29.5.08

Peynirli pide



PEYNIRLI PIDE

Malzemeler:

500 g un

1 paket maya

1 bardak süt

1 cay bardagi sivi yag

tuz

Alabildigi kadar su

Ici icin:

500 g peynir 1 demet maydonoz veya dereotu

1 yumurta

Yapilisi:

Unu bir kaba bosaltin,ortasini kücük bir havuz seklinde acin.Actiniz bu bosluga elinizde parcaladiginiz mayayi koyun üzerine (maya kapanacak kadar) ilik su dökün.Bir tane de kesme seker atmayi unutmayin.

Sonra yanlardan aldiginiz bir avuc kadar unu bu suyun üzerine iyice örtecek gibi serpin. Un catladigi an mayasi gelmis demektir.Diger malzemeleri de katarak yogurun ve hamurun kabarmasi icin ilik bir yerde bekletin.

Ben hamuru hep böyle mayalarim.

Hamuru bezelere bölün (ben 6 beze yaptim).5 dakika daha dinlendirin.Daha sonra merdane yardimi ile uzun uzun acin.Firin tepsisine dizin(ben ikiser ikiser pisirdim).

Dogranmis maydonoz,ufalanmis peynir ve 1 yumurtayi karistirin.

Bu karisimi pidelerin üzerine bölüstürün.Kenarlarin 1 cm ice dogru kapatin ve biraz bastirin.

10 dakika daha tepside mayalandirin.200 ° dereceli firinda kizarana kadar pisirin.

Firindan cikinca kenarlarina tereyagi sürmeyi de unutmayin!

Nasil olsa tereyagi aklandi!!!!

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Canim pide sahane gozukuyo,himmm,ellerine saglik,opuyorum. Sevgiyle kal,

meleginmarifetleri dedi ki...

OFF SERAPCIM ELLERİNE SAĞLIK SÜPER OLMUŞ.SEVGİLER ÖPTÜM BAY

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Eeeeee, benim karnım da açken olacak iş mi bu:))) Şaka bir yana, pide normalde pek sevmem ama böyle enfesss yapılmışını bulmuşken de yerim:)) Demek ki ilk fırsatta yapılacak:))

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler.....

elma şekeri dedi ki...

Hmm muhtesem görünüyor.Ellerinize saglik.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Serapcim bende pideli seyleri cok severim.Su anda 2.5 kilo fazlam var,simdi yeni rejime basladım.Bu aralar sebze meyva yiyorum.Dogrusunu istersen resimdeki pide agzimi sulandirdi, ellerine saglik olsun
canim.Bu aralar sen ne yapiyorsun?Dilara ise girdimi yoksa hukuk masterimi yapiyor?Kucuk kizimiz hangi meslegi istiyor.Komsularinla sabah kahvesi iciyomusun,anlatsana biraz...Kuzen Almanyaya geldimi?annen iyimi?rahatsizligi gectimi?Cesmeye bu yaz gelecekmisin.Aileye guzel saglikli gunler diler,
asagidaki sarkiyi size gönderiyorum.
Fatma (Canada)

http://www.nasibbitar.net/italian/19.html

bir dilim bir tutam dedi ki...

Fatmacim hepimiz cok iyiyiz.Allah kismet ederse yazin Cesme`de olacagiz.Dilara staja basladi.Ufakligin ise daha belirlenmis bir meslek istegi yok.
Tesekkürler iyigünler!

banu kırmızıgül dedi ki...

canım bu nefis pide yenmezmi hemde peynirli ellerine sağlık sevglerimle..