21.5.08

Rokoko

ROKOKO



Pastami desem,dondurmami desem ,tatli mi desem,hepsinin karisimi bisey!
ayrica evde yumusamis biskuvileri degerlendirmek icin hos lezzet.
Rokoko
Malzemeler:
2 paket toz krem santi
1 su bardagi bardak süt
Yarim su bardagi seker
2 yumurta
10-15 biskuvi,1 elma,1 armut,biraz ceviz ici,biraz kuru üzüm
Yapilisi:
Toz krem santi 1 bardak süt ile katilasana cirpilir.
Yarim bardak seker yumurta ile cirpilir.
Elma ve armut minik minik dogranir.
Kuru üzüm(cok sert ise biraz sicak suda bekletin)kirilmis biskuviler ve ceviz ici eklenir.Yumurtali sekerli karisim ve santi yukaridaki malzemelere eklenir.
Istediginiz bir kaba koyup en az 4 saat buzlukta bekletilir.
kabi strec folyo ile kaplarsaniz cikarmasi daha da kolay olur.
cikolatali sos icin:
4 yemek kasigi kakao,8 yemek kasigi seker,2 yemek kasigi un,1,5 su bardagi su ile karistirilip hafif ateste kivami gelene kadar pisirilir.Indirince 1 paket vanilya sekeri eklenir.

Servis yapmadan bir süre önce kabindan cikartip dilimleyin ve cikolatali sos ile servis yapin.
Ister donmus bir sekilde ister cözüldükten sonra tatli gibi ikram ediliyor.
Arzu ettiginiz meyvalarla da yapabilirsiniz. -ben frenk üzümü de kullandim.
Not:
Orjinal tarifinde cikolata sosu yok! Onun yerine santiye 3 kasik kakao ekleniyor.Ama ben meyvelerin gözükmesini istedigimden beyaz birakiyorum ve sos ile ikram ediyorum.

Ayrica tüm bir kalibin yerine ufak muffin kaliplarina yerlestirirseniz tek kisilik hos bir sunumda olur.
Rokokoyu pek fazla yapmamamin nedeni malum kaloriler!!!!!
Ama Almanya'da yeni bir ürün cikti.Rama'nin bitkisel krem santisi.Bu digerine (hayvansal)nazaran bitkisel yag ve süt ile hazirlanmis.Ayni krem santi gibi cirpiliyor.Ve kalorisi de cok düsük.Hal böyle olunca da gönül rahatligi ile yeniyor.....

16 yorum:

Adsız dedi ki...

ne dersen de canim hepisi kabulumuz:))cunku nefis bir goruntu
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

meleginmarifetleri dedi ki...

SERAPCIM ELLERİNE SAĞLIK HARİKA BİR TATLI OLMUŞ.
SEVGİLERİMLE ÖPTÜM BAY

Adsız dedi ki...

Canim merhaba,

Ne kadar hos ve degisik bir tarif,ellerine saglik.

Sevgiyle kal,

Adsız dedi ki...

Cok nefis olmus, ellerine saglik. Sevgiler.

Feyza Fidan dedi ki...

Amanin Serapcımmm süper olmuş bu tatlııı..Tam yaz aylarına birebir, enfes görünüyorrr...
Ellerine sağlık canımcım,
Öpüyorum seni..

elma şekeri dedi ki...

Ellerine saglik nefis görünüyor..

sarımutfak-hande dedi ki...

pratik ve güzel olmuş eline sağlık bu sıcaklarda ne güzel gider değilmi
sevgilerimle
öptüm

pelince dedi ki...

İsmi önemli değil,şekli, ve lezzeti önemli.O da tam not aldı bile:)
Ellerine sağlık..
SEvgiler..

Adsız dedi ki...

Canımcin herzamanki gibi harika bir
tat;iyi hafta sonları dilerim.
Neşe Kutlutan

Esradan dedi ki...

ellerine sağlık ,arkadaşıma SEVGİLER
www.esradan.blogspot.com

Semra Altay dedi ki...

Selam,
Nefissss olmuş.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Harrrikkaa gözüküyor,
çook hoş bir tarif,
iyi haftalar dilerim.
Özlem Su

Adsız dedi ki...

Serap hanim,
siteniz gayet guzel, zaman zaman bakiyorum ben de.Rokoko ise gercekten cok ic cekici :) ellerinize saglik. Ancak sormak istedigim bisey var ki cig yumurta.. Cig yumurtanin saglikli olmadigini hepimiz biliyoruz. Acaba yumurtasiz yapsak ayni tadi yakalayabilir miyiz, ne dersiniz ?? Tekrar ellerinize saglik diyorum. Tulay

bir dilim bir tutam dedi ki...

TÜLAY HANIM YORUMUNUZ ICIN TESEKKÜRLER.
YUMURTA SORUSUNA GELINCE:TABIKI YUMURTASIZ YAPABILIRSINIZ. BEN SADECE ORJINAL TARIFINDE OLDUGU GIBI VERDIM.
SEVGILER

Aybike Ceylan dedi ki...

Serap'cigim ,
Harika olmus harika. Ellerine sgalik.

Sevgiler, guzel bir gun diliyorum.

keskinli dedi ki...

selam canim adi ne olursa olsun lezzeti önemli sekildede görüldügü gibi enfes bir sey olmusa benzer
ellerine saglik canim sevgiler