16.4.08

Pata-ton" DILARA"



Bu leziz tonbalik kremali patatesler, gecenlerde esimle uzun bir yolculuk sonrasi , eve gec vakitte döndügümüzde kizim Dilaranin bize hazirladigi müthis bir lezzet. Bu patatesleri bize salata esliginde ikram etti. Bir anda yorgunlugumuzu unuttuk.Tarifi nereden aldigini sordugumda;
Biraz kitaptan esinlendigini biraz kafadan birseyler uydurdugunu söyleyince,o gece bizden 10 üzerinden 10 puan aldi.
Bu muhtesem tadi en kisa zamanda tekrar bize yapmasinin sözünü aldiktan sonra dinlenmeye cekildik.

Iste bu patatesinin tonbaliga olan askinin tarifi:

PATA-TON "Dilara"
Malzemeler:
3-4 kutu ton baligi
3-4 kasik Yogurt-süzme olursa daha iyi
2 dis Sarimsak
bir demet maydonoz
1 limon suyu (fazlada olabilir)
Biraz zeytinyagi
Patates
Tuz,karabiber,kekik,kirmizitoz biber,zeytinyagi
Parmesan
Yapilisi:
Patatesler kabuklari ile iyice yikanir ve haslanir.Pistikten sonra bir kapta hazirlanan zeytinyagi, kekik,tuz,karabiber ve kirmizi biber karisimindan olan bu sosa bulanir.Bir firin tepsisine yayilip biraz firinlanir.




Ton baligi,ezilmis sarimsak ve maydonoz el blenderi ile iyice püre haline getirilir.Yogurt eklenir,zeytinyagi ve limon suyu ile tatlandirilir.

Patatesler firindan cikinca ister ortasini yararak ister ortadan ayirarak ton balikli sos ile hazirlanip parmesan serpilir.

Arzu edilirse patatesler haslanmadan folyoya sarilip direk firina verilir.

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar,ellerine saglik.Sevgiler.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Kızının ellerine sağlık, ve tabii yaratıcılığına da:)) Damak tadı çok gelişmiş olmalı....

Sımsıcak sevgiler...

ayşegül mutfakta dedi ki...

ooooo bunlar nefis olmuşlar
ben bunları mutlakaa denerim arkedeşş!

Adsız dedi ki...

Kizinin ellerine saglik Serabim masallah boyle becerikli eee kimden tabii ki annesinden, çok guzel yaa bayildim, tebrik ederim hos fikir ve 10 puan verdiginize gore lezzetide harika, opuyorum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik kizinin, nefis gorunuyorlar.Bakalim benimkiler de buyuyup boyle seyler yapacaklar mi?

Sevgilerimi gonderiyorum.

Eya dedi ki...

Desene Serapcığım..arkadan bir rakip geliyor sana...hatta bence boynuz kulağı geçer misali...ellerine sağlık sevgili Dilara'nın,tebrikler...

sevgilerimle

zehra

Adsız dedi ki...

Serapcığım kızın iyi pişmiş senin yanında anlaşılan:))Aferin..tebrik ediyorum.Değme ustalara taş çıkartır gibi de süsleme yapmış hem de.ellerine sağlık diyorum gözlerinden öpüyorum.sevgilerimle.
sebilay.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Senemcim lezzet gercektende müthisti,


Rapunzel sicak sevgiler icin tesekküler,


Aysegül firinlanmis patatesi kim sevmezki eh birde ton baligi!!,

Huriyecim eh iste bir seyler kapabiliyorlarsa ne mutlu bana,

Aybike'cim zaman su gibi akiyor.Büyük kiz 26 yasinda nezaman büyüdü anlamadim?
Seninkilerde bir bakmissin kocaman olmuslar....


Zehracim aynen öyle...Ben onlara evde pek is yemek yaptirmam veya söyle diyelim birakmam....Ama yanliz kaldiklarinda beni de herzaman sasirtirlar....


Sebilay'cim yorumun icin tesekkürler....Sevgiler

Semra Altay dedi ki...

Selam,
Kızının ellerine sağlık.
Sanırım marifet konusunda annesine çekmiş.
Sevgiler.

Selcen Şenocak dedi ki...

Merhabalar,

Biz yani Selcen ve Evren bir etkinlik hazırlamaya karar verdik. Karar verdik vermesine ama bir yandan da bizi bir telaş aldı ne yapalım diye. İstedik ki etkinliğimiz hem herkesin yüzünde bir tebessüm oluştursun hem de gönüllerimizi küçük hediylerle biribirine bağlasın. Sonunda karar verdik, yaklaşan anneler gününü de düşünerek ANNELER GÜNÜ & KALPTEN GELEN GÜZELLİKLER etkinliğini başlattık.

Katılmak isteyen blogcu arkadaşlar
annelergunu.kalptengelen@gmail.com’ a ad, soyad, blog adresleri ve hediyelerinin gelmesini istedikleri adreslerinin yazılı olduğu bir mail atacaklar ve 10 Mayıs’ta yapılacak kura sonucunda birbiri ile eşleşenleri biz 11 Mayıs’ta mail ile bilgilendireceğiz böylece herkes sadece kime hediye alacağını öğrenmiş olacak. Ancak hediyeniz geldiğinde kimden geldiğini öğrenebileceksiniz. Hediyeleriniz elinize ulaştığında da bloğunuzdan yayınlayacaksınız. Eee bu arada annelerin, anne adaylarının ve geleceğin annelerinin de anneler gününü kutlamış olacağız. İsterseniz yurt dışından isterseniz yurt içinden nereden olursa olsun etkinliğimiz herkese açık. İstediğiniz her şeyi hediye edebilirsiniz kendi ördüğünüz bir şal, yaptığınız bir reçel, bulunduğunuz yere ait yöresel bir şey, pastacılık malzemeleri, kitap vs vs vs… Hepinizi bekliyoruz.


Son Katılma Tarihi: 10 Mayıs 2008
Hediyeyi Ulaştırma Tarihi: 10 Haziran 2008
Hediyelerinizi Bloglarınızda Bizlerle Paylaşma Tarihi: 12 Haziran 2008

Adsız dedi ki...

Serap'cigim,Dilara nede guzel bir isim.ismi gibide yaratici guzel bir kizin var.Pata-Ton benzeri bisileri bende yapiyorum,ama bu tarifide deneyecegim,zira cok lezzetli oldugu malzemelerden belli oluyo.Bunu yapan hukukcu buyuk kizinmi kucugumu?Benim erkek cocugum olsaydi Dilarayi alirdim seninlede dunur olurduk.Kizina bu hafta sonu icin-engelbert'in 'spanish eyes' sarkisini hediye ettim.Hepinize Kanadadan kucak dolusu sevgiler..
Fatma

bir dilim bir tutam dedi ki...

Semra'cim yorum icin tesekkürler,

Fatmacim Dilara büyük kizim.
Vallahi birilerinle dünür olmayi bende istiyorum ama daha cooook bekleyecegim gibi geliyor.Zira bizim kizim daha evlenmeye hic mi hic niyeti yok...

Adsız dedi ki...

müthişşşş olmuş...

Kızınızın hamaratlığı size çekmiş sanırım.. :)

kızınızın ellerine sağlık.

sıcacık sevgiler.

http://www.misssgibi.com

DAMLA dedi ki...

Güzel kızımın güzel yemeği!...Ellerine sağlık:)
Yaaa Serap, ben çok özledim Dilara'yı...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Damlam atla gel.....diyecegim biraz ayip olacak...biz mi gelsek ne????