28.10.08

Cikolatali meyva şişleri

cikolata sisleriBu ayki etkinlik sahibi Neslihanin cikolata fabrikasi .Konu ise CIKOLATA ve MEYVA.
Son günlerde dagitilan bol ödüllü günlerin ardindan gelen ve Türkiye'deki yasayan arkadaslarimizin bloglarinin kapanmasi gercekten cok üzücü oldu.
Umarim yasanan bu tatsizliga rahmen hos bir etkinlik olur.

CIKOLATALI MEYVA SISLERI
Malzemeler:
Cikolata -ben aci cikolata kullandim-
meyva(Muz,üzüm,Cilek,Ananas)
Arzuya göre findik,fistik vs.
Cöpşiş
Yapilisi:
Cikolata benmari usulu eritilir.Meyvalar şişe dikkatlice takilir.Meyvalarin yikandiktan sonra muhakkak kuru olmasina dikkat edin,aksi halde cikolata yapismaz.Sişler cikalataya batirilir ve iyice süzülmesi icin biraz bekletilir.Cikolataya kapli bu sisler büyükce bir patatese batirilip donmasi beklenir.Iyice donduktan sonra arzu ederseniz beyaz cikolatayi eritip bir poset yardimi ile ince süsler yapabilirsiniz.
cikolata 005
Ayrica istenirse donmadan önce findik ,fistik veya pasta süslemek icin minik konfettilerede banabilir.
( birgün televizyonda cikalata kapli biskuvitlerin yapiminda, üzerindeki fazla olan cikalatalarin akmasi icin bir nevi fön makinasi gibi birseyin altindan gectigini görmüstüm.Aynisini evde bende fön makinasi ile uyguladim.Böylelikle hem fazla cikolata akip gitti hemde üst düzeyi pürüzsüz oldu.)
Sonra bu şişlerin iyice donmasi icin birkac büyük patatese saplayin.

Ikram ederken şişleri bir ananasa saplayin ve tepside getirin.Ananasa alternatif olarak büyükce bir patatesi folyo ile kaplayin ve sisleri buna batirin.......
AFIYET OLSUN

27 yorum:

Adsız dedi ki...

süper olmuşlar..ellerine sağlık

zeynep dedi ki...

herşey harika görünüyor vallahi ahh şu çikolatalara hastayız değilmi:)) ellerinize sağlık zaten iştah açıcılar dahada güzel görünmüş marifetlerinizle ..sevgiler

Adsız dedi ki...

harikasın..harika..
buna şapka çıkartılır.
Neşe Kutlutan

Adsız dedi ki...

ayyy canimmm ya sen nasil guzel birsey yayinlamisin oyle
valla elimi uzatip alasim geldi:))
harika otesi gorunuyorlar
ellerine saglik
birgunde senin
CAFFE-LATTE-CHEESE CAKE denemek istiyorum
bakalim nezaman kismet olacak:))harika gorunuyor


www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canım sen naaaptın yahu..

Bitirdin beni.

benmari eridim burada :)))

enfes görünüyorlar. ellerine sağlık harikasın.

sıcacık sevgiler buradan oralara..

Eya dedi ki...

Offfff Seraaaaap....ben Weinachtsmarkt' a gittiğimde en severek yediğim şey çikolatalı meyve...süper,ellerine sağlık
sevgiler

zehra

bir dilim bir tutam dedi ki...

Zehracim bende ilk defa yaptim ve kizim "anne ayni Weinachtsmarkt'aki gibi olmus"dedi.....Bizim cok hosumuza gitti ve aci cikolata sayesinde o gün bol bol meyva yedik diyebilirim.

Zerrin'cim yorumun icin tesekkürler.

Nurcan ugradigin icin tesekkürler.Berlinden sevgiler....

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeller ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Nereden de bulursun bu harikaları,
ellerine sağlık canım.
Pınar Tugsavul

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Serap abla,sayfanızı Nunu ablanın bloğundan buldum.Çok hoş ve belli ki çok duyarlı bir teknoloji kullanılmış.Ben Ankaralı
bir öğrenciyim.Hobilerim şiir,sanat,siyaset ve uzakdoğu sporları.Ailenize ve size güzel bir hafta sonu diliyorum.
Saygılarımla,
Cenk

sevimin sayfasi dedi ki...

bende bundan yaparim ev halki bayiliyor, tabiki bende
süper görünüyor canim
ellerine saglik
yiyenlere afiyet bal seker olsun

Adsız dedi ki...

günümde yapacağım tatlıya karar vermiş bulunuyorum!...
Damla

Adsız dedi ki...

Serapcim,ne guzel bi tatli bu yahu.ellerine saglik olsun.Buyuk kizim pedagog doktorosunu verdi,simdi kucuk kizlar icin
psikolog klinigi acti,bi suru problemli kizla ugrasiyor ve cok yoruluyor.Damadim ise egkek kuaforu acti,oda devamli ayakta
tras yapiyor.Kizlarin nasil?yarin sabah kahvaltiniza , sarkıcı Kayahan'ın ''Seninle Herseye varim ben'' sarkisini armagan ettim aileye..Soguk Canada'dan kucak dolusu sicacik SEVGILER gonderdim.
Fatma (Canada)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Mehabalar Cenk, sayfama hosgeldin.Bu arada siiri cok begendim.sevgiler.....


Sevimcim tesekkürler!!!!


DAMLA !!!!! bu yorum benim kuzen Damla ya mi ait ???? eger öyleyse hosgelmisin!

Fatmacim berlinden canadaya selam ve sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Serapcığımm canım benimm
daima en çok sevdiğim blogların başında gelmişsindir yıllardır..
asla senin gibi olamam.
okadar mutlu oluyorumkii sayfanda..
her zaman bana yazarlar ALİCE HARİKALAR DİYARINDAYIZ SANKİ diye, ama aynı şeyi ben senin güzelliklerine söylemeliyim..
DAİMA MUHTEŞEM KAMAN DİLEKLERİMLE BERLİNE ÇOK SEVGİLER.İSTANBULA BEKLİYORUM ÖZLEMLE..

NuNu

bir dilim bir tutam dedi ki...

Nunucum ne güzel sözler böyle...... valla beni simartin!
Sanal da olsa, birbirimiz tanimasak da, hos bir arkadaslik gelisiyor aramizda....Kimbilir belki bir gün!Insallah
Bu sene birbirimizi Cesme onturda kil payi kacirdik ya ona yaniyorum ben....

Adsız dedi ki...

.:)))

hah şöyle hep neşeyle lütfen.....

serpil'in mutfağı dedi ki...

AY AY AY ASLA ÇİKOLATAYA HAYIR DEMEM.ELLERİNİZE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYORLAR.BAYILDIM VALLA İZLERKEN.ZATEN YEDİĞİMİDE İNKAR ETMEYENLERDENİM.FAZLA ALMIYIM.BİR TANE MUZLUYU ALSAM.HOŞÇAKALIN.BERLİN,E SELAMLAR.

Adsız dedi ki...

çilekli şişleri çalışyorum diğerleri gitsin etkinliğe kimseye vermeee


ellerine sağlık
sevgilerr

karamelam dedi ki...

çok değişik ve hoş olmuş. elinize sağlık

Eylül dedi ki...

"Serap'cım çikolatalı meyve şişleri süper fikir ye beni diyor ellerine sağlık..Şeker hamuru iel ilgilenmeye başlayacaksan seni uyarmam lazım bu şeker hamuru bağımlılık yapıyor bir başladınmı hep yapmak istiyorsun:)
Sen almanyada olduğundan daha şanslısın biraz daha uygun fiyatlar ben bir çok malzemeyi almanyadan getirttim amazon.de ye bakabilirsim ayrıca http://www.tortissimo.de/promotion.asp?id=pop1 bu sitedende sipariş verebilirsin veya önce kataloğunu iste ücretsiz adrese gönderiyorlar oğlum gelirken getirdi çok güzel herşey var içinde ayrıca bir çok model içinde fikir veriyor..tabi merdaneye gerek kalmadı artık:) sevgiler...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Harika olmuslar ablacim,ellerine saglik...sicacik sevgiler,optum...

Adsız dedi ki...

valla harıka gorunuuor ellerıne saglık canım sevgıler..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Eylül`cüm verdigin bilgiler icin tesekkürler.....

Adsız dedi ki...

Ablacigim enfes olmus vallahi, sana geldiyimde aynisini istiyorum haaaa.yakinda gelicegim hazirligini simdiden yap
kardesin Sevtap

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Serap,
Sana sormak istediğim bir konu var.Eğer zahmet olmaz cevaplarsan çok memnun olurum.

Her yıl Almanya'ya geldiğimde bu meyveli şişlerden defalarca alıp tadarım.Çikolatalıların dışında farklı bir bulamaçlı olanlarıda vardı.Acaba onların tariflerini biliyor musun?


Ayrıca şişler çok enfesler..Ellerine sağlık..Sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Gül,meyva sisleri hakkinda sordugun soruya hemen cevap yazayim dedim.Bu cikolatali meyva sisleri ya normal cikolataylaben bitter kullandim) yada sade beyaz cikolatayla kapli satiliyor.
ayrica cikolata donmadan üzerine cekilmis antep fistigi,badem veya findik fistik serpebilirsin.Yahutta sisleri bu malzemelere bandirabilirsin.Umarim yardimci olmusumdur.