1.5.08

Salata"IMPARATOR"

                            salata

Bu da nasil bir salata diye sormayin?Sezar salata ,sef salata olur da imparator niye olmasin!
Yillaaaaaaar önce Gülriz Sururi'nin televizyondaki yemek programindan aldigim bu tarifin adini maalasef hatirliyamadigimdan, iceriginin zengin olusundan da yola cikarak bu adi uygun gördüm.
Bu arada bari Sevil'in düzenledigi en güzel salata yarismasi da bu salata ile katiliyim dedim.Buyrun!
IMPARATOR SALATA
Malzemeler:
1 tavuk gögsü
1 cay bardagi ceviz ici
1 kase beyaz lahana
1 elma
1 ufak marul yada aysberg
1 cay bardagi üzüm
biraz kapari
biraz cekirdekleri alinmis siyah zeytin
bir ufak parca taze kereviz
Közlenmis kirmizi biber
tuz,karabiber,kirmizibiber
sosu icin:
3-4 kasigi mayonez
2 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi hardal
1/2 limon suyu
Yapilisi:
*Tavuk eti zar seklinde dogranir ve cok az bir yag ile tavada kizarana kadar pisirilir.Tuz ,karabiber ve kirmizibiber eklenir.
*Tavuk etleri bir tabaga alinir ve tavaya cevizler konulur onlarda biraz kavrulur.
*Lahana,kereviz,,marul zar büyüklügünde dogranir.
*Tavuk eti ,cevizler,kapari,zeytin,kuru üzüm ,dogranmis elma,lahana ,marul ve kereviz karistirilir.
*Mayonez,hardal ,seker,limonsuyundan akici bir sos hazirlanir.Arzu ederseniz yogurtta ekleyebilirsiniz.
*Ister tabaga salatayi koyup üzerine sosu dökerek ....
*Ister salatayi sos ile önceden karistirip ta servis yapabilrsiniz.Üzerine dilimlenmis köz biberle süsleyebilirsiniz.

Bu muhtesem,malzemeden zengin salata yazin hafif bir seyler yemek isteyenler icinde ideal....
Ayni zamandada doyurucu oldugundan tek basina da yenen güzel bir lezzet......

10 yorum:

ayşegül mutfakta dedi ki...

gerçekten imparatorlara layık bişey olmuş tek başına bile yeterince doyurucu canım eline sağlık!

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, cok istah acici duruyor, hele asagida ki kokostar...

Guzel bir gun diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Sevgili Serap
Öncelikle yorumun için teşekkürler. Böylece seni tanıma fırsatı buldum. Bloguna iyice bir bakındım. Çok farklı tarifler var. Ablamda senin gibi bir gurbetçi Stutgart (yazılışını bilemiyorum okuduğum gibi yazdım) da yaşıyor. İmrataor salata hakikaten bir imparator olmuş. içinde yok yok. Ellerine sağlık..Sev giler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aysegül'cüm aynen dedigin gibi doyurucu ve müthis lezzetli.....

Aybike'cim biraz telaseliyim ama insallah günüm güzel olacak......

Aysecigim ugradigin ve yorum biraktigin icin tesekkürler.......

made in funda dedi ki...

imparatorlara layık olmuş gerçekten.enfes bir şey.ellerine sağlık.tebrikler...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Mmmmm, çok güzel görünüyor, bu salatada yok yok :) Bol malzemeli salataları çok severim, ellerine sağlık.. Sevgiler..

Gönül dedi ki...

of of of bu nasıl bir salata böyle harika valla ....elciklerine sağlık öpüyorum sevgilerimle

Serpil dedi ki...

süper görünüyor canım ellerine sağlık. adınıda iyi bulmuşsusn banada beklerim...bye

Adsız dedi ki...

serabım, enfes olmuş...

Adıda kendide :)

ellerine sağlık hayatım..

Yaz mevsiminde en çok tüketilen salata bizim evde.. ideal bir etkinlik olmuş.

sevgiler.
www.misssgibi.com

Feyza Fidan dedi ki...

Amaninnn Serapçım süper ötesi bir salata buu..Hakkaten adının layığını veriyor içindekilerle..
Ellerin dert görmesin canımcım,
Öpüyorum seni...