boş anımda sen götür yarısını.Amaan sağlık olsun,mart
geldi iyice azdı diskocu azgın dişi şımarık sahtekar.:)

Dikkat et senin papağınıda Sultan
kapmasın!!
Öpüldünüz canım
Özlem Su

Feyza Fidan dedi ki...

Serapcım, muhteşem bir görüntü, ne denilebilir ki başka..Ellerin dert görmesin canım benim,
Öpüyorum seni...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Özgül'cüm ben de senin kadinlar gününü kutluyor Berlinden sevgilerimi yolluyorum.

Özlemcim,dikkat etmememe zaten gerek yok kedilerimiz hic öyle evde yapilan birseye uzanmiyorlar.Ara sira erken bir seyler vermek istiyoruz ama nafile.Cins kedi iste....


Feyza'cim yorum icin tesekkürler..

Adsız dedi ki...

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN iyi hafta sonlari dilerim sevgiler

www.kelebeklisaniyeler.blogcu.com

keskinli dedi ki...

selam canim
bende kekini yapmistim ama cok degisik malzemelerden ellerine saglik enfes olmus tek kelime süper ötesi sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Serapcım çok beğendim ben bu keki süper olmuş bence ellerine sağlık canım öpüyorum baaay

Unknown dedi ki...

valla okadar lezzetli duruyorki ağzım sulandı :(( benim için buralara uğramak hata sanırım yoksa diyetimi bozucam :))

Adsız dedi ki...

ayy çok güzel olmuş canım elelrıne saglık renkler harika

bir dilim bir tutam dedi ki...

Huriye'cim bende senin kadinlar gününü kutluyorum..

Ayse'cim ugradigin icin tesekkürler...

Melek'cim yorum icin tesekkürler....

Arzu'cum hosgeldin.Ama sen yinede ara sira ugra beklerim....

Zuhal'cim renkler gercekten güzel bilhassa yaparken bu renklerle ugrasmak cok hos.....

İLKAY dedi ki...

Sevgili Serap çok şirin bir pasta olmuş...ellerine sağlık...
Adana'dan sevgiler,
İlkay

Aybike Ceylan dedi ki...

Ben bunu cooook begendim, ellerine saglik.